דיווח מהשטח

מנגינות הים הסודי של עמית ארז

מופע בכורה להרכב החדש של המוסיקאי עמית ארז – Amit Erez & The Secret Sea, ביצוע לכמה שירים חדשים לצד מוכרים, תיאטרון תמונע, ליל חמישי 02.02.2012 23:00, היה, שמע, ראה, צילם ומדווח – יובל אראל.

עמית ארז, תמונע. צילום: יובל אראל
עמית ארז, תמונע. צילום: יובל אראל

המוזיקה של עמית ארז שואבת ברובה מפולק ואינדי, הוא זוכה להערכה רבה בקרב סצנת האינדי הישראלית, ומופיע תדיר הן במופע אקוסטי כשהוא מלווה בגיטרה בלבד, והן בליווי הלהקה שלו. עם רפרטואר עשיר מאחוריו, אינספור הופעות ברחבי הארץ, שיתופי פעולה עם מיטב המוסיקאים המקומיים, ארבעה אלבומים, נחשב עמית ארז נחשב לאחד המוזיקאים המוערכים ביותר בישראל.

עמית, המוכר כגיטריסט הארד-קור קשוח מאחת הלהקות הישראליות המצליחות בעולם – Eatliz. הספיק להגיע לבמות פסטיבלי מוסיקה ברחבי העולם ולנגן גיטרה חשמלית עם הרבה דיסטורשן ולחיות את הרוקנ'רול. בצידה השני של קריירת המוסיקה בה הוא צועד, מנהל עמית קריירת סולו ענפה ומוערכת כסינגר/סונגרייטר עדין ורגיש השר באנגלית, עם אוצר שירים ובלדות אינדי עד כדי המסת לבבות המאזינים\ות…

פרסומת

עמית אומץ על ידי הלייבל  Anova Music, ובשנת 2007 השיק אלבום מלא בשם Amit Erez המהווה שיתוף פעולה עם מוסיקאים מלהקת Eatliz לצד עמיתים נוספים.  בשנת 2009 השיק עמית אלבום  בשם Last Night When I Tried To Sleep I Felt The Ocean With My Fingertips ובו חומרים חדשים לחלוטין, לאחר השקתו הן בארץ והן בגרמניה יצא עמית למסע הופעות יחד עם הצ'לנית יעל שפירא ובעקבות כך השיקו בצוותא את אלבום האי.פי Paper Cuts בו הוגשו עיבודים חדשים לגיטרה וצ'לו ללקט משיריו הישנים. מתאים לכם להאזין לאלבומים הקודמים? לחצו כאן.

המופע בתמונע, תפאורה ברקע. צילום: יובל אראל
המופע בתמונע, תפאורה ברקע. צילום: יובל אראל

כעת יוצא עמית ארז בסדרת מופעים חדשה, מלווה בהרכב חדש, זאת תוך כדי שקידה על חומרים לאלבום חדש, Amit Erez & The Secret Sea, זהו שמו של ההרכב והאלבום ההולך ונוצר.

קטעים ראשונים מהאלבום המתהווה כבר ניתנים להאזנה:

פרסומת

עמית יוצר משהו חדשני , הוא שומר על הקו המוזיקלי של סינגר/סונגרייטרס בגוון פולק, אולם העיבוד המוסיקלי יוצק איכויות חדשות למשהו עדין יותר ואף מפתיע. בהרכב החדש שעמית מוביל נמצאת לצידו יעל שפירא בצ'לו, נגה ארז בכלי הקשה ושירת ליווי, מאחור מתיישבים להם לבטח נגני הבס-תופים-קלידים, יואב בריל, שחר חזיזה ודודי ברקת.

זמן קצר לפני המופע נפגשתי ושוחחתי עם עמית, על הדרך, על ההרכב החדש ועל המוסיקה המתהווה, עמית היה מאוד נרגש לקראת המופע המיוחד ולדבריו חלק גדול מהשינוי בסגנון והעיבוד המוסיקלי הוא בצירופה של יעל שפירא לצידו, באינטרפרטציה למוסיקה, לעיבוד ולהגשה, לדבריו כבר שלושה קטעים חדשים קרמו עור וגידים ובשלו לביצוע והאזנה, הוא מתכוון לשלב במהלך המופע שירים מאלבומיו הקודמים שאף הם יזכו במהלכו לפרשנות אחרת מהמוכר. עמית מציין כי תהליך העבודה על האלבום לא הסתיים, הוא עדיין שוקד על החומרים, הסקיצות והטיוטות המוסיקליות שהולכות ומתהוות, ככל הנראה בקיץ או אף מאוחר יותר ניתן יהיה להשיק אלבום מושלם עם ההרכב החדש.

הים הסודי, עמית ארז, תמונע. צילום: יובל אראל
הים הסודי, עמית ארז, תמונע. צילום: יובל אראל

בחזרה לאולם המוכר של תיאטרון תמונע, השולחנות בתפוסה מלאה, גם החלל מאחור מתחיל להיות עמוס, יש ביקוש רב בקרב קהיליית המוסיקאים להאזין ולצפות בהרכב החדש והמוסיקה שלו.

לעתים במופעים בתמונע המוסיקאים מבקשים להוסיף דבר מה שונה, אחר, לתת אמירה אישית בדמות מיצגי וידיאו או אביזרי תפאורה בשוליים, גם עמית השקיע ברובד האחר של האומנות – בתפאורה, בעידוד הלייבל ANOVA גויס התפאורן יותם שפרוני שניסר, צבע, הדביק והבריג – ויצר תפאורה מלנכולית ומעניינת האמורה להוסיף נופך אומנותי למופע, מעין לוחות אריג בד עדין ובהיר הנמתח על מסגרות עץ גדולות מאחור, אט אט התאורה החיוורת חושפת דמויות ועיטורים שונים על פני הבדים, יש אווירה.

גם כמה שינויים שנערכו באולם משנים ותורמים לאווירה השונה, מעבר לשולחנות המושבים המוכרים הוחלפו שולחנות העמידה בספות הסבה במודל עתיק ופרחוני, מוסיפות קריצה תרבותית לאולם הרוקנ'רול הוותיק. כבר רואים כי שינויים נוספים צפויים בקרוב, כל מערך הקונסולות, סאונד ותאורה יועתקו ממקומם בקדמת הבר ויעפילו למרפסת חדשה המשקיפה על האולם, בסגנון הגלריה בבארבי, המקום שייחשף יאפשר הכנסת מושבים ושולחנות נוספים לאולם, פחות עומדים בצדדים…

טוב, בא ניגש למופע נטו, על הבמה ניצבים עמית והבנות משני צדדיו, צ'לו וכלי הקשה, מעטפת הנגנים מסביב, קלידים, בס, תופים שומרים על הקצב, הדו שיח המוסיקלי מתנהל למעשה על ידי עמית והבנות, מפעם לפעם הקלידים והמחשב הצמוד מוסיפים את הקורטוב האחר, את הרובד הנוסף לצלילים, יותר עושר מוסיקלי, יותר רוך נשפך במהלך הנגינה, עמית פותח בנגינת גיטרה אקוסטית עם השיר  Heart Away הלקוח מתוך אלבום האי.פי הראשון  Black Light, מוביל את הקהל למחוזות מוכרים, מרגיעים, ללא מילה מיותר ההרכב ממשיך לשיר הבא – Elegy , זהו שיר חדש, הוא ימצא את מקומו בקרוב באלבום ההולך ומתהווה, הקהל פשוט לא מזהה, חדש לחלוטין, הוא עובר כעת לשיר Animal Heart  הלקוח מתוך אלבום האי.פי השני Paper Cuts, כן, עמית משלב ישן בחדש, נותן לקהל את הקטעים המוכרים וחושף אט אט את היצירות החדשות, כך מתנהל לו המופע כולו, במהלך 14 שירים שבוצעו לאורך הערב, זיהיתי בוודאות שלושה קטעים חדשים, השניים הנוספים – מיד אחר השיר Postcard עמית מבצע את השיר Whenever The Sun Comes, הוא מספיק לציין לקהל המאזינים כי מדובר ביצירה חדשה, מסביר להם כי אכן, הקטע השני שנוגן הערב הנו חדש אף הוא ולכן לא הכירו אותו, ההרכב ממשיך בביצוע השירים, והנה בחלקו האחרון משובץ שיר נוסף מהאלבום המתהווה – Killing Light. את הסיום עמית מקנח בשני קטעים, הראשון מותיר את עמית לבד על הבמה, ביצוע סולו – Cinnamon Scattered Along Your Shoulders, בסיומו מחיאות הכפיים וחברי ההרכב חוזרים לביצוע השיר האחרון הערב – Slow Burning light – זהו הקטע הרביעי מהחומרים של האלבום שבדרך.

לסיכום וסיום – המופע, ההרכב, המוסיקה, הצלילים – חוויה מזככת.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150569548194654.399169.721654653&type=1&l=55e59985a3

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
Close