כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 22.05.2015

שבוע נוסף הגיע לקו הסיום ולוקח אותנו לחג ממושך, גם בארץ וגם באוסטריה, האזנה מוצלחת.

נדב גדג' - Golden Boy. צילומסך מיוטיוב
נדב גדג' – Golden Boy. צילומסך מיוטיוב

אכן השבוע תם והותיר אחריו חבילה מכובדת של שירים וקליפים, יש גם אלבומים. את הטובים שבהם תוכלו לראות ולשמוע כאן, חג שמח.

 

נדב גדג' – Golden Boy

נדב גדג', רק בן 16, זוכה "הכוכב הבא", אשר נבחר לייצג השנה את ישראל בתחרות האירוויזיון ה-60 עם השיר "" שנכתב והולחן בידי דורון מדלי והופק בידי ינון יהל הגיש אמש בחצי הגמר של התחרות בוינה, אוסטריה, תצוגת תכלית שכבשה לא רק את הקהל הישראלי אלא אף את אהדת קהילת האירוויזיון כולה ונכנס לשלב הגמר שיתקיים מחר ערב חג שבועות. דורון מדלי שלזכותו רשומות הצלחות בלהיטי רחבת ריקודים כ – "תל -אביב", "שגעת טרפת" ו"מהפכה של שמחה" יצק יסודות של פופ דאנס עכשווי עם R&B מתובל במקצב ים-תיכוני, אמש, מיד לאחר שהוחלט בידי הקהל כי השיר יעפיל לגמר כתבתי כך בפייסבוק "… אין ספק שדורון מדלי המקצוען יצר שיר הבנוי במיוחד ובדייקנות עבור קהל צופי האירוויזיון, קליט, רקיד, עם וייב של להקת בנים, עם נגיעה נכונה בדאנס, עם טאצ' מזרחי לייט מסונתז ועם נגיעות של גייז, נדב גדג' הצעיר הגיש אותו באופן מלוטש ומצויין, אין ספק כי השיר ראוי בכל מובן לזכות במקום הראשון בתחרות הזאת, כעת נותרה רק בעיית הפוליטיקה הבינלאומית…" לכבוד ההישג והתקווה לתוצאות מכובדות ביותר בשלב הגמר מצורף כאן סט קליפים החל מהקליפ הרשמי שצולם על רקע תל אביב, עובר לתיעודים משלב החזרות בוינה שנעשו בידי אנשי הצוות ותקשורת זרה ועד הביצוע הרשמי בתחרות, נדב – בהצלחה !

 

 

 

 

 

 

ובמעבר חד בחזרה לישראל….

 

גלעד שגב וג'ק נייט – זמן להשתנות

גלעד שגב משיק סינגל קליפ ראשון מאלבום חמישי, שיתוף פעולה ייחודי עם Jack Knight, סינגר סונגרייטר אמריקאי שעבד בין היתר עם כוכבים כג'ניפר לופז, פאף דדי, קיישה, מתיסיהו ועוד. השיר המשולב בין עברית ואנגלית מהווה את האות לתחילת עבודה האמיתית של גלעד, שכבר הוכיח עצמו בארץ כיוצר ומבצע איכותי, אל מול הקהילייה הבינלאומית, בשבירת מחסומי השפה. בתאריך 3 באוגוסט יופיע גלעד בזאפה תל אביב עם שירי האלבום החדש.

 

עומר ליכטנשטיין – The Felidae Trick

עמר ליכטנשטיין וההרכב הישראלי ברלינאי Felidae Trick נחשב לאחד מחביבי הבלוג, עוד מהימים שעומר פעל בארץ, משיקים סינגל חדש הנושא את שמם –  Felidae Trick, מדובר בלהקת רוק אינדי המושפעת מסגנון הגל החדש של שנות השמונים, עמר מספר על השיר שנכתב לפני עשור וכעת נשלף מהמגירה –  "כתל אביבי ממוצע, שנפגש עם עולם חתולי הרחוב יום יום ובעל חתולה ביתית, התפתיתי להשוות את עולמינו לעולמם המקביל של החתולים. הייתי יושב עם החתולה במרפסת בעת שהיא מתבוננת בחתולי הרחוב אני התבוננתי באנשים ברחוב, ואז הגיע השיר". הקליפ הנוכחי הוא תולדה ישירה של הרעיון, והוא מהווה תיעוד מעניין של חיי החתולים בעיר הגדולה  כמטפורה לחיי האנושות.

 

ג'קו אייזנברג – למה את מחכה

אין זו סנונית מאלבום שבדרך, ג'קו מאמין בשירים העומדים בפני עצמם, הפעם מגיש ג'קו אייזנברג שיר המלב מחד איפוק מסוים ומאידך הוא די נוקב בתוכן, המתאר התמודדות מול הצד הפחות נקי של החיים, לחוסר מעש וביטול עצמי. עטיפה אלקטרונית ושירה אינטימית מעוטרים בקליפ ממוחשב.

 

נועה בנתור- Fall In Love

זהו סינגל שני מתוך אלבומה השלישי של נועה העתיד לצאת ביולי השנה ויכלול שירים חדשים שכתבה תוך כדי מחלה קשה והם תוצר של עיתות מאבק, כאב ושברון, אך עדיין מלווים באופטימיות. האלבום החדש נוצר בסיועם של הגיטריסט בן גולן, כשעל ההפקה המוזיקלית מופקד איתי זנגי ואת עיבודי המיתר כתב עוזי "רמירז" פיינרמן.

 

גיטלה – Citrin: Raven

גיטלה היא זמרת, כותבת ומלחינה בתחום הפולק העולמי אשר כבר בילדותה הייתה סולנית במקהלת בית הספר ומגיל צעיר מאוד החלה לשיר ונחשפה לעולם המוזיקה, בגיל 14, גילתה את אהבתה לכתיבת שירים ובגיל 21 לימדה עצמה לנגן על גיטרה אקוסטית ופיתחה לעצמה סגנון נגינה וכתיבה ייחודי. כעת היא משחררת את הסינגל הראשון "CITRIN: RAVEN" מאלבום הבכורה "Mothers" שיצא בקיץ הקרוב לאחר שהפקתו הסתייעה בגיוס הון מההמון באמצעות פלטפורמת הדסטארט – Headstart.

 

מאיה איזקוביץ – My Child

מאיה איזקוביץ, נסיכת הפולק המקומי הגלילי חוזרת לאחר לאחר שהות בת שנתיים בניו יורק, ומשיקה באופן רשמי את השיר "My Child", המוכר לבטח לקהל מעריציה מהופעות קודמות, הפעם כסנונית ראשונה מתוך אלבומה השני שהופק בידי יונתן דגן (J.VIEWZ) שייצא בקרוב וילווה בסבב הופעות חדש בארץ במסגרתו היא תנחת בתאריך 27 ליוני במועדון בארבי בת"א כדי לחגוג את השקת הסינגל, בתאריך 18 ליולי היא מגיעה גם לזאפה הרצליה.

 

תמר אייזנמן – רצה

בישורת האחרונה לקראת השקת האלבום הרביעי במספר והראשון בעברית –  "לימבו" משיקה תמר אייזנמן, גיבורת הגיטרה את השיר רצה אותו כתבה יחד עם איתי פרל והלחינה. תמר מספרת בעצמה על השיר – "רצה" מתאר בחורה שעוקבת אחרי בחורה אחרת, נואשת לתשומת ליבה, למבט אחד של חמלה. בצעדים אמיצים ומסוכנים היא מנסה לתפוס את ליבה של הבחורה שלא רואה אותה, למרות המאמצים. השיר מתמקד בעולמה של העוקבת- בעקשנות ובנחרצות המדבקת שלה.  יש בשיר חמלה רבה לדברים המופרעים שאפשר לעשות כשמתאהבים". הו תמר, אני מצפה להשקה!!

 

ארז לב ארי – לא אחד מאלה

שיר ראשון מתוך אלבום סולו חדש ושלישי במספר שכתב והלחין ארז לב ארי בהפקתו של פטריק סבג ובהשתתפותו של אסף אמדורסקי בקלידים ושירות. ארז נחשב ובצדק אחד היוצרים ומבצעים האיכותיים, שורשיים ומוערכים במיוחד בקרב קהל חובבי המוזיקה, ההזדמנות הקרובה לחוות מופע של ארז בתל אביב תתרחש בתאריך 27 במאי כאשר הוא יגיע עם להקתו למועדון זאפה בתל אביב ויארח את אתי אנקרי, צפויים להישמע שירים חדשים נוספים…

 

דאנה איבגי מחשבה רעה

אחרי ש"שברה את האינטרנט" עם הסינגל קליפ On the bus משחררת דנה איבגי שיר נוסף מתוך אלבום הבכורה שבדרך. עצב, שמחה, כאב, ומנגינה מכשפת, יש סוד מסוים בגברת איבגי הצעירה, שחקנית, יוצרת, זמרת שמעמיד אותה עם כל חן הנעורים הזה הרבה לפני האבא!! האלבום אמור לצאת בתאריך 18 ליוני, אני מאמין שהוא ילווה במופע השקה חגיגי ובטח סבב הופעות ברחבי הארץ יחד עם ההרכב המלווה הכולל לצד דנה המנגנת בפסנתר ושרה את ספי ציזלינג בחצוצרה, אדם שפלן בגיטרה חשמלית, בס וקונטרבס ואת אמיר ברסלר על התופים. משעמם זה לא יהיה!!

 

אבטיפוס – שלום אדוני המלך

סינגל ראשון לקראת אלבום חדש, אחרי משבר זהות ממושך חוזרים חברי אבטיפוס המחוזקים עתה בבסיסט טלוי והמתופף בועז וולף בדרך המלך אל האלבום השלישי,  כך הם כולם מספרים – אבטיפוס: "נשארנו חברים טובים כל השנים, אבל משום מה הפסקנו לנגן יחד. למה? קשה לנו להסביר אפילו לעצמנו. החיים זה מה שקורה לך כשאתה עושה תוכניות אחרות, כמו שכתב לנון. אבל מרגע שחזרנו לעבוד על שיר חדש – היה ברור לנו שהניצוץ שם ושהחיבור בינינו חזק כמו בהתחלה. ופתאום לא יכולנו להבין איך בחרנו לחיות בלי לעשות מוסיקה ביחד. אנחנו בטוחים שמרגישים את התשוקה הזאת בכל שיר באלבום החדש". אבטיפוס יוצאת לסבב הופעות ברחביה ארץ במסגרתו הם ינחתו בתאריך 24 ליוני באוזןבר בתל אביב, אז תגיעו ותצעקו להם "שלום אדוני המלך" ואולי שכטר ובן דוד יענו לכם "שלום בני היקרים…."

 

המסעות – זה אמיתי

סינגל ראשון מתוך האלבום השני של הטריו "המסעות" הכולל את ליאור כהן, יפתח נון ודני דה יונג, הפעילים כלהקה מזה שלוש שנים ומופיעים ברחבי הארץ. "זה אמיתי" הנו בלדה המתארת פרידה ואת הפחד משינוי, השיר מייצג סגנונה הייחודי והאופייני של המסעות ושל האלבום עצמו שבדרך, רוק ישראלי שורשי.

  

ילד על הירח – דלת

"דלת" הוא הסינגל השלישי מתוך האלבום הבא –  "כאן ועכשיו" של ילד על הירח, להקת רוק ישראלי צעירה ואנרגטית שהוקמה על ידי צמד היוצרים מאור אלוש וזיו זק. בשירם החדש הם מתארים נקודת מבט של המנהיג, אותו אדם שרגיל ללכת בראש ולהוביל את הדרך, ואיך התפקיד הזה מלווה בתחושת בדידות וריחוק מהסביבה הקרובה ביותר. באלבום החדש שיכלול 8 שירים מתעסקים מאור וזיו בהתבגרות, התפכחות וחקר עצמי.

 

רועי זו-ארץ – סופרמן

רועי זו-ארץ מוכר לכולם כמלחין, פסנתרן, מעבד ומפיק מוסיקלי של אומנים רבים ומובחרים, כעת מבקש רועי לצאת עם אלבום סולו ראשון כיוצר ומבצע ומשחרר את הסינגל הראשון – "סופרמן" שהוא למעשה כל אחד מאתנו, לעיתים עצוב וחסר אונים ולפעמים כל יכול.

 

נועם פנחסוב – מסתבר

לפני כשבוע ישבתי לאכול פול גרגרים אצל שלמה ודורון בכרם, ישיבה שבדרך כלל גם משולבת בשיחה על הא ודא עם פיטר רוט הנוהג להגיע למקום, בשיחתנו האחרונה סיפר לי פיטר על שיר חדש שמשיק כעת נועם פנחסוב, מוזיקאי יוצר ומבצע עימו עבד והרבה לשבח אותו, אז הלכתי להאזין ואהבתי, תאזינו גם אתם, דרך אגב, פיטר לא מעורב בהפקה הפעם, מדובר בשיר שנכתב ובוצע בעקבות אובדן האדם האהוב על נועם – אביו שנפטר, ארוע שהובילו לעצור הכל ולהיכנס לאולפן ולהקליט אלבום מלא ברגשות אישיים על אובדן.

 

עידו פרמון – אני מול העולם

סינגל שלישי לזמר והיוצר עידו פרמון, על פי מילותיהם ולחן של לירן פנצ'בסקי ואסף אברבוך מתוך אלבומו הראשון. לאחר הפסקה בת שנתיים בעקבות משבר אישי שעבר, החליט עידו ליטול פסק זמן מהמוזיקה ולטוס לחו"ל. או אז הבין שאין דבר נכון יותר בעבורו מאשר לחזור ולהתמיד בשאיפתו לעסוק במוזיקה. כעת הדרך לאלבום הבכורה השלם נראית יותר ברורה. השיר עוסק בחשבון נפש אישי.

 

רוזא – אני קטנה מאוד

שיר שני ל"רוזא", שם הבמה לצמד ורד דקל וזיו מורן. ורד היא ראש המחלקה הווקאלית הרב תחומית באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים , מלחינה לתאטרון ולמחול, זמרת, בעלת תואר שני בקומפוזיציה, אשר מאחוריה דרך ארוכה בסצנת הג'אז, הספיקה להקליט שלושה אלבומי ג'אז ולהופיע רבות בישראל ובחו"ל . זיו הוא בוגר רימון והאקדמיה למוסיקה בירושלים, הספיק לשתף פעולה עם יוצרים ומוסיקאים רבים ביניהם אסי איילון, רננה רז, אלי לולאי ועוד רבים. החיבור בין השניים קורם עור וצלילים לכדי אלבום בכורה אשר ייצא בקרוב בהפקתו המוסיקלית של דורון פלסקוב

 

 וועדת חריגים – Sinking As A Stone

אלבומה השני של הוועדה שוחרר בעוד הם משוטטים בחוף המערבי של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות..בסך הכל שבעה קטעי מוזיקה מעורבבים עם טקסטים, נקו טוב את האפרכסת כדי להבין, או שלא, פשוט בהו בנעליכם ותנועעו, שו גייז ישראלי במיטבו.

 

סודה פאבריק – Atlantis

סודה פאבריק הספיקה לצבור קהל מעריצים המלווה אותה בהופעות בארץ, אך הם עקרו לברלין לפני כשנה, במהלכה הופיעה בפסטיבלים נחשבים באירופה, כעת הלהקה משחררת את אלבום הבכורה שלה, ,Atlantis שמוקסס בלונדון ע"י מקס בלום, סולן להקת Yuck, ויוצא בלייבל אנובה ובמהדורה מוגבלת של קלטות בהוצאת בורגר רקורדס. לשמחתכם יש יוטיוב, תלחצו פליי…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. תודה על העדכונים! הקליפ של ג'קו מעולה מושקע מאוד, נועם פנחסוב רגיש כהרגלו וגם השאר- מעניין

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא