כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

הפרויקט של נטע אלקיים – מווימה

שלושה שירים בעיבוד מוזיקלי אותנטי העוסקים בדמות האשה המרוקאית מתחדשים כעת בידי נטע אלקיים וגורפים אהבה רבה, כל הפרטים.

היוצרת והזמרת נטע אלקיים המוכרת  ברחבי העולם כאחת הזמרות בנות זמננו המשמרת את המוזיקה הצפון אפריקאית המסורתית, השיקה לאחרונה שלושה סינגלים מחודשים בהפקה מוזיקלית של בן זוגה היוצר עמית חי-כהן. בעיבודי השירים הותכו יחדיו קצוות מרתקים – פופ ומלודיות ג׳אז, מקצבים צפון אפריקאיים וסימפולים.

לקראת סוף השנה היא שחררה עיבודים לשלושה שירים

האכ אה ממה – שיר בן כמה מאות שנים המזוהה עם הדיווה היהודייה-מרוקאית זוהרה אלפסיה. בוצע לראשונה ע״י נטע ב-2013 בהופעה במרוקו ומאז השיר הפך ללהיט שזכה לעשרות ביצועים נוספים ומיליוני צפיות ברחבי הרשת. כעת הוא יוצא לראשונה כסינגל בעיבוד היפ הופ אנרגטי. התיעוד הראשון שלי את נטע שרה היה בשיר הזה בשנת 2014 במועדון EPGB.

התיעוד החי

 

מוחאל ננסה – שיר אהבה של המוזיקאי סלימן אלמגריבי (שלמה בן חמו) משנות ה-60 .השיר צולם בגירסה אלקטרו-ג׳אזית ע״י נטע וחברי ההרכב לפרויקט ׳אינדי-סיטי׳ ירושלים ב׳פרלמנט של ג׳ימי׳, החמארה המרוקאית בשוק מחנה יהודה. לאחר למעלה ממיליון צפיות, השיר יוצא כעת כסינגל.

 

 

מווימה – שירו של משה בן חמו שהוקלט בשנות ה-70 ע״י הזמרת יסמין ימינה אלמגרביה ועוסק בפרידה מדמות האם. השיר, בעיבודו העכשווי, מוגש על ידי אלקיים ברמיזה ביקורתית ותוכחה על שכחת האם, כסמל לשיכחת שפתה ואוצרות העבר. הביצוע החדש והקליפ זכו לשלל חשיפות וביקורות משבחות ברחבי העולם.

גרסה שהוכנה עבור פסטיבל מוזיקה יהודית בקרקוב השנה

גרסת הקליפ הרשמי

כאמור גולת הכותרת בפרויקט הוא שירו של בן חמו – מווימה שאף זכה לקליפ עדכני, כך נטע אלקיים על השיר – "מווימה – כינוי חיבה מרוקאי לאמא. שיר שנכתב בשנות השבעים על ידי משה בן חמו ושרה אותו יסמין אלמגרביה (זמרת שהקליטה תקליט אחד ונעלמה ומצאתי מי היא לפני שנתיים, אישה מאופקים בשם ימינה אבוקסיס. התמונה שלה היא הראשונה שיוצאת מהמדפסת בקליפ) השיר נמצא על תקליט נדיר של האחים אזולאי והתאהבתי בו משמיעה ראשונה. על ההפקה המוזיקלית אחראי עמית חי כהן בן זוגי לחיים וליצירה, ושנינו גם ביימנו ויצרנו את הקליפ, את התמונות של האמהות שלחו לנו עוקבים שלנו מכל העולם"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא