כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מסיבת רוק

מסיבת רוק – אריה מוסקונה, רותי נבון ואפרים שמיר במועדון "בארבי", קיבוץ גלויות, ת"א. 25.04.2011, 23:00. היה, צילם, הסריט: יובל אראל.

אריה מוסקונה, חבל על הזמן - בבארבי
אריה מוסקונה, חבל על הזמן – בבארבי

אתם יודעים, לא תמיד צריך לרוץ אחרי החדש, האוונגרדי, העצמאי והשונה, לעיתים טוב לחלוץ את פקקו של בקבוק יין יישן נושן…

כן, קצת אולד סקול…אולם הייתה זו מסיבת בלוז ורוק של מוסיקה נצחית שלא נגמרת לעולם, ממיטב הקלאסיקות של שנות ה-60, 70, 80. שלושתם ביחד וכל אחד לחוד הלהיבו את הקהל בגרסאות מחווה למיטב להיטי הרוק, בלוז ועוד.

אריה מוסקונה, זמר ושחקן, בתיאטרון ובקולנוע, זוכה פעמיים בפרס אופיר, חוזר בשנים האחרונות לשירה על הבמה עם "חבל"ז" – הרכב נגנים וותיק ומנוסה, ללא יומרות, לעשות רוקנ'רול של פעם, לבצע את להיטי העבר באווירה כיפית. הוא לא היחידי בז'אנר המחוות, קיימות להקות רבות נוספות בארץ המופיעות בביצועי מחווה לשירים ומוסיקה שיצרו אחרים, שליחי הבלוז, אומה גומה, מג'יקל מיסטרי טור, אובלינס ועוד רבים וטובים.

לראות את מוסקונה מקפץ ומדלג כנער בן 18, מארח את אפרים שמיר הנותן בראש עם בלוזים ואת רותי נבון חוזרת לימי שיער ואל תקרא לי שחור….עם קולה הצלול והברור.

מוסקונה פתח בקטע של פינק פלויד, עובר לנולד להיות חופשי, וממשיך בשרשרת של להיטי רוקנ'רול כשהוא לא עומד רגע אחד במקום. הקהל שלו, איתו, די מבוגר.

אפרים שמיר, Call It Stormy Monday
אפרים שמיר, Call It Stormy Monday

בהמשך עולה אפרים שמיר, כן, אפרים לוקח את כל הקופה בביצוע מצוין לאחד מקטעי הבלוז הקלאסיים – Call It Stormy Monday, קטע שנכתב על ידי טי בון ווקר בשנת 1947, יצירה שזכתה לביצועים רבים, מהמפורסמים שביניהם, האחים אולמן, אלברט קינג, בי.בי קינג, ג'טרו טל והקצפת.

החלק האחרון של המופע הוא של רותי נבון, רותי, אף היא יוצאת להקה צבאית משנות השבעים, כיכבה במחזמר "אל תקרא לי שחור" יחד עם עוזי פוקס, ברזומה שלה נזקפים להיטי ענק כ"חשמל בכפות ידייך" ו"גשם בעיתו", היא עזבה הכל ונסעה לארה"ב שם חזרה בתשובה, לאחרונה שבה לארץ ויש האומרים כי חזרה בשאלה…לי לא היו כל שאלות וספקות לגביה כאשר עלתה לבמה בבארבי וביצעה את להיטיה הגדולים משנות השבעים.

רותי נבון – חשמל בכפות ידייך
רותי נבון – חשמל בכפות ידייך

מסיבת רוק, אמרתי? לסיום עולים כל המשתתפים להצגה האחרונה – "עם קצת עזרה מידידי", השיר כל כך התאים לסיטואציה – הוותיקים עדיין על הבמה, מפרגנים האחד לשני ויוצרים ערב שכולו חגיגה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.10150168488949654.315958.721654653

אפרים שמיר נותן בבלוז Stormy monday

רותי נבון במסיבת רוק

אריה מוסקונה בלקט שירים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא