כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

הבחירות באמריקה – טרייסי צ'פמן בהופעה נדירה

לקראת יום הבוחר בארצות הברית אמנים חשובים מתגייסים, בין האמנים שהחליטו ליטול חלק בהשפעה על הבוחרים נצפתה אמש הזמרת טרייסי צ'פמן, צפו בביצוע.

בארצות הברית של אמריקה מתקיימות היום הבחירות הכלליות לקביעת הנשיא הבא של המדינה הכי חזקה בעולם, קמפייני הבחירות של שני המועמדים, הנשיא המכהן דונאלד טראמפ והמתמודד מולו ג'ו ביידן היו עמוסים בידיעות אודות אמנים ומוזיקה.

בניגוד להתנגדות רחבה של אמנים כי יעשה שימוש בשיריהם במהלך עצרות הבחירות של טראמפ, דווקא למועמד השני הגיעה חיבה יתרה מאמנים רבים, ביניהם סטיבי וונדר, ליידי גאגא ועוד.

אולם אחד האירועים הכי חשובים בתחום המוזיקה שהתרחש אמש לקראת הבחירות הוא הופעתה הנדירה וככל הנראה החד פעמית של הזמרת והיוצרת בת ה- 56 טרייסי צ'פמן. כידוע מאז שנת 2008 עת יצא אלבומה האחרון – Our Bright Future ממעטת צ'פמן להופיע. הופעתה אף שודרה בלייב בעמוד הפייסבוק הרשמי של הזמרת אשר הכריזה לפני השידור – "אלו הבחירות החשובות ביותר בחיינו. חובה שכולם יצביעו להחזיר את הדמוקרטיה שלנו"

הופעתה אמש בתוכנית הטלוויזיה Late Night של המגיש סת' מאיירס הייתה אירוע יוצא דופן וחד פעמי, למרות שצ'פמן לא הצהירה בפומבי על אהדה או בחירה במועמד כזה או אחר, השיר שהיא בצעה – “Talkin’ Bout a Revolution” מתוך אלבום בכורה שלה משנת 1988 שימש כחלק מהקמפיין של המועמד הדמוקרטי הקודם ברני סנדרס בשנת 2016. השיר עצמו מדבר על התקוממות של השכבות החלשות שידרשו את זכויותיהם.

הקליפ הרשמי המקורי

הגרסה של דנה ברגר במחאת האוהלים בשנת 2011

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא