כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

סיגדיאדה בהיכל

סיגדיאדה – פסטיבל תרבות אתיופי  בתיאטרון הלאומי "הבימה", 18.10.2013, שישי בצהריים, קפץ לרגע, נשאר שעה, רקד צילם בסמארטפון וחייך הלאה – יובל אראל.

גילי יאלו, זבולון דאב סיסטם בהבימה. צילום: יובל אראל
גילי יאלו, זבולון דאב סיסטם בהבימה. צילום: יובל אראל

כאשר חנה רובינא וחבריה מנחם גנסין ונחום דוד צמח ייסדו בשנת 1917 את קבוצת התאטרון "הבימה"  במוסקבה, הם לא שיערו בנפשם כי כמאה שנים לאחר מכן אחיהם לעם היהודי "בֵּתא אִשׂרַאֶל" בני הפזורה היהודית מאתיופיה, אפריקה, ירקדו, יפזזו, ישירו ואף יופיעו בהיכל התאטרון שהקימו כמה שנים מאוחר יותר בעיר העברית הראשונה.

לפני חמש שנים חוקקה כנסת ישראל את חוק חג הסיגד, הוא חג חידוש הברית והכיסופים לציון הנחוג בידי בני העדה האתיופית מידי שנה, חמישים יום לאחר צאת יום כיפור. השנה הוא יחוג בתאריך 3 לנובמבר.

לקראת החג וכחלק מפעילות תרבות אשר מחלקת האירועים של עיריית תל אביב מפיקה בשיתוף גופים חיצוניים, התקיים היום, שישי, בשעות הצהריים, פסטיבל סיגדיאדה במתחם תאטרון הבימה, מעבר לשלוש הופעות באולמות בתשלום, הראשונה של שבתה shabate –  הרכב הג'אז המארח את נגן הסקסופון אבטה בריהון, השניה הצגת היחיד 'גור אריה יהודה' – עם שי פרדו והשלישית של אסתר רדא, נסיכת הגרוב הישראלית, בהופעה חיה עם להיטיה הגדולים, התקיים פסטיבל שלם שכלל דוכני מזון ייחודי, שתיה, חפצי אמנות אתיופית כתכשיטים ופריטי לבוש וכן מופע של להקת "בנות אלמז" בסט ריקודים מקפיץ של מגוון סגנונות הריקוד האתיופי המסורתי.

שיעור במחול אתיופי בתאטרון הבימה. צילום: יובל אראל
שיעור במחול אתיופי בתאטרון הבימה. צילום: יובל אראל

הפסטיבל שנערך ביום שישי האחרון לפני הבחירות לרשויות המקומיות לא נעדר סממנים של פוליטיקה מקומית, כאשר הכיכר המתה פעילים משלל המפלגות והסיעות המתמודדות למועצה ורשות עיריית תל אביב-יפו, הגיח רון חולדאי לביקור קצר בטרם נפנה לאירועים נוספים שהתקיימו במקביל בתאטרון הקאמרי…

את גולת הכותרת הציג לקהל הרב שמילא את האכסדרה גילי יאלו, סולנה של להקת הגרוב זבולון דאב סיסטם שארחו כמה כוכבים המוכרים לקהילה האתיופית – זמנה מלסה ויעקב לילאי במופע שכלל גרוב אתיופי עם מקצבי רגאי ודאב. על זבולון דאב סיסטם כתבתי כאן, כמה מילים.

אני, כמו חושם אמיתי, הגעתי ללא מצלמה או ציוד וידיאו, הסתמכתי על הסמארטפון, שדרך אגב, לא אכזב, אז את מקצת הקולות והמראות הנחתי כאן. משה צ'יטיאת, הצלם של "חדשות המוסיקה" נתן כתף וצילם אף הוא.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע של זבולון דאב סיסטם. (גלאקסי S4 וגוגל+)

לחצו לצפייה בתמונות מהמצלמה של משה צ'יטיאת

וידיאו – תמצית של רגע בפסטיבל סיגדיאדה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא