כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

יובל קצה – תחזרי אלי

שיר הבכורה של יובל קצה מאותת לכוון אליו את תשומת הלב

כאשר נולדתי קראו לי יובל,  בהשראת הפסוק המקראי מתוך ספר בראשית, פרק ד' – "…אֲבִי כָּל תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב..". אמנם משיעורי החלילית הודחתי ועל גיטרה ופסנתר אני יודע לנגן באופן פאתטי אקורדים בודדים, אבל את הקשר שלי למוזיקה כולכם בוודאי רואים. ארבעים שנה אחרי נולד מוזיקאי אמיתי, יוצר מלחין ומבצע, גם שמו יובל, גם הפעם בהשראת אותו פסוק מהמקורות.

אחרי שהתנסה במספר גרסאות מחווה, יובל קצנלנבוגן או כפי שהוא מבקש לקרא לו בטייטל הבימתי – יובל קצה, משחרר השבוע את שיר הבכורה שלו, שיר שהוא כתב, הלחין, שר ומנגן בהפקתו המוזיקלית של שמוליק נויפלד. "תחזרי אלי" הוא סוג של שיר של לב שבור, אך כאן בניגוד למקובל, השיר מתחיל קודם כל בשירה כתובה ורק אחר כך בהלחנה. זו הנקודה שלוקחת את החומר התרבותי הזה למקום טוב ומעל הממוצע בעולם המוזיקה. רק אחרי שהטקסט עבר את הליטוש וההשחזה, קיבל את שיווי המשקל הנכון שלו, או אז הוא קיבל את המלודיה שתעטוף אותו, מלודיה שאיננה מגיעה ממקום של עצב או תוגה, אך לא מנסה לשמח, לנחם או להרגיע, היא פשוט נותנת את המקום של הכבוד למילה הכתובה.

על הקליפ אחראים אריאל שלג ואור סמסון.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא