כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

דרישה לפתיחה מיידית של אתרי הופעות

הדרישה לפתיחה מיידית של היכלי התרבות ואמפי פארקים עירוניים ברחבי הארץ להופעות הוגשה לפרופסור גמזו הפרוייקטור הממלכתי לענייני מגפת הקורונה. כל הפרטים.

יו"ר איגוד מנהלי התרבות בישראל יורם ברוורמן פנה אל פרופסור רוני גמזו:  "דורשים פתיחה מידית של היכלי התרבות/ אמפי פארק העירוניים בהתאם למתווה משרד הבריאות מיום 20.06.20, תנו לציבור לקחת חזרה אחריות על חייו, לקיים אורח חיים תקני ופעיל, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, לבריאותו ובריאות קרוביו".

איגוד מנהלי התרבות ברשויות המקומיות בראשותו של יורם ברוורמן פנה הבוקר לפרוייקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו בדרישה לאפשר לפתוח את היכלי התרבות והאמפי-פארקים במדינת ישראל – בהעדר נתונים חד משמעיים המוכיחים הדבקה מוגברת עקב שהייה בהיכל או אמפי-פארק לקיום אירוע תרבות.

כך יורם ברוורמן – "עד לרגע זה, לא סופקו בידינו או בידי תושבי ישראל הסבר המניח את הדעת או נתוני הדבקה המסבירים מדוע נסגרו היכלי התרבות מיד לאחר פתיחתם, אין הסבר המציג עובדתית במה שונה תחום התרבות מכל תחום אחר במדינה שאושר לפתיחה.  ישנה יכולת גבוהה של מנהלי ההיכלים להקפיד על המתווה של משרד הבריאות לכל אורך התהליך: החל מרכישת כרטיסים מראש על פי קפסולה, הקצאת מקומות ישיבה מראש, כניסה מבוקרת, מדידת חום בכניסה, שמירה על מרחק של 2 מטר, ועטית מסיכה לכל אורך השהות וכלה ביציאה מבוקרת".

ברוורמן הוסיף כי מופעי הדרייב אין אינם יכולים לשמש עלה תאנה של משרד הבריאות והתרבות ואינם תחליף לדבר האמיתי – "אין לאפשר לדרייב אין להרחיק אותנו מהדרישה לפתוח את היכלי התרבות".

איגוד מנהלי התרבות דורש לאשר את המתווה שאושר להם בחודש מאי לפי 75% עד 500 איש בתוך האולם. חברי האיגוד מציינים במכתב לגמזו כי אם יש ענף שיודע לדאוג לבריאות הציבור בצורה מדויקת הינו תחום היכלי התרבות אשר באופיים ומהותם מתנהלים באופן מובנה ובשליטה מרבית על התנהגות לקוחותיהם.

ובתוך כך אתמול הופיע מייסד ומנהל קבוצת בלוסטון ולייב ניישן ישראל, גיא בסר, בתכנית "חיסכון" בערוץ קשת 12 והתראיין בנושא הדרישה ממשרד הבריאות והרשויות לפתוח את עולם המופעים, כזכור, בסר הופיע בפני וועדת הקורונה בכנסת באותו נושא לפני מספר ימים עם אותה דרישה שטרם נענית בידי הרשויות.

התיעוד מתכנית "חיסכון" מובא באדיבות חברת החדשות קשת 12.  

גם היום עלה גיא בסר בתוכנית האקטואליה "חמש עם רפי רשף" בערוץ קשת 12 והעלה שוב על סדר היום הציבורי את נושא הדרישה להחזיר את עולם המופעים לחיים, זאת כמאמץ נוסף להניע את המערכות  לקראת הדיון בחוק הקורונה שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב ובמסגרתו למעשה יוכרע עניין החיים והמוות של תעשיית המוזיקה.

התיעוד מתכנית "חמש עם רפי רשף" מובא באדיבות חברת החדשות קשת 12.  

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא