כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

חנן יובל – קיץ של נחמות

לאחר למעלה מעשור – מוציא חנן יובל שיר חדש וזוהי בהחלט סיבה לחגיגה. בנוסף, חנן התבשר ממש לאחרונה על זכייתו בפרס מפעל חיים של אקו"ם שיוענק לו בסוף מאי, מה שהופך את המאורע למרגש אף יותר.

חנן יובל הוא אחד מאבני היסוד של הזמר העברי, לאורך כמעט חמישה עשורים, הן כמלחין מובחר והן כמבצע ייחודי ומפיץ המוסיקה הישראלית, לבדו ובהרכבים מוצלחים.

את השיר החדש הלחין ומבצע חנן לפי המילים שנכתבו על ידי רוני ערן והגיעו לידיו של יובל לפני כעשור
וכבר אז הלחין והקליט להם סקיצה. לפני כחצי שנה “נתקל” חנן באותה הסקיצה וחש שהבשילה העת למילים הללו, טקסט הניתן לפרש גם כמראה המציגה מה יכול היה להיות כאן לו השיח בחברה הישראלית לא היה כה אלים ומפלג.

חנן כותב: “בעיניי – משמעות המושג ‘ישראליות’ היא החשובה מכל המשמעויות המגדירות את היותנו כאן ולצערי אני רואה פגיעה במרקם הזה של אבני הפסיפס האמורות להרכיב תמונה גדולה. אם השיר הזה יתרום משהו לחוזקה של התמונה הזאת – זה שכרי”.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא