כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

בואו ונחזור להתענג

בין השנים 1992 ועד 1997 פעלה כאן להקת המכשפות, שלוש בנות, ענבל פרלמוטר, הרוח העיקרית בגיטרה, שירה, כתיבת מילים והלחנה, יחד עימה יפעת נץ על גיטרת הבס, קולות, ומילים, על התופים יעל כהן שגם שרה בכמה מהשירים. ענבל נהרגה בתאונה, כעת 15 שנה אחרי, הן חוזרות, "המחשפות", עד העונג הבא…

המכשפות בסינדרום בירושלים תמונה נדירה שהועלתה לוויקישיתוף בהסכמת בעליה commons:Template:PD-self
המכשפות בסינדרום בירושלים תמונה נדירה שהועלתה לוויקישיתוף בהסכמת בעליה commons:Template:PD-self

עד העונג הבא – הטלויזיה החינוכית

המכשפות נחשבו לאחת מלהקות הרוק החשובות שפעלו בארץ, את תחילת הצלחתן ניתן לזקוף להופעה בשנת 1993 במסגרת פסטיבל עין גב במהלכו בצעו את השיר "קסם על ים כינרת" והפתיעו את כולם כולל המשוררת הלאומית דאז, נעמי שמר. שנה לאחר מכן ישבו להקליט את אלבומן הראשון שנשא את שם השיר הכל כך מוכר וכל כך מחובר אליהן "עד העונג הבא", האלבום שהציג רוק נשי מלא אנרגיה קטף אלבום זהב, השלישייה החלה להות נאמנה לשמה המחייב, את הופעותיה המוצלחות ערכה בימי שישי ה- 13 לחודש וזמרות דוגמת קורין אלאל, אלונה דניאל ודנה ברגר התארחו בהופעותיהן, הופעות שהפכו למעין מפגן כוח נשי עצמאי…

כמה כוח נשי, הופעה אצל יוד קוטנר..

הן הספיקו להשיק שנה מאוחר יותר אלבום נוסף שלא צלח בתחילה כקודמו אבל רשמו לזכותן מופע חימום לזמרת ביורק בקיסריה, סמל של רוק נשי מוצלח יותר מכך לא צריך..

למה מכשפות? שם יותר עם אופי, ראיון אצל יעל אבקסיס

אט אט הקסם פג וכך גם להט הנעורים היצרים והמוסיקה, בשלהי קיץ שנת 1996 הם הופיעו בפעם האחרונה ופרקו את ההרכב.

המכשפות ביקשו לקייים מופע איחוד כשנה לאחר מכן אולם אסון כבד פקד אותן כאשר ענבל פרלמוטר סטתה מסיבה לא ידועה עם רכבה ליד מחלף ראשל"צ, נכנסה בקובית בטון ונהרגה במקום.

מהמכשפות נשאר רק מיתוס שהלך והתעצם, במיוחד בקרב קהילות של הבנות, השיר המפורסם "עד העונג הבא" הפך להמנון רב משמעויות לבנות הללו, גם במועדוני הדו מיניים נחשב ביצועו של השיר כגולת כותרת במופעי מחווה לזמרות בידי אותם גברים עטויי איפור ואיברים מושתלים, מוחצנים..

כמה שנים לאחר מכן ניסו המכשפות הנותרות יחד עם חברתה של ענבל להרים סדרת מופעים מחודשת אך העניין התמסמס…

לאחרונה, אחרי תקופה ארוכה במהלכה התמודדו עם החוסר והגעגוע, חוזרות ומציינות בנות "המכשפות" 20 שנה לאלבום המיתולוגי "עד העונג הבא",  האלבום שנכתב והולחן במרביתו ע"י ענבל פרלמוטר ז"ל, שהשנה מלאו 15 שנים למותה הטרגי.

כעת 20 שנה אחרי חוזרות הבנות תחת הטייטל "המחשפות" לבמה כהרכב רוק נשי ובועט בליווי סולנית צעירה, מוכשרת וצבעונית עם מופע אנרגטי ומלא בעיבודים סוחפים ללהיטים המוכרים. ההפקה המוסיקלית של המופע נעשתה ע"י קורין אלאל, שהייתה אחראית על העיבוד וההפקה של האלבום והמופע המקוריים.

המחשפות, צילום יח"צ – לואין גרין
המחשפות, צילום יח"צ – לואין גרין

הופעת בכורה של ה"מחשפות" – יפעת נץ – בס, יעל כהן – תופים, ליעד  שר  – גיטרה ומלי שלום – שירה, תתקיים בתאריך 23.5 במועדון "בארבי" בת"א, תרשמו את התאריך!!!

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא