כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

סופגניות חמות לחורף…

דצמבר, החודש המבשר את תחילת החורף הגיע, בבתי המאפה והקונדיטוריות כבר אפשר לראות ואף לטעום ממגוון הסופגניות, עגולות, שמנוניות, מלאות בריבה או בקרם, מצופות בשוקולד או בזוקות סוכר, טעימות, מרגשות, אך מתכון בדוק להשמנה…

למורן פז, ישנן כמה סופגניות, טעימות, מוצלחות, ומיוחדות, שבאמת, לא יגרמו לכם להשמין, כי למרות שמנבאים לנו שנה שחונה במיוחד, ולמרות שמנבאים מיתון, מבחינה תרבותית אפשר להיות רגועים. מורן פז וצוותה שמחים להציג יבול של אלבומים מקומיים ובינלאומיים לצד שורת הפקות בינלאומיות שיתארחו בחורף הקרוב בארץ.

מורן פז ואורח מהולנד – Dotan. צילום: יובל אראל
מורן פז ואורח מהולנד – Dotan. צילום: יובל אראל

אפשר לאמר כי המגמה החורף היא איכות, צלילים טובים יותר, מנגינות עשירות יותר ואלבומים טובים יותר. מהשלל הרב שהיה מונח בסלסילת הסופגניות של מורן פז בחרתי להציג בפניכם כמה נבחרים במיוחד, בתיאבון.

 בני המה

בא נתחיל, את בני המה כבר הספקתי להציג כאן, הם הספיקו לחשוף קטעים מאלבום חדש, אהד פישוף וישי אדר חוזרים 20 שנה אחרי שסללו את דרכה של המוזיקה האלטרנטיבית בארץ. באלבום שייצא בתאריך 12/12.2011 בלייבל  אנובה, בני המה מציגים תערובת חדה, מרוכזת ומתוזמרת היטב של ארט-פופ ומינימליזם אלקטרוני, בתוספת הרוח והאנרגיה של הפוסט-פאנק. על הבמה הם מהווים התגלמות רועשת ואקצנטרית של צמד סינת-פופ. ככל הנראה מדובר בשיא יצירתם המשותפת של פישוף ואדר עד כה. הופעת ההשקה הצפויה תתקיים בתאריך   14/01/2012 בתיאטרון תמונע, תסמנו ביומן.

קרולינה

"אל תאחר" הוא הממתק הראשון מהיצירה החדשה של קרולינה, להיט עכשווי עם סאונד מרענן שמתכתב עם המוזיקה הים תיכונית של שנות ה-70. "אל תאחר", כמו גם שאר שירי האלבום – זוהר, תופס אותך מהאזנה הראשונה. ההפקה המוזיקלית של אורי בראונר כנרות (בום פם), שהשתתף גם בכתיבת חלק משירי האלבום, מתכתבת עם שורשיה היווניים-טורקיים של קרולינה, שממשיכה לבסס את מעמדה כקול הנשי החשוב של דורה ומוכיחה שיש דבר כזה מיינסטרים איכותי. האלבום אמור לצאת למכירה בפברואר הקרוב. ובוודאי גם יהיה מלווה במופע השקה חגיגי, תעקבו…

גריי

הלהקה הצעירה, זו שפתחה את מופע ההשקה לאלבומו החדש של רמי פורטיס, הנה כאן כמה תמונות שהם נקלטו במהלך המופע, כבר הספיקה לייצר סביבה לא מעט דיבור בזכות גוון סאונד ייחודי וכתיבת שירים בלתי שגרתית, מתחילה להתחמם עם יציאת הסינגל הראשון "איקרוס". מה שהתחיל כפרויקט פרטי של עדן אטד, שהחל לנגן בפסנתר בגיל 13 יחד עם חברו מכיתה א' יניב בין, קרם עור וגידים והפך לאלבום איכותי. עדן אטד כתב את השירים ואל תתנו לעובדת היותו בן 19 לבלבל אתכם, רפרנסים ספרותיים משלל מקורות מהמיתולוגיה היוונית ועד לתנ"ך הם רק קצה הקרחון של העושר הזה. אלבום הבכורה, "איש קטן סובל", בהפקתו המוזיקלית של יהוא ירון ייצא במהלך חודש ינואר הקרוב. "נחיתה" , הסינגל השני,  נכתב על ידי יונתן גפן והולחן על ידי עדן אטד. גריי מציגים רוק מתקדם, בועט ועכשווי. ביום שלישי הקרוב הם יופיעו ברוטשילד 12 לקראת חצות, חינם, אתם יודעים…

Izabo

אחד מהרכבי ספינת הדגל של אנובה, אחרי שהתבשרנו על החתמתם של חברי להקת איזבו בלייבל 100% הבריטי (Izabo, Israel’s best export since The Bible, להגדרת הבריטים) אחרי הצלחת הסינגל הראשון Summer Shade שזכה למאות השמעות בתחנות הרדיו, בטלוויזיה ועשרות אלפי צפיות ביו טיוב ומועמדות לייצג את ישראל בMTV אירופה – איזבו עושים את זה שוב עם סינגל חדש – Life Is On My Side. האלבום צפוי לצאת באפריל במקביל באנגליה. האי.פי הראשון שיצא באירופה זכה לתגובות מצוינות והשמעות ב NME  בלוגים מפורסמים ואתרי מוזיקה. על שירי הדר הקלידנית כבר סיפרתי כאן.

איתי פרל

שנה  אחרי שהוציא את האלבום המשותף עם דנה ברגר "הנה באתי הביתה" שזכה להצלחה גדולה וביקורת מהללות, "לא בידיים שלך" הוא הסינגל הראשון מהפרויקט החדש של איתי פרל במחוזות הבלוז. איתי פרל, נמצא בימים אלו בעיצומו של מסע מוזיקלי ברחבי ישראל, מסע בלוז של חודשיים. את המסע התחיל איתי בבוקר ה – 02.11.2011 עת עזב את ביתו התל אביבי והדרים לנגב ולערבה. משם ימשיך לצפון, וסך הכל יופיע בלא פחות מ – 30 מקומות ברחבי הארץ ויציג את שירי האלבום שבדרך, אני ממליץ לעקוב אחר מסלול המסע ולסמן ביומנכם את התאריך והמקום הקרוב למקום מגוריכם… אלבום הבלוז העברי הראשון האמור לצאת לאור במרץ 2012.

מופע החזרה לעיר וסיום המסע יתקיים בתאריך 06.01.2012 בקפה ביאליק ת"א.

איתי התארח במפגש במשרדה של מורן פז, שם סיפר בקצרה על המסע שהוא עורך וכן ניגן שניים משירי אלבומו החדש. הנה לפניכם תיעוד וידיאו מהמופע הקצרצר…

Dotan

אורח נוסף במפגש היה Dotan, סיפורו הבלתי יאומן של כוכב הולנדי עם שורשים ישראליים, שהצליח במייל תמים אחד לשכנע את המפיקים של אדל וקולדפליי להזמינו להקלטות אלבום. התוצאה היא אלבום הבכורה "Dream Parade" שהפך לאחת ההצלחות הגדולות בהולנד השנה. ההקלטות נערכו בלונדון, ואחריהן הוחתם דותן לחוזה אגדי ארוך טווח בחברת התקליטים EMI. מאז הפך דותן לכוכב ענק בהולנד והתחנה הבאה היא ישראל. סינגל ראשון "Where We Belong" שוחרר בישראל לפני מספר שבועות. שימו לב לכך שמעל רבע מיליון!!! צפיות נרשמו לזכות הקליפ לסינגל. האלבום Dream Parade. יושק באפריל 2012 . במהלך המפגש סיפר דותן כי אכן הוא פועל באירופה, מקום מושבו ועיסוקו בשנים האחרונות אך עדיין הוא קשור לארץ, למשפחה, ולמרות ההצלחה מעבר לים חשוב לו כי המוסיקה שלו תגיע גם לאוזניים מקומיות.

tUnE-yArDs

הלהקה המוערכת והנערצת בראשות מריל גארבוס פרצה השנה לתודעה העולמית בזכות סגנונם יוצא הדופן המורכב ממקצבים שמריל מפיקה מלופים של תופים, כלי הקשה ויוקלילי עליהם היא מנגנת, בשילוב רצועות מוקלטות של קולה שלה. כששומעים אותה לראשונה קשה להאמין שמדובר בבחורה לבנה ועוד יותר קשה להאמין שכל הכישרון המתפרץ הזה מוכל בבחורה צעירה אחת

במהלך שלוש השנים האחרונות הוציאה הלהקה שני אלבומים בהם המציאו שפה מוזיקלית עשירה ובלעדית והופיעו כמעט ללא הפסקה. את אלבומם הראשון BiRd BrAiNs שחררו עצמאית ב2009 במהדורה מוגבלת על קלטות סלילים ממוחזרות שהגיעו לידי הלייבל 4AD שמיהרו להחתים אותם ובתוך זמן קצר מאוד טיון יארדס  זכו  למעמד של כוכבי על בסצנה כשהם מקרבים בין פופ, פולק, סול והיפ-הופ.

השנה הפתיעו את תעשיית המוזיקה העולמית כשהוציאו את האלבום פורץ הדרך  w h o k i l l שהגיש סאונד חדש- מבולגן פאנקי ומבריק, מהול בביטים עם השפעות אפריקאיות (מריל הייתה מורה למוזיקה בקניה). ההפקה החדשנית והמהונדסת היטב הותירה את הקהל ומבקרי המוזיקה בלסת פעורה. הקליפ לסינגל הבכורה המהפנט Bizness כבר חצה את מיליון הצפיות ביוטיוב וממשיך להתפשט במהירות.

ההופעה החיה שלהם היא בגדר חוויה קרנבלית חד פעמית מפעימה, יצירה שמדמה קסם על הבמה. אנחנו נוכל לראות את ההרכב יוצא הדופן הזה בתאריך 13.03.2011 במועדון בארבי. תסמנו ביומן

אז זהו, עד כאן, מקווה שהחורף הזה יהיה באמת עשיר מוסיקאלית כפי שנראה.

לחצו לצפייה בתמונות נוספות מהמפגש במשרד

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא