כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

ליאת דגן וה – OCDs מלקטים את הצלילים

סיפור על קופירייטרית ששירים התנגנו בראשה, על הפרעת התנהגות כפייתית שהובילה ליצירת לחנים, ועתה למופע בכורה עם אלבום טרי.

ליאת דגן וה - OCDs. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי
ליאת דגן וה – OCDs. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי

צלילים חדשים התופסים את האוזן בהאזנה הראשונה, הם משלבים סגנונות ושפות, אלו הם השירים של ליאת דגן וההרכב המלווה אותה – OCDs, זמרת יוצרת וארבעה מוסיקאים הרפתקנים, לוקחים את קסם האינדי רוק הכי רחוק שאפשר.

ליאת דגן, בת 38, קופירייטרית במשרד פרסום. מספרת כי טקסטים כתבה מאז ומעולם, אבל לפני כשלוש שנים התחילו להתנגן בראשה הלחנים זאת עוד מבלי לדעת אקורד. היא פנתה לשיעורי פיתוח קול אצל יוסף ארידן ולפני מספר חודשים כבר השיקה סינגל ראשון בשם "ילדתי" שכבר נכנס לפלייליסט של ערוץ 10 ומשודר שם כבר כמה חודשים.

בו בזמן החלה לחפש נגנים ולפני כשלושה חודשים מצאה ארבעה נגנים שלדבריה הם גם מוסיקאים בחסד וגם בני אדם מדהימים, מדובר במוסיקאים המגיעים מסגנונות שונים – איציק מאיר ואידוב שי בגיטרות, צחי נידם בגיטרת בס ואליאב נחמני על התופים.

ליאת דגן, שרה כותבת ומלחינה את שיריה הן באנגלית והן בעברית, המוסיקה של ליאת וה – OCDs הנה שילוב של אלמנטים מתחום הג'אז, הפיוז'ן והרוק המתקדם, פרוגרסיב, איכויות השירה של ליאת לצד העיבוד המצויין של חברי ההרכב עם המפיק רומן גרין מציבים את השירים החדשים והרעננים במקום מכובד.

ליאת מסבירה את משמעות שם ההרכב –  OCD – הפרעה טורדנית כפייתית הגורמת לאנשים להתנהג באופן כפייתי (לבדוק שהדלת נעולה 10 פעמים, ללכת רק על הקווים במדרכה, לסגור פקקים של בקבוקים חזק חזק וכד'), לדבריה היא סבלה מההפרעה הזו רוב חייה אלא שלא התייחסה לכך כהפרעה, ליאת מספרת כי יש לתופעה זו גם צדדים מדהימים והיא אפילו יכולה להפוך אותך לאדם טוב, מפותח ועשיר יותר. כך נולדו לעולם כל הלחנים והתמלילים.

מופע בכורה של ההרכב יתקיים ביום רביעי הקרוב 01/08/2012 בשעה 20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48, תל אביב, כרטיסים במחיר 35 ש"ח, חמישים הצופים הראשונים יזכו גם לעותק מתנה מאלבום אי.פי בכורה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא