כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

חייט השמש תופר את האור

מופע השקת האלבום השני "THIS LIGHT" לארנון נאור "Sun Tailor" במועדון בארבי, מוצ"ש, 15.11.2014, חימום Nomke. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

ארנון נאור, Sun Tailor, בארבי. צילום: יובל אראל
ארנון נאור, Sun Tailor, בארבי. צילום: יובל אראל

את ארנון נאור, הבחור הנאה העומד מאחורי הפרוייקט "Sun Tailor" פגשתי לראשונה בדיוק לפני שלוש שנים, בעקבות המלצה של השכנים מ"אפרכסת", מופע לילי בלבונטין 7, ממש לפני יציאה לסבב הופעות ביבשת אירופה.

כך הגדרתי, תיארתי את המופע ההוא, נדמה לי שהתיאור די ממצה במילים ספורות את האווירה והתחושות לא רק אז אלא גם אמש – "כשהמוסיקה החלה להתנגן הכל נראה ונשמע אחרת, פשוט לעצום את העיניים ולהאזין למוסיקה, שיר אחר שיר, הם עוטפים אותך, נוסחים בך תחושת רוגע ושלווה, ניתן לדמיין שדות ירוקים עם עצים שעליהם נוצצים מטיפות הגשם, תחושת אוויר צונן ורענן, תחושת מרחבים רגועים. ארנון יודע לשלוט בקולו, לשלבו בחוכמה עם הפריטה בגיטרה, צוות הנגנים המלווה אותו שומר על הקצב הנכון וממלא את החלל בצלילים המהווים נופך של ממש במרוצת השירים קדימה."

מאז אותו מופע הספקתי לחוות מופעים נוספים שלו ברחבי העיר, בכל אותם מועדונים קטנים, כאורח, כחלק משורת אמנים היוצרים ערב שלם, בתחילת השנה האחרונה ארנון יצא באמצעות פרויקט "HeadStart" למסע גיוס הון מהציבור על מנת להשלים את הפקת אלבומו החדש, השני במספר, פרויקט שבמסגרת הבלוג הוא קיבל עידוד מסוים.

והנה המסע בדרך לאלבום החדש הגיע לסופו, לפני כשבוע האלבום יצא לאור, הן במתכונת המוחשית והן בגרסה הדיגיטלית במחנה הלהקות.

 

אלבום הכולל עשרה שירים חדשים, את חלקם הספיק ארנון לבצע לא פעם במסגרת הופעות ההרכב " Sun Tailor" וחלקם היו חדשים לאוזני לחלוטין, יחד עם חברי ההרכב המלווה הכולל את אחיו אודי נאור האחראי על כלי ההקשה, עומרי בראל הממונה על מיתרי הגיטרות השונות, דניאל ספיר בגיטרת בס, ג'קי פיי המנגנת בצ'לו וגלוקנשפיל, אליהם הצטרפו בזמן ההקלטה עמוס צימרמן, יניב הורביץ, אסף תלמודי ודניאל אנגילסטר.

שירים אשר מצד אחד משמרים את הסגנון הפולקי השקט, רגוע, שנסוני, מתרפק ואלטרנטיבי, שארנון הביא עימו משנים של כתיבה והלחנה, בארץ וברחובות לונדון, ומצידם השני מתחילים לזקוף את גוום ולפתוח את גרונם בלוויית כלי הנגינה, לצעוק, לזעוק, לרקוע ולהידחף קדימה בעוצמה בטוחה, מעין סוג של דרך חדשה באותה ארץ, המשמרת ומתחדשת, דבר והיפוכו ההופכים לאחד שלם ומושלם.

לעתים אני מהרהר, מנתח, מתייג, מציב על מדפים או מניח בקופסאות, יצירות, סגנונות, זרמים, סצנות, יתכן שזו תכונה שנותרה בי מהימים בהם עסקתי בחקירות פליליות מסובכות, ניסיתי להציב ולקטלג את ההוויה הזו ששמה " Sun Tailor", קצת מתקרב לתופעה המופלאה של "The Angelcy" (אולי בזכות הקשר המשפחתי, אודי מנגן גם עם ארנון וגם עם החבורה של רותם בר אור…), קצת ניצב לצד טרובדורי רחוב אחרים, בינלאומיים, שמות כ – M.Ward ועוד, יוצרים רומנטים, סוערים, מלנכוליים, שיסודותיהם נעוצים בין אבני השפה של המדרכות, ספסלי תחנות האוטובוס ומזחי תחנות הרכבת, כאן, שם, בכלל בעולם, מוזיקה פשוטה, ללא תחכום טכנולוגי מיותר, רעיון, מילים, צלילים ומתח חוויתי.

קרן טננבאום, השקה. צילום: יובל אראל
קרן טננבאום, השקה. צילום: יובל אראל

אמש, במועדון בארבי, יש המגדירים אותו כנסייה, או בית כנסת או מקדש הרוק, אליו הגיעו כמה מאות אנשים ונשים מ"הסצנה", אלו שאתה פוגש בכל המועדונים המכילים את השוליים של תל אביב, הצעירה, הדעתנית, התוססת, המיושבת, אורות הבמה הכתומים מאירים בקושי את נעם סדן, Nomke, ניצבת לבד על הבמה הגדולה, עם גיטרת היוקללי, פניה רציניות (מאוחר יותר סיפרה לי שזו ההתרגשות, בארבי הוא די מאיים בראשונה…) ללא הנגנים המלווים אותה בשגרה, מזכיר לי מאוד מעמד דומה, אותו מקום, לפני שנתיים, אחת מההופעות בסבב "המראות ונחיתות" של רונה קינן, סוג של עמוד תווך מוזיקלי, מארחת את ארנון נאור בעצמו, לבד וביחד, הערב ארנון עם ההרכב " Sun Tailor" מארח את נועם, פריבילגיה של מי שעמד באותו מעמד, חשיפה.

בשעה עשר, המופע המרכזי מתחיל, אחרי פתיחת סולו של ארנון בשיר – I'll make my way home, שאנט סולו הנישא כתפילה עתיקה המדמיינת שירת ימי ביניים עתיקה מהררי בריטניה ושירת שחורים בשדות כותנה בדרום לואיזינה…

הפתיחה עוברת בהצלחה, הקהל הרב מתחיל להתמקד בבמה וארנון ממשיך אל הסינגל, הלהיט (אם אפשר להגדיר בכלל את שירי האלבום כסוג של להיטים העומדים בעצמם) Who’s at your window המתחיל אט אט וקצבו מתגבר ויוצר מתח המתפרץ באיווחת כלי המיתר והתופים לכדי זעקה מוזיקלית גדולה.

אכן, אפשר לאמר שכל מבחני הכניסה למופע ההשקה הסתיימו בניצחון, הצלחה ואחוזים גבוהים של דיוק.

מאיה יוהנה, השקה. צילום: יובל אראל
מאיה יוהנה, השקה. צילום: יובל אראל

מכאן נפרש המופע קדימה כאשר ארנון מזמין לבימת המועדון את קרן טננבאום עם הכינור ובהמשך את מאיה יוהנה בשירה, שתי הבנות, האחת מימין, מהווה המשך ישיר אך בלתי תלוי בנגינת הצ'לו של ג'קי, השניה משמאל בשירה הצלולה ומלאת החיוכים והחן, מעשירה את הסאונד הכהה של הפולק המתרפק של ארנון, מאיה מתכבדת בביצוע אחד משיריה – Born to Become, אני מצפה להשקת אלבומה האישי בעתיד, אני מקווה הקרוב..

שילוב של שני שירים מתוך האלבום הראשון, לא רק כדי להעשיר את המופע מעבר לשירי האלבום החדש, אלא כדי לתת הזדמנות להשוואה בין אז להיום, בין השקט למתפרץ, לעמוד על ההתפתחות המוזיקלית, עם השירים –  Fay ו- On Our Way.

אחד משיאי הערב נרשם כאשר ממש לקראת הסוף, עמוד המיקרופון מוצב בתוך הרחבה, בין הקהל, ארנון נוטש את הבמה ופונה מצויד במנדולינה ומבצע במעין אקפלה את השיר I Know What You Want אף הוא מתוך האלבום החדש, מאחוריו על הבמה אפופת העשן הסינטטי, כל הבנות ניצבות מול מיקרופון נוסף ומצטרפות בהמיה בפזמון…

סאן טיילור מערסלים את הבארבי. צילום: יובל אראל
סאן טיילור מערסלים את הבארבי. צילום: יובל אראל

ארנון נאור ניצב לו במופע במועדון בארבי כסוג של גחלת המשמרת את איי השוליים השקטים, האינטלקטואלים בהווייתם הטקסטואלית, הקורצים לעולם הרחב, ללא גחמות מיותרות, ללא פליי ליסט מושפעים ומשפיעים, ללא טעם רחב אלא כנקודה אחת בוהקת כאותה גחלילית בליל עלטה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום: יובל אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום: שרון עובדיה

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום: גיא פריבס

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא