כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות רוקמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

מחזקים את שאול מזרחי במאהל המחאה

ביקור במאהל המחאה של מנהל מועדון בארבי, שאול מזרחי, שביתת הרעב ליד מעון רוה"מ בירושלים.

כאשר שאול, מנהל מועדון בארבי התל אביבי, העלה בשעות הבוקר המוקדמות סרטון לעמוד הפייסבוק של המועדון המתעד את התנחלותו בכניסה למתחם המאובטח ברחוב בלפור בירושלים בואכה בית ראש הממשלה, הבנתי פעם נוספת כי שאול הוא בנאדם של מעשים ולא דיבורים, בהחלטה מיידית כינסתי את כל באי הבית להתארגן לנסיעה לירושלים לחזק את ידיו של האיש שבאמת עושה את המלחמה עבור כל עולם המוזיקה והתרבות מול ממשלת ישראל ופקידיה.

הפוסט ששאול העלה אמש לעמוד הפייסבוק קרם עור ומעשים הבוקר, גזיבו שנתרם בידי מפיק א', מזרונים וסק"ש שנתרמו בידי מפיק ב', ג'ריקן מים וכמה כסאות, היוו את כל הריהוט של המאהל החדש שעוטר במספר שלטי מחאה.

הסיפור של מועדון בארבי ושאול מזרחי, כמי שבעצם עומד בראש המאבק של כל עולם מועדוני ההופעות, גדולים קטנים, שוליים ומושבי פאר מרופדים, כווולם! בחוסר אסרטיביות וההענות של ממשלת ישראל, שריה ופקידיה בניסוח מתווה חזרה לשגרה לעולם ההופעות. עם כל השאר כבר סגרו עסקאות, מסעדות, בתי קפה, תיאטראות, בתי קולנוע, כל עולם התרבות כבר הונחה על החזל"ש בצורה מדורגת. עולם המופעים נותר ללא מענה.

לפי דברי שאול, למרות שהוא וצוותו הגישו התוויות, תוכניות וענו לכל השאלות היאך צריך להיראות מועדון הופעות שעומד בכללים בסיסים של שמירה על ריווח חברתי וכל הנדרש, הממסד לא חזר אליו בהצעה קונקרטית והשיב במענה שאינו מכבד את שני הצדדים.

לא רק שלא ניתן כל פיצוי כספי על הנזק הכלכלי ואובדן הפרנסה לכל המשפחות המתפרנסות בתעשיית ההופעות, החל מעובדי במה, טכנאי קול, תיאורנים, מפיקים ומנהלי מועדונים ואמרגנים, גם מענה הגיוני לא ניתן להם.

על פי דבריו של שאול מזרחי הוא מתכוון לא לוותר הפעם ולשבות רעב עד קבלת מענה לבעייה.

כאמור הגענו לירושלים היום על מנת לחזק את ידיו, בהזדמנות זו, ירושלמים, תל אביבים, תושבי השפלה, תושבי הפריפריה, כל מי שאי פעם חווה את חוויית המופע החי, מכוך קטן באיזה פאב פריפריאלי ועד ארנות הענק ברחבי הארץ, על כל שלל סוגות המוזיקה, קלאסית, ג'אז, רוק, פופ, ימתיכוני ובכלל, זו ההזדמנות שלכם לחזק ולתרום למאמץ הכללי להחזיר לנו את השפיות ותרבות, תנו קפיצה ולו לרגעים ספורים אל המאהל של שאול מזרחי, בארבי. ברחוב עזה פינת בלפור בירושלים

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא