כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 22.07.2023

כמה מהשירים שתפסו את אוזנינו במהלך השבוע, האזינו

חלף לו שבוע די מטורלל מכל הבחינות, חום כבד, הפגנות, מחאות, פוליטיקה, עמישראל, אלו חלק מהמושגים שעברו, הלכנו לחמוק מהכל עם השירים שבחרנו, הצטרפו להאזנה לפני שהכל מתפוצץ שוב.

גיא וינטרוב – מה איתך

המחזאי והפזמונאי גיא וינטרוב משיק את השיר הראשון מתוך אלבום שבדרך, השיר – "מה איתך" הוא מהשירים הראשונים שנכתבו ומתהווים לכדי האלבום –  "הולך לישון בעשר", בו מתכוון גיא להניח כמה רגעים מחייו במהלך העשור האחרון. המסלול המוזיקלי של גיא החל בגיל צעיר כאשר עוד בביתה ספר התיכון כבר כתב מאות פזמונים ואפילו הקים להקת נעורים ממנה דילג ללהקה צבאית ולפני שנתיים היה שותף לכתיבת המחזמר "הסוף" שזכה בפרס הצגת השנה בתחום התיאטרון העצמאי. גיא כתב והלחין את השיר החדש בהפקתו של אלון עדר שטביעת כשרונו מורגשת במלואה בשיר.

על השיר הטרי אומר גיא – "מה איתך זו כביכול שאלה יומיומית, אבל בעצם השאלה העיקרית שממלאת את האוויר ומלווה אותי בכל רגע נתון: מה אתה עושה עם החיים שלך? בשביל מה אתה כאן? אני מאוד משתדל לעצור ולשאול את עצמי, מה איתי? אבל לא תמיד מצליח כי אני באמצע משהו אז תכף"

עובדה מעניינת אודות הקליפ המלווה את השיר החדש  הינה כי הוא צולם במקור בפילם, עניין די נדיר בימינו.

 

ג'ולייט  – תכניס אותי למועדון

גל ג'ולייט שלום או בקיצור ג'ולייט כפי שהיא מעדיפה, משיקה שיר חדש אשר נכתב והולחן על ידה בהפקתם המוזיקלית של הצמד אמיר ובן, השיר "תכניס אותי למועדון" הוא בעצם משאלה של הכותבת להגיע להישגים והכרה שהדרך אליהם רצופה במכשולים אותם יש לצלוח תוך השימוש במטאפורה הכל כך סמלית של גיל 27 בעולם המוזיקה… השיר יוצא בלוויית וידאו קליפ אותו ג'ולייט כתבה וביימה, בו היא מגלמת שלוש דמויות שונות אשר מוצאות תעוזה ומבקשות להיכנס למועדון בכל מחיר.

כך ג'ולייט על השיר – "כתבתי את השיר הזה ביום הולדת ,27 לפני שהתחלתי לחלוק את היצירה שלי עם העולם. בתור מאזינה וצופה מהצד שמתי לב לתופעות שחוזרות על עצמן בתרבות הפופ-רובוקצית (מונח שהמצאתי) תהיתי אם יכול להיות שהשימוש בפרובוקציות מגביר את הסיכוי להיות פופלארי? אז אמרתי לעצמי "בואי תנסי את זה הפעם" התוצאה לפניכם – מעט צבעונית, מעט חצופה מעט אפלה…ועם הרבה אמת, תעוזה ורגש ממני."

 

עומר יפת – תני לי סיבה

עומר יפת אוהב לשיר כבר מגיל מאוד צעיר, את האקט הבימתי הראשון שלו מול קהל עשה בגיל 14 ובגיל 15 כבר כתב שיר אהבה לחברתו,  כיום, כשהוא בן 23 ומאחוריו חמישה שירים שנכתבו והולחנו על ידו הוא משיק את השיר "תני לי סיבה" הוא בעצם שיר אהבה רומנטי באמצעותו הוא מנסה לעשות מעין חשבון נפש עם עצמו ועם בת זוג. על ההפקה המוזיקלית אחראי נועם בן עומרי.

כך עומר יפת על השיר החדש – "השיר נכתב על בת זוג לשעבר. הכרנו ילדים לפני צבא, זו הייתה אהבה ממבט ראשון, כמו בסיפורים. היינו יחד שלוש שנים. אהבנו בטירוף, היא הייתה מדויקת ומכוונת אליי, אבל משהו בפנים זז אצלי כל הזמן… השאלה הזו דגרה בי וכרסמה והפכה בהדרגה להבנה, שזה הולך להיגמר. ידעתי שזה יהיה אני כי הייתה מוכנה לספוג ממני הכל, וזה רק עשה את זה קשה יותר. כל כך לא רציתי להיות בתפקיד הזה, לשאת באחריות, לשבור לב. אז מתוך ההיכרות שלי עם עצמי, ועם ההרס העצמי, נולד שיר שמתאר במדויק את הספק. את הרצון להישאר והנטייה לברוח, גם כשטוב. "תני לי סיבה" הסינגל השישי שלי- חתיכה מהנשמה."

  

קיקי מלינקי – אם את לבד

להקת האינדי דרים פופ המקומית קיקי מלינקי, הסובבת סביב יסמין רביב יחד עם עומרי שני ואביב יונאי עושה את דרכה לקראת אלבומה השני "מלכוד 20/20" אשר יצא לאור באוגוסט ומשיקה את השיר – "אם את לבד" אשר מילותיו נכתבו והולחנו בידי יסמין בהפקה מוזיקלית של גל פטל.

כך יסמין על השיר החדש – "זה שיר שמדבר על מעגל הקסמים הזה של בדידות, חוסר שליטה, תחושת אשמה, חרטה וחוזר חלילה. לפעמים אנחנו מרגישות לבד ולפעמים אנחנו מבינות שאנחנו גרמנו לזה ואז מה? תאזינו תתרגשו תשתפו!"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא