פס קול שבועי

בלקפילד – For The Music

האלבום החדש של ההרכב המשותף לסטיבן ווילסון ואביב גפן יצא לאור - For The Music, האזנה.

ההרכב בלקפילד, שיתוף הפעולה בין סטיבן ווילסון ליוצר הישראלי אביב גפן, הכריז אתמול בשעות הצהריים על יציאתו של אלבום האולפן השישי – For The Music. מדובר באלבום המשייף עד תום את סגנון הרוק ארט פסיכדלי פופי של ההרכב והופך לאלבום הכי שאפתני שלהם עד כה.

המשך הכיוון המוזיקלי המציב את גפן בראש ההרכב הובהר כאשר יצא – Summer’s Gone השיר הראשון מתוך אלבום האולפן השישי של ההרכב, הוא היה כל כולו יצירה של אביב גפן, כך גם עם השיר השני ששוחרר – Under My Skin אשר מזוהה במפורש כיצירה של אביב גפן תחת הטייטל הרשמי של בלקפילד.

אביב גפן, משאיל מעברית לאנגלית

האלבום החדש – For The Music כולל 9 רצועות מוזיקליות. ביניהן עיבוד ותרגום לאנגלית לשיריו המוכרים של אביב גפן – "לילות לבנים" ו"גן החטאים" מאלבומו "לילות לבנים" שיצא בשנת 1999 וכעת מתורגמים בפשטות לאנגלית  – White Nights ו- Garden of Sin. האלבום נחתם בגרסה באנגלית לשירו של אביב "האם להיות בך מאוהב" מאלבומו השלישי משנת 1994.

פרסומת

האמת שאין זו הפעם הראשונה שאביב גפן "שואל" מיצירותיו בעברית לטובת ההרכב המשותף, מדובר בדפוס פעולה אופייני לאביב במסגרת בלקפילד, אביב כבר "שאל" ותירגם שירים שונים מאלבומיו ושיבצם באלבומי ההרכב המשותף.

כך היה עם "עכשיו מעונן" מהאלבום הנושא את שמו, עם "צלקות" מתוך האלבום "יומן מסע", "סוף העולם" מתוך האלבום "ירח מלא", "מגפה" ו"אלפי אנשים" מהאלבום "עם הזמן", "זיגוטה" מהאלבום "מומנטו מורי".

סטיבן וחברים בהיכל. צילום תומר שיינפלד

למעשה באלבום החדש כמו באלבומם המשותף הקודם שיצא לפני כשלוש שנים, אביב הוא המולטי יוצר, הוא כותב את המילים, מלחין את המנגינות, מפיק מוזיקלית ואף מנגן על מספר כלים. ווילסון לעומתו תורם את קולו בשירה לצד נגינה בגיטרת הקצב בשלושה משירי האלבום.

ואם כבר עסקינן בווילסון הרי שזו הזדמנות מצויינת לספר כי הבחור העביר  10.000 שטרלינג מההכנסות ממכירת אלבומו האחרון לטובת קרן נאמנות המסייעת למועדוני הופעות קטנים ברחבי בריטניה להחזיק את הראש מעל המים בתקופה המחורבנת הזו (הוצאות שכירות, מסים וכו'…)

זה לא אלבום לריקודים

מכל מקום, האזנה מלאה לאלבום מגלה באוזני המאזין יצירות מושלמות ומדויקות הממשיכות את הקו המוזיקלי שאביב ווילסון יצרו מתוך התובנות המוזיקליות שלהם בעבר. כעת הן פשוט העפילו למדרגת איכות גבוהה יותר. האלבום מיועד להאזנה נקיה מכל הפרעה, חצי שעה, בסלון שאורותיו עוממו והאוזניים משוחררות מכל גירוי חיצוני אחר.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: