כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל לונדון בתל אביב

המנדט חוזר! המענה הבריטי לפלישה הישראלית ללונדון – פסטיבל לונדון בתל אביב, יתקיים לראשונה בעיר העברית הראשונה בסופ"ש 27-30 בנובמבר 2019, כל הפרטים החשובים.

לפני שנתיים התקיים בלונדון "פסטיבל תל אביב בלונדון", תושבי לונדון הוזמנו לטעום מריחותיה, טעמיה וצליליה של העיר תל אביב, מעל ל- 15 אלף איש חוו את התרבות הישראלית על כל גווניה ובעיקר תרבות המייצגת את תל אביב.

בדיוק שנתיים לאחר מכן מארגנים יוזמי האירוע בלונדון מרק וורת' וטלי צמח, ובחסות ורג'ין אטלנטיק הבינלאומית, אירוע דומה שיביא לתל אביב את ניחוחותיה של לונדון ושל התרבות הבריטית. על ההפקה הישראלית אמון יואב צמח, אחיה של טלי.

פסטיבל לונדון בתל אביב - מרק וורת'. צילום יובל אראל
פסטיבל לונדון בתל אביב – מרק וורת'. צילום יובל אראל
פסטיבל לונדון בתל אביב - מארק פאוור סגן הקונסול הבריטי. צילום יובל אראל
פסטיבל לונדון בתל אביב – מארק פאוור סגן הקונסול הבריטי. צילום יובל אראל
מארק פאוור, מארק וורת, יואב צמח. צילום אלירן אביטל
מארק פאוור, מארק וורת, יואב צמח. צילום אלירן אביטל

הפסטיבל מתקיים בתמיכת עיריית תל אביב יפו ובשיתוף פעולה עם מחלקת המופעים של העירייה, רובו יתמקד במתחם התרבות המיינסטרימית של תל אביב – מבית האופרה, רחבת המשכן לאמנויות ועד מוזיאון תל אביב לאמנות בשלל אירועים שיעסקו בתחומי מחול, תאטרון, אמנות פלסטית, קולנוע וקולינורה.

האירועים החשובים במסגרת הפסטיבל הם מופע המחול של חופש שכטר "הגרנד פינאלה" במשכן האופרה, הצגת "ההרפתקה הגדולה של המלט" בתאטרון הקאמרי, תערוכה ומיצג וידאו של האמנית רייצ'ל מקלין – spite your face במוזיאון תל אביב לאמנות ועוד שורה של אירועים….

ראוי לציין כי למעט התמיכה הבסיסית של עיריית תל אביב הפסטיבל מתקיים לחלוטין ללא מטרייה כלכלית או מנהלית מכל סוג שהוא מטעם המדינה, משרד האוצר, משרד החינוך ואחרים. כל המופעים והאירועים מופקים בידי גופים פרטיים וכדברי מרק וורת' היזם הראשי – "אמנות היא קשר בין אנשים", ואנחנו אומרים המסת גבולות, עמידה איתנה מול תנועת ה- BDS, גילויי האנטישמיות וכל שאר מרעין בישין.

The Urban Sounds of London

אולם את החלק הכי חשוב לטעמנו בפסטיבל לקחה החבורה מבית רומנו – התדר. במשך סוף השבוע האחרון בנובמבר 2019 יהפוך ביתו של רומנו לגרסה הימתיכונית של הקובנט גארדן הלונדוני.

שורה מכובדת של אמנים, תקליטנים, מפיקים מוזיקלים, ראפרים ועוד אנשי לילה יגדשו את הלילות בהופעות ומסיבות כאשר האמנים הצעירים והכי בועטים בסצנת המוזיקה האורבנית העכשווית של בריטניה תצא לצלילה מוזיקלית לתוככי האנדרגראונד הלונדוני, יש צפי לשיתופי פעולה חוצי מדינות, מה שקרוי שת"פים עם אמנים מקומיים שיקחו את הקהל שיגיע לבית רומנו למסיבות אל תוך הלילה עם הסלקטורים הכי משובחים.

בשיחה עם אודי ניב, הנמנה על צוות התדר עלה כי הם מתכננים את הפרק שלהם במסגרת הפסטיבל כיד הדמיון והמחוות המוכרות של המורשת שהתדר כבר העמיד במהלך השנים האחרונות, תקלוטים, מופעים, הפנינג צבעוני ועשיר בכל פינות הבית, ברחבה וברומנו עצמו.

שמות

Donna Leake, Ari & Storm, Kasien, DJ Jamo Beatz, Lava La Rue, Miss Banks, Onoe Caponoe + Swissa, Kida Kudz. הכרזות נוספות יתפרסמו בהמשך…

טעימות

סלקטורז

ראפרים והיפ הופ

ומילה וקצת יותר על היזם של הפסטיבל – מרק וורת'

את הפסטיבל יזם ומלווה מרק וורת' הפועל כבר מעל ל- 25 בתחום הייעוץ הכלכלי והיה אחד הראשונים שפעלו בתחום המדיה ברשת. וורת' גלובל סטייל נט וורק, הייתה אחת החברות הראשונה שהעניקה אינפורמציה על עולם האופנה ברשת.

במקביל לעסקיו ועיסוקיו המקצועיים מקיים מרק וורת' שורה של פעילויות הקשורות לישראל מאהבתו  הרבה למדינת ישראל. הא כיהן כיושב ראש לשכת המחסר בריטניה ישראל, כיהן ארבע שנים כיושב ראש חבר הנאמנים של בית הספר שנקר ועתה הוא אחד הנאמנים בקרן תל אביב.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא