כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

גלעד שגב – לנצח בתוכי

הזמר והיוצר גלעד שגב משיק שיר נוסף במסגרת פרויקט "גיבורים" המנציח את הדמויות ההרואיות במלחמה הנוכחית באותה שבת שחורה

״לנצח בתוכי״, הוא השיר השלישי שיוצא לאור מתוך פרויקט "גיבורים", ונכתב לזכר נטע אפשטיין. את מילות השיר כתב גלעד שגב ואילו הלחן נכתב במשותף עם גלעד שמואלי שגם הפיקו מוזיקלית. הרקע לכתיבת השיר הוא סיפור הגבורה ההרואי של נטע אפשטיין. ב7 לאוקטובר נטע ובת זוגו אירן שביט שהו במרחב המוגן בביתם בכפר עזה, כשהמחבלים תקפו את המקום. ברגע מסוים, נזרק רימון אליהם, ונטע קפץ ונשכב עליו והקריב את חייו כדי להציל את אהובתו. מאוחר יותר חיילים חילצו את אירן מן התופת. בשיחות וראיונות לאחר האירוע, סיפרה אירן על האירוע ועל נטע, ועל סמך מילותיה נכתב השיר "לנצח בתוכי". למען ההנצחה, אירן החליטה באומץ רב לקחת חלק בצילומי הוידאו קליפ בביתם, כשהיא לובשת את שמלת הכלה שחיכתה ליום חתונתם.

הטקסט על נטע היה הראשון שנכתב במסגרת פרויקט גיבורים שהחל עם פרוץ המלחמה כשגלעד שגב כתב והעלה טקסטים ספונטניים המוקדשים לגיבורי האירועים ולסיפוריהם ההירואיים. הטקסטים התפרסמו ברשתות, כמעט מדי יום הוקדשו המילים לגיבור אחר, כשהפוסטים זוכים לעשרות אלפי שיתופים בארץ ובעולם. בעקבות זאת ולאור תחושתו, תגובות ובקשות, החליט גלעד להלחין ולהקליט את הטקסטים, מה שהוביל לאלבום מוזיקלי, יצירה משותפת יחד עם המפיק גלעד שמואלי.

השיר הראשון "זו שנשארה", שיצא הוקדש לזכרה של לירון ברדה, השיר השני "בידיים חשופות" לזכרו של יונתן אלעזרי יצא אחריו.

הזמר והיוצר גלעד שגב התפרסם לראשונה עם השיר ״עכשיו טוב״ שכתב לזכר אחיו סרן שרון שגב שנהרג במהלך פעילות בצבא בעוד גלעד רק ילד קטן בן 9.

כך גלעד שגב – "שירי אהבה רבים נכתבו בתולדות המוסיקה, אבל מעטים מהם מספרים על סיפור כל כך רומנטי ומרגש כמו שזכינו לספר פה, שמבוסס על מילותיה המרגשות כל כך של אירן. הסיפור של נטע ואירן הוא לא פחות מאגדי, קיוויתי שעל ידי סיפורו בשיר וקליפ נוכל לתת משהו למשפחה ולאירן שחוו את הנורא מכל, ומה שקרה שאחרי המפגש עם אירן בצילומים יצא שדווקא הצוות ואני יצאנו מחוזקים בזכותה. אני לא יכול לחשוב על משהו מרגש יותר מגבורתו של נטע, שקפץ להציל את אהובתו, ובכך בעיניי, הציל את האהבה עצמה".

פרויקט גיבורים יושק באלבום של שירים וקליפים להורדה על גבי ספר לקראת יום היכרון, וגם ב סיבוב הופעות בצפון אמריקה החל ממאי. כל הכנסות ההפצה של שיר זה וכלל שירי הפרויקט העתידיים יהוו תרומה לתושבי העוטף ונפגעי הקרבות.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא