כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מהאנסמבל לאקדמיה, שמוליק בודגוב

המופע של שמוליק בודגוב, גיבור גיטרה מיתולוגי, חוגג יום הולדת 60 במועדון הג'אז שבלול בנמל תל אביב, עם חברים מכל הזמנים, מוצ"ש, 18.07.2015, ההיסטוריה של הרוק הישראלי. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

שמוליק בודגוב, גיבור גיטרה, חוגג שישים. צילום: יובל אראל
שמוליק בודגוב, גיבור גיטרה, חוגג שישים. צילום: יובל אראל

חפירה – האמת שבלוח האירועים שלי היו רשומות שתי השקות הסמוכות אחת לשנייה בדרום מזרח תל אביב, תכננתי לערוך מסע דילוגים בין אחת לשנייה, עד שהגיעה אלי הודעת SMS מקולגה גבוה ששינתה לי את התוכניות – שמוליק בודגוב חוגג יום הולדת שישים בשבלול, תגיע, יש הפתעות על הבמה. אז אחרי ששבוע קודם נכחתי ביום הולדת חמישים של ערן צור, הפכתי זאת למסורת, גיבור גיטרה נוסף…

שמוליק ומרגול, יום הולדת. צילום: יובל אראל
שמוליק ומרגול, יום הולדת. צילום: יובל אראל

אז אכן, בשעות הערב הגעתי למועדון, אירוע פרטי, מסיבת יום הולדת כמובן לאחד מגיבורי הגיטרה הכמעט מיתולוגיים שקיימים כאן בשכונה הימתיכונית, מעבר לכיבוד והשתייה, המקום המה בשמות, דמויות ופנים המחזיקים עליהם פרקי היסטוריה חשובים בתולדות הרוק'נרול המקומי, עוד מהימים שרק חלמתי לתקלט במופעים…

שמוליק ואריאל זילבר, ברוש. צילום: יובל אראל
שמוליק ואריאל זילבר, ברוש. צילום: יובל אראל

ממש בקצרה על מי הוא שמוליק בודגוב – הוא גיטריסט, מוזיקאי, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקלי ישראלי. הנחשב לשותף משפיע בהתהוות הרוק הישראלי מאז שנות השבעים, והנו אחד הגיטריסטים המובילים בישראל. היה חבר בלהקת הצ'רצ'ילים, היהודים, בהרכב ששת ובלהקת ברוש. הוא שותף בעיבוד, בהפקה ובנגינה של אלבומים רבים עם מיטב אמני ישראל. האלבום הבולט ביותר שהפיק הוא "מציאות נפרדת", האלבום הראשון של להקת היהודים. כיום בודגוב הוא בעל חברת גיטרות משלו הנקראת "בודגוב כלי נגינה". בשנת 2010 השיק, בשיתוף עם הזמר דויד ברוזה, קו גיטרות קלאסיות על שמו של ברוזה.‏ (וויקי, בתקציר מעובד מדברי יוד ק.)

שמוליק בודגוב ומיקי גבריאלוב, הצ'רצ'ילים. צילום: יובל אראל
שמוליק בודגוב ומיקי גבריאלוב, הצ'רצ'ילים. צילום: יובל אראל

וכך על פי קווי ההיסטוריה הם התייצבו על הבמה, אמנם לא לפי הסדר הכרונולגי אך די היה בהם כדי להעביר סוג של צמרמורת וללכת אחורה בזיכרונות, עוד בימים שהייתי משתרך אחרי שאול גרוסברג שניהל בשנות השבעים את מועדון הרוק הישראלי בבית לסין בעת ששמוליק בודגוב יחד עם כמה חברים שסיימו את שירותם הצבאי בלהקות הצבאיות – יגאל מאירוב בגיטרה, מוטי דיכנה בבס, עדי רנרט בקלידים ואיקי לוי על התופים הקימו את "אנסמבל הרוק החדש" שהחל את הופעותיו במועדון ולאחר מכן את להקת "ששת" עם יודית רביץ..

שמוליק בודגוב וחיים רומנו, גיבורי גיטרה. צילום: יובל אראל
שמוליק בודגוב וחיים רומנו, גיבורי גיטרה. צילום: יובל אראל

אז מי היה אמש, בקהל ועל הבמה? מרגול צנעני, נורית גלרון, אריק סיני ויפעת תעשה, ומיקי גבריאלוב שהצטרף לביצוע השיר "אמא אדמה" ופרש את הסיפור המיתולוגי שזכה לככב באסקימו לימון "…שלא תשתה לי חשיש.." אודות ההבטחה של אריק איינשטיין לאמו של הנער שמוליק בודגוב שהלך לנגן עם אריק והצ'רצ'ילים, מה שנקרא – "ואז הכל החל".. עוד אחד שאמנם לא ממש שר אבל היו זמנים שהוא שרץ בגנקי המיתולוגי, אפילו תפקיד שר החזיק תקופה קצרה, כן, יאיר לפיד שהסיפורים על הליכתו לכיוון האמונה בדרך למירוץ על משרת רוה"מ שנפוצו לאחרונה קרמו קצת עור בדבריו על הבמה, ואם אמונה אז איך אפשר בלי האיש והקלידים, שהגיע במיוחד מבקעת הירדן, אריאל זילבר, שלדבריו קיבל היתר מיוחד מרבו להופיע בימי בין המצרים, ואיקי לוי שהגיע במיוחד מעבר לים יחד עם משפחתו ובנותיו שעלו לשיר "יום הולדת שמח" לבודגוב וגנבו את ההצגה, כידוע הן אריאל והן איקי היו עם שמוליק בלהקת ברוש, זו שהחלה את דרכה במסגרת "זהו זה". וכמובן חברים לליגת גיבורי הגיטרה כגיא בוקטי, חיים רומנו שבצעו עימו דואטים בגיטרות, הארוע\מסיבה\יום הולדת נחתם במופע קצרצר של ההרכב הנוכחי בו שמוליק בודגוב נוטל חלק – "האקדמיה של הבלוז" עם אריה רזיאל, יאיר יעקובוביץ, קובי כהן ודני לוי.

מכאן נותר לי רק לחלוק את המראות והקולות, הנה גלריית תמונות מהאירוע.

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא