כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

אנחנו איתך עדי אלבחר

כמילות שירה "אנה מעאק" כך המופע של עדי אלבחר, משפחתיות, שורשים ואמונה

אמש המה מועדון טרמינל 4 מקהל עד אפס מקום, מגדירים זאת "סולד אאוט". המופע של עדי אלבחר, זמרת יוצרת שחגגה את השקת אלבום הבכורה שלה  – "מים במדבר" בהפקתו המוזיקלית של פטריק סבג. האלבום כולל 8 שירים אשר נכתבו והולחנו על ידה למעט "עלה למעלה למעלה" המשלב את מילותיו של הרב אברהם יצחק הכהן קוּק והשיר "כחותם" שמילותיו נכתבו בידי חלי ראובן. בשיריה משלבת עדי מוטיבים מוזיקליים אנדלוסיים שורשיים אותם ספגה מבית הוריה, בין המוזיקאים שנטלו חלק בהקלטת השירים באלבום מצויים שמות כארז לב ארי, אביב בכר, הדס קליינמן ועוד…

עדי אלבחר, בוגרת בי"ס רימון שרה במספר שפות וסוללת את דרכה המוזיקלית בעשור האחרון. היא הופיעה ברחבי הארץ וצברה קהל נאמן שהולך אחריה ומפיץ את הבשורה מפה לאוזן. בין היתר הופיעה כסולנית התזמורת האנדלוסית אלמוגרביה, העלתה מופע פיוטים, שיתפה פעולה עם אמניות ונשות רוח (ביניהן: אתי אנקרי, דין דין אביב, נועה ירון, המשוררת חלי ראובן) והעלתה מופע משיריה המקוריים, בו היא מעבירה את הקהל חוויה עוצמתית של התרוממות רוח וקירבה.

לעדי נוכחות בימתית כפרפורמרית חמה ומובילה המיטיבה לתבל את שירתה בסיפורים ואנקדוטות משפחתיות ביניהם סיפור התארגנות המשפחה רבתי לארוחת החג בצורה סיפורית קולחת וזורמת, עובדה זו השתלבה היטב בביצועי השירים וכל הערב היה אפוף באווירה משפחתית ענקית.

עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל
עדי אלבחר בטרמינל 4. צילום יובל אראל

לצד שירי האלבום הטרי, ביניהם הלהיט החדש "אנא מעאק" בצעה עדי שירים נוספים המגיעים מתוך קריירה של פרפורמרית שמחות היודעת לנווט את ספינת הקהל למחוזות צוהלים ושמחים.

אחד מרגעי שיא הרגש היה איך לא, כשעדי מובילה נרטיב של בית אמא, הביצוע שלה לשירו של שמעון בוסקילה – "יא מאמא" על פי לחנו של עידן רייכל. את רגעי החפלה היא שמרה לסופו של הערב עם מחרוזת מצהלות המשלבת מוזיקה יוונית, טורקית ומסורתית מזרחית אשר הרימה את הקהל על הרגליים ואפילו על השולחנות.

את המופע חותמת עדי בשיר "הר גבוה" שבמילותיו מהווה שיר העצמה וחיזוק נפש אישי.הצצה לכמה רגעים מהמופע.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. הופעה מדהימה ומרגשת! יוצרת וזמרת שגורמת לצמרמורות! משהו מיוחד…

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא