כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

נועה קשפיצקי – נילי

נועה קשפיצקי ועמרי דגן משחררים שיר מתוך פרויקט שירי משוררים - "נילי" הוא שירו של אברהם חלפי, יש גם סיפור מרתק.

נועה קשפיצקי היא במקור שחקנית בוגרת "בית צבי" ביה״ס הגבוה לאמנויות הבמה ומאחוריה השתתפות בשלל פרויקטים בימתיים במסגרת תאטרוני פרינג' ואלטרנטיב לצד היותה ווקליסטית ומורה לפיתוח קול. עמרי דגן הוא מוזיקאי הפועל במסגרות תאטרוניות. שניהם נפגשו לעבודה על פרויקט מוזיקלי חדש – אלבום שירי משוררים – אברהם חלפי, לאה גולדברג, ואברהם סוצקבר. את השירים שנועה מבצעת הלחין עמרי דגן.

כסנונית הראשונה מתוך הפרויקט המתהווה נבחר שירו של המשורר אברהם חלפי – "נילי", שיר שנכתב בשנת 1974 והוקדש לבתה של חברתו הטובה – השחקנית נירה רבינוביץ׳. השיר מורכב מציטוטי הברקות לשוניות לצד שיבושי הגייה של הילדה הקטנה נילי ובכך הוא "יוצא מהשורה" והנורמה המקובלת בשירה.

לפני כשלוש שנים סיפרה נירה רבינוביץ בעמוד הפייסבוק האישי שלה את הסיפור מאחורי השיר עוד בטרם עלה הרעיון להלחינו ולבצעו, כך נירה – "ידידי המשורר אברהם חלפי, אהב כל כך את הבנות שלי וכך כתב: ״אני אוהב ילדותיים, לא אחת אלא שתיים, נילי ודנה אהבותי, יותר לא נחוץ לי – ודי״. הילדות שלי חשבו שלכל ילד יש סבא וסבא וחלפי. דנה היא זו המחוברת לצווארו ונילי זו העומדת מימין , עליה כתב את השיר : ״נילי אוהבת ים. נילי היתה בצפת. נילי נוסעת לצפת הים, לתפוס גלים קטנים ולשעשע קונכיות בדיבוריה. ברגע שקוראת לי נילי: ח-פי! ח-פי! באלם למד מתחמקת משפתיה – את שירי אני מניח לרגליה״. ולנו המבוגרים קרא : ״ילדי אדם׳. אז שבת שלום לכם חברי, ילדי אדם . ממני מנילי ומדנה"

וכעת יוצא השיר המושלם בלוויית קליפ אשר צולם בוים ונערך בידי עומרי דגן. את הפרויקט מלווה הלייבל "לייבלה" בניהולו של אשר ביטנסקי, חממת אמנים.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא