כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

אמיר דדון – כמעט שנה (חולה הביתה)

אמיר דדון משיק שיר מחדש - כמעט שנה (חולה הביתה), צפו

בשנת 2010 השיק הזמר והיוצר אמיר דדון את אלבום הבכורה שלו הנושא את שמו, אחד מהשירים שנכללו באותו אלבום הוא "הומסיק (חולה הביתה)" שאת מילותיו כתב יהונתן גפן  ואילו אמיר הלחין בהפקה מוזיקלית יחד עם ניר מימון. בימים אלו לאחר שנה של הפסקת הפעילות מחליט אמיר לשוב ולשחרר את השיר בטייטל חדש – "כמעט שנה" בלוויית קליפ הערוך מצילומי וידאו שנוצרו במהלך הופעות חיות בימי מגיפת הקורונה. מסתבר כי השיר שיצא לפני עשור יצר דו שיח אקטואלי עם אמיר במהלך השנה החולפת, האם יהונתן גפן צפה את העתיד עשור קודם לכן?

כך אמיר על ההחלטה לשחררו שוב – "בפעם הראשונה שעליתי להופיע אחרי תקופה של סגר הרגשתי שקורה פה משהו אחר. הבמה אותה במה, ההרכב אותו הרכב, השירים… אבל משהו בחוויה הזו, בקהל עם המסכות, בריחוק המפוחד, בישיבה הכפויה הזו, במבטים, גרמו לי להרגיש שנחתנו על כוכב אחר. מאותו רגע החלטנו לתעד הכול. כל הופעה והופעה בלי לדעת למה אפילו, בלי מטרת על, מסקרנות ראשונית כמו פעם. תוך כדי תנועה השיר הזה התחיל לשלוח לנו רמזים – ״אני חולה הביתה והבית שלי חולה״, ״לו רק ידעתי מאיזה כוכב נפלתי״, ״כמעט שנה מזוודה על הארון״… כמעט שנה…(!) בסוף הבנו. ״כמעט שנה״ – יומן מסע קורונה פרטי. נתראה בצד השני של הכוכב או השנה. העיקר שנהיה בריאים."

ביצוע מוקדם בהופעה חיה לפני 8 שנים

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא