כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

גיא ויהל – תחזיר אותם הביתה

הצמד גיא ויהל משיק שיר חדש - "תחזיר אותם הביתה" המצליח לפגוע עמוק בלב, האזנה

את השיר החדש של גיא מנטש ויהל דורון – גיא ויהל, הם כתבו, הלחינו והפיקו מוזיקלית יחדיו. שיר החדש הם מבקשים לתמצת אתה רגשות והחוויות שצברו במהלך חצי השנה החולפת אותה "בילו" בהופעות מול חיילים וביצירת קשר עם משפחות החטופים שמצויים כבר 180 יום בשבי מחבלי החמאס ברצועת עזה.

כך גיא ויהל על השיר – ״בחצי השנה האחרונה הופענו מול חיילים בכל הארץ. חלקם במילואים, חלקם בסדיר. בשיחות מלפני ואחרי הופעות איתם, מנסים להבין את התחושות שלהם ואת רחשי הלב. לא מעט סיפרו על תחושת התלישות שהם חווים כשהם חזרו לאזרחות אחרי מעל מאה  ימים בעזה או בגבול הצפון. הם כאילו כאן איתנו פיזית אבל הם ממש לא כאן. אומרים שאחד הפערים הנפשיים הכי קשים שיש הוא חווית הפער שבין להיות בשדה הקרב, לפגוש מוות, סכנה והרס אל מול הפער של החיים הרגילים. 
סיפרו על הרצון הגדול והניסיונות לשחרר חטופים ולהחזיר אותם הביתה. פגשנו משפחה של סא״ל במילואים שהשתחרר מהצפון, ואשתו אמרה לו ״איך אתה חוזר הביתה שיש כל כך הרבה אנשים שאין להם בית לחזור אליו?״ כל החיילים שפגשנו הם ההשראה לשיר הזה. אנחנו מצדיעים ומורידים את הכובע מול כל החיילים במילואים והסדיר שנותנים מעצמם ולצערנו העצום לא מעט נתנו את חייהם בשביל שנחיה פה. הלוואי שנהיה ראויים להם. ולכל משפחות החטופים אנחנו איתכם. והחטופים עצמם שעוד אי שם למטה. כולם פה מחכים לכם שתחזרו עוד היום…אמן, השיר הזה הוא בשבילכם.״

את תמונת הסינגל צילם הצלם המוכשר לביא ליפשיץ ז״ל. לביא היה לוחם בעורב גבעתי, לצערנו הרב הוא נהרג בלחימה בעזה. הוא היה רק בן 20. משפחתו ריכזה את הצילומים היפים שלו בעמוד האינסטגרם

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא