כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

ישי ריבו – סיבת הסיבות

סיבת הסיבות היא האל ואליו מתכוון הזמר והיוצר ישי ריבו בשירו החדש

הזמר והיוצר ישי ריבו משיק הבוקר שיר חדש שכתב והלחין בהפקתו המוזיקלית של מאור שושן מתוך המקורות  – "סיבת הסיבות", שיר הלל לאל ואליו מצורפת בקשה קטנה וצנועה לשחרר את המאמינים ממכת התקופה הקשה ולהחזיר את התקווה. סיבת הסיבות הוא שמו  של האל כפי שמסביר ר' משה קורדובירו בספרו – "האל נקרא סיבת הסיבות לפי שהוא סיבה ראשונה לכל סיבות , 'שבעולם וגם כתר נקרא כך 'לפי שהוא סיבה לכל שאר הסיבות שהן מסובבות …". השיר, התפילה, היושב על גבי מקצב המתפתח לפרוח ולהיות עולץ, משמח ורקיד ומבקש ל"הרים" את מצב הרוח.

כל ישי ריבו עם צאת השיר החדש  – "חברים אהובים! אני נרגש מאוד לשתף אתכם בשיר שכתבתי לפני מספר חודשים בעיצומה של התקופה, כשהרגיש לכולנו שכל הנסיונות לתכנן ולהתנהל בתוכה הם חסרי סיכוי. הבנתי שנדרשת הכנעה והכלה גמורה למציאות החיים החדשה והמאוד לא ברורה. לפני שנה בדיוק גם אז בין תרומה לתצווה התחלתי לכתוב את ״כתר מלוכה״ ובחלוף כמעט שנה סוף סוף כבר התחלנו לראות באופק קרן שמש. "סיבת הסיבות" הוא סוג של סגירת מעגל והוא מייצג עבורי את אותה השלמה והרכנת ראש לתנודות התקופה המורכבת. ובעיקר ללמוד להודות על כל מה שניתן מאחל לנו שנזכה הפעם בין אדר לבין ניסן בין חודש השמחה לחודש הגאולה לפתיחת כל השערים ברחמים, ושהשמחה של אדר תלווה אותנו לגאולת ניסן. איזה כיף לשוב ולהודות לאנשים המוכשרים שאיתי מאחורי הקלעים, שעושים הכל ונותנים את כל ליבם ליצירה ולעשיה. ליעקב אסרף הגאון שהצליח לסחוב אותי להרפתקאה מצולמת ולהפקת קליפ ביבשה בים ובאוויר הפתוח, בכשרון רב ובלב אוהב תודה על היצירתיות ולכל הצוות המדהים שמלווה אותך תודה למאור שושן שותפי ליצירה וללחן על ההפקה המיוחדת הזאת ולכל החברים שלי המוכשרים שמנגנים ומביאים כלכך הרבה אור. תודה גדולה לדוד דאור על האירוח המושלם בגלריה הנפלאה שלו ועל הציורים המטריפים שלך ולאלעד הלוי הגראפיקאי הגאון מקווה שהשיר יעשה לכם טוב על הלב ♥️ אוהב מלא ומחכה לראות אתכם בהופעות שנפרסם בקרוב בע״ה!
ישי"

על הקליפ יוצא הדופן אחראי הבמאי יעקב אסרף.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא