קליפים חדשים

אוריין שוקרון, אוהד דרשן ותזמורת אלמוגרביה – אינתי עומרי

מה מוביל שני מוזיקאים לחבר עבר עם הווה ביצירה המכבדת שני עולמות, אוריין שוקרון ואוהד דרשן בפרשנות מוזיקלית מרתקת למושג אינתי עומרי, או אינתה עומרי,צפו בקליפ

חמישים ושש שנים אחרי שמוחמד עבד אל ואהב הלחין את מילותיו של אחמד שפיק כאמל לשיר "אינתה עומרי", עשרים שנים אחרי שמיכה שטרית כתב והלחין את השיר "אינתי עומרי", חוברים שני השירים הסובבים סביב אותה הצהרה יחדיו בטקסט ומלודיה לכדי ביצוע עכשווי כמחווה לכל היוצרים במעין מאש אפ שיצרו שני המוזיקאים אוהד דרשן ואוריין שוקרון בלוויית התזמורת האנדלוסית ״אלמוגרביה״, ממעלות תרשיחא שבגליל, במסגרתו כל העולמות המוזיקלים והתורשתיים מתמזגים ליצירה אחת המביאה את המוכר מכלל הקצוות – המקצב הימתיכוני האמיתי של פעם והטקסט העברי המזוקק העכשווי.

כך אוהד דרשן על היצירה המתחדשת"כשהקלסיקה של מיכה שיטרית פוגשת את הקלאסיקה של מוחמד עבד אל-והאב. הקורונה הגיעה ובבת אחת נגמרה לנו כמעט כל העבודה. מצד אחד נכנסתי לחרדה כלכלית ותחושת אי וודאות מטלטלת, אבל מצד שני פתאום התפנה לי המון זמן וחשק ליצירה. נפגשו לבירה ביום שישי אחד אני ואוריין כחלק מ״פרלמנט שישי״ הקבוע שלנו, ואמרנו שיאללה עכשיו זה זמן טוב לעשות משהו יחד. כמה ימים לאחר מכן, ישבתי באולפן.
אני לא זוכר מאיפה זה בא אבל פתאום עלה לי לראש השיר של מיכה ״אינתי עומרי״. המילים דיברו אלי באופן כל כך חזק: ״סוגרים את המפעל, בואי נלך הביתה, זה לא משתלם. זה עניין של כלכלה, של פוליטיקה, עניינים שברומו של עולם אבל לא בעניין שלנו״
הרגשתי שסוגרים לי את מפעל החיים הפרטי שלי, את המוזיקה, את האומנות. שאני חייל קטן שטובע בזמן המלחמה הגדולה בקורונה. לצערי לא הייתי לבדי. סביבי ראיתי המון חברים עצמאיים שנכנסו למצוקה קשה, מסעדות, עסקים ומפעלי חיים שקרסו. התקשרתי לאוריין וסיפרתי לו על העניין, וכמה ״אינתי עומרי״ מתאים ורלוונטי לחיים שלנו עכשיו. הוא אמר לי ״מה? אתה מתכוון לאינתה עומרי״ והתחיל לשיר לי את המנגינה. אוריין חשב שהתכוונתי לשירה המפורסם של אום כולתום. כשנפגשנו יום לאחר מכן באולפן זה כבר היה ברור שנחבר בין שתי הקלאסיקות האלה. כשחשבנו מי ינגן את החלק האינסטרומנטלי של אינתה עומרי זה היה טבעי שאוריין יזמין את התזמורת שלו. וכך תוך יום אוריין כתב תיזמור מדהים ויומיים לאחר מכן כבר הקלטנו את התזמורת. והתוצאה לפניכם"

וכך אוריין שוקרון על החיבור המוזיקלי"לפני חודשיים אוהד ואני הקמנו "פרלמנט שישי" בשוק מחנה יהודה בירושלים. כמו כל פרלמנט שמכבד את עצמו, שם זה המקום שלנו לשתף במה שקרה לנו השבוע. לדבר הרבה הרבה על תרבות ואמנות, וגם כמה מילים על כלכלה ופוליטיקה. לא ציפיתי שכל כך מהר תצא משם יצירה משותפת. אינתי עומרי הפעם בשבילי הוא שיר אהבה וכיסופים למוסיקה. בעולם שבו התזמורות יוצאות לחל"ת והאולפנים על סף קריסה, אין כמעט הופעות, והיכולת להתפרנס מאמנות נהיית קשה יותר ויותר – אנחנו בוחרים להמשיך ליצור. כי את יפה, כל כך יפה. כמו אז, גם עכשיו אינתי עומרי. תזמורת אלמוגרביה, אוהד ואני גאים להגיש לכם את היצירה המשותפת שלנו, עם קליפ חד פעמי שיצר וביים דניאל דהאן. תודה רבה לתזמורת ולכל השותפים והשותפות שגרמו לפרויקט לצאת לפועל ומחזיקים חזק שלא ליפול. איתכם בלב ובנפש!"

פרסומת

על הקליפ אחראי בבימוי, צילום ועריכה: דניאל דהאן

פרסומת

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: