כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מוזיקה על המסךפס קול שבועי

מטאליקה – הסרט

הבלוג צפה אמש בסרטה החדש של להקת מטאליקה - Through The Never במשקפי תלת מימד בהקרנה פרטית בסינמה סיטי ומביא את הרשמים, תובנות והמלצות.

אחד היתרונות בניהול בלוג המתמקד בתחום מסויים הוא המתנות, החינמים שאתה מקבל בתקווה שתצרוך אותן, תהנה מהן ואחר כך תמליץ עליהן. אם הבלוג היה מתמקד באופנה בוודאי שהייתי מפוצץ בבגדים ואביזרים בארון, אם הבלוג היה מתמקד במזון בטח הייתי שמן מאוד מרוב אוכל…אבל לשמחתכם ולשמחת הבלוג, הוא מתמקד בדברים הבאמת חשובים בחיים – מוזיקה, וכך יצא שאמש הגעתי להקרנה פרטית לעיתונאים בלבד במתחם סינימה סיטי בגלילות של סרטה החדש של להקת מטאליקה, אחת מאבות המזון של הטראש מטאל בעולם כולו! (תקראו עם דגש חזק על כולו!)

באופן רשמי עלילתו (?) של הסרט מוגדרת כדלקמן – "מטאליקה – Through The Never ", להקת הרוק הכבד הגדולה בהיסטוריה של המוזיקה, מופיעה באולם ענק עבור עשרות אלפי אנשים. מאחורי הקלעים נשלח עובד במה צעיר לתדלק את הואן של הלהקה. גלולת סם שהוא לוקח במהלך הנסיעה מייצרת שרשרת אירועים מפתיעה והזויה המתוזמרת כולה לצלילי הגיטרות והתופים החזקים של "מטאליקה".

מסע הזיה, צילומסך
מסע הזיה, צילומסך

מדובר במאה דקות של מופע רוק מטאלי אדיר, עם פס קול בסראונד, דולבי וכל האיכויות שמהממות את הקרביים, שיצא באלבום כפול וכולל את להיטיהם החזקים, כולל הבלדות הכי טובות –  The Ecstasy Of Gold, Creeping Death, For Whom The Bell Tolls, Fuel, Ride The Lightning, One, The Memory Remains, Wherever I May Roam, Cyanide, And Justice For All, Master Of Puppets, Battery, Nothing Else Matters, Enter Sandman, Hit The Lights, Orion

מטאליקה, רוג'רס ארנה, קנדה, צילמוסך
מטאליקה, רוג'רס ארנה, קנדה, צילמוסך

בתאכלעס, וזהו כל העניין, ישנן שתי תובנות חשובות מהן אתה יוצא במהלכו ובסופו של הסרט, הראשונה – קנאה, קנאה, קנאה – למה שם כן וכאן לא?!…

למה הופעה גרנדיוזית, מפוצצת באפקטים, בהדמיות, במיצבים, בשואו אדיר, מתקיימת מעבר לים, במקרה הזה בקנדה, באחד האצטדיונים המקורים המאוד גדולים – Rogers Arena, Vancouver (אצטדיון רמת גן זה שכונה לידו…), למה לארץ מגיעים על בימת דיקט מהוהה ובעיות סאונד? (זוכרים את שתי ההופעות היחידות של מטאליקה כאן? בשנות התשעים בפארק הירקון, במאה הנוכחית באצטדיון רמת גן?)

והתובנה השניה – עלילה, זה טוב לילדות קטנות ודושבגים, באנו לראות את חברי מטאליקה עושים את זה, מקרוב, קרוב מאוד, בתוך הפרצוף שלהם ושלנו, עם ערימת מצלמות קולנוע שעושה עבודה מרשימה (דרך אגב, הכל בתלת מימד, הגורם לך לפעמים לחשוב שהידיים המונפות הן של זה היושב בשורה לפניך בקולנוע…), לא שבאמת צריך את העלילה, היא כאן רק כדי להגדיר שמדובר בסרט קולנוע ולא בתיעוד היסטורי והיסטרי של ההרכב המוטרף והמטורף הזה, המלא באנרגיות, עם קהל לובשי שחור העושה את המלאכה כמלאכת קודש אמיתית.

וצדק לכל, מטאליקה, צילומסך
וצדק לכל, מטאליקה, צילומסך

לא אלאה אותכם בפרטים רק אומר משפט אחד אחרון – מטאליסטים, רוקרים, שימו את החמישים שישים שקל לכרטיס (תלת מימד, יותר יקר…) ולכו לראות, למה ללכת, רוצו.

הסרט יוקרן בבתי הקולנוע החל מתאריך – 12.12.13.

הנה טריילר של הסרט

והנה כל פס הקול שיצא על גבי אלבום דיסק כפול

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. למען הדיוק:
    מטאליקה הופיעו בארץ שלוש פעמים.
    בפארק הירקון ב-1993 מול 40 אלף איש! במה שהייתה דווקא אחת ההופעות הטובות ביותר שנראו כאן בארץ עד היום.
    השנייה, באמפי פארק בראשל"צ מול כ-15 אלף איש ב-1999 הופעה שהייתה מצויינת למרות שלא הייתה "גרנדיוזית".
    וכמובן ההופעה האחרונה ב-2010. שהייתה מהנה ומשובחת למרות בעיות הסאונד (שקרו בשלושה שירים לא בכל ההופעה).ובסה"כ קיבלה ביקורת חיובית (בסה"כ) לא צריך להגזים. אבל כשכותבים, בדיקת רקע קלה של שנייה וחצי בגוגל הייתה מונעת ממך לפרסם טעויות מביכות.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא