כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

מלכת הבלגן – בעיניים עצומות

הסנונית הראשונה מתוך אלבום שירים חדש של "מלכת הבלגן" - "בעיניים עצומות" שיצרו יערה שחורי וגיא לוי, האזנה

האמת אני לא יודע במדויק מהיכן להתחיל, האם מהמלחין והמעבד המוזיקלי גיא לוי או עם יערה שחורי שכתבה את המילים.

יערה, מתפרנסת מעבודות עריכה ספרותית בבית הוצאת הספרים "כתר" ואף כותבת בעצמה ספרים הכוללים סיפורים קצרים שכמה מהם זיכוה בפרסים בתחום הספרות והשירה, ביניהם פרסי שר התרבות והספורט בתחום היצירה הספרותית העברית, פרס היצירה לסופרים עבריים על שם לוי אשכול (פרס ראש הממשלה), פרס ברנשטיין, פרס עגנון לאמנות הסיפור ועוד. היא מתגוררת בשכונת יד אליהו הוותיקה שעדיין שוררת בה אי פה ואי שם אווירת שנות השישים המוקדמות…

גיא לוי, שכבר מלאתי כמה כתבות ודיווחים כאן אודות פעילותו המוזיקלית כיוצר וכחבר בהרכבים שונים, שרק לפני חודש השיק אלבום חדש – Tel-Aviv Session מתגורר ממש ליד יערה.

אז מה באמת קורה כאשר מלחין וסופרת הופכים להיות שכנים? הם יוצרים יחדיו אלבום עם עשרה שירי ילדים בשם "מלכת הבלגן". עמליה מביאה את הטקסטים, גיא כותב את הלחנים ומעבד אותם ודואג שכמה מחבריו לעולמות הג'אז במיוחד יגיעו לאולפן כדי להקליט את השירים. יערה דאגה לכתוב את השירים מנקודת ראות של ילדים, כאשר משתלבים הנושאים שמעניינים ילדים בכל תקופה ודור לצד החיים של ילדי ההווה לצד המסכים הנדחפים ודוחפים כל עניין ונושא מאידך.

החבורה הזו שיצרה את האלבום הספיקה בחודשים האחרונים לתרום את חלקה בהרמת המורל הלאומי ובמיוחד מנקודת הראות של הילדים והופיעה בפני ילדי המפונים מדרום וצפון לצד הופעות מול הקהל "הרגיל" במרכז מזה למעלה משנה. אל גיא לוי המנגן בס ושר ויערה שחורי המספרת מצטרפים ספיר רוזנבלט בקלידים ושירה, יעל צרי בקלידים ושירה, יובל וילנר גיטרה ושירה, יהונתן כהן בסקסופון וחליל ואילו על התופים שחר חזיזה.

היום יוצא לאור, לרשתות ותחנות הרדיו שיר הנושא של האלבום – "מלכת הבלגן" בו מככבים כמה ילדים נחמדים באחת מהגינות הוותיקות של יד אליהו (תראו את היקף גזעי עצי הפיקוס כדי שתבינו כמה וותק יש לגינה…)

כך יערה עם יציאת השיר החדש – "לפני חמישה חודשים נפגשנו על הדשא בגינה הציבורית ביד אליהו וצילמנו קליפ ראשון ל"מלכת הבלגן", אלבום הילדים של גיא לוי ושלי. זה היה יום חם במיוחד אבל גם שמח. ההופעה הראשונה והחגיגית נערכה קצת אחר כך, בראשון באוקטובר בחופש סוכות, בפסטיבל צלילי ילדות בחולון; שבוע אחד לפני השבעה באוקטובר. ההופעות הבאות היו כבר מול ילדים שפונו מדרום וצפון הארץ. כשכתבנו ביחד את האלבום הזה קיוויתי שאלה יהיו שירים שתשמחו לשמוע באוטו, גם בפעם המאה. כל דבר הפך טעון בינתיים, כל מה שהיה מובן מאליו השתנה, אבל ילדים הם ילדים. הנה אקסיומה שאין צורך לנסות ולשבור. וילדים הם אלה שהאלבום מיועד להם. וגם השיר הזה. עכשיו עולה סוף סוף השיר הראשון מהאלבום של "מלכת הבלגן" שנקרא "בעיניים עצומות" מלווה בקליפ שצולם לפני חמישה חודשים וביים אדם גבאי, הפיקה דנית דניאל, צילם אורי בן ארי וערך גיא בן נר ועל הארט רוני חרד. יש בו ילדים חמודים מאוד (הבת שלי הייתה עסוקה בדברים אחרים) ובעיקר מוזיקאים: יעל צרי, יובל וילנר, גיא לוי, ספיר רוזנבלט. שחר חזיזה, יהונתן כהן, דניאל רובין, ארד ייני ויונתן וולצ'ק מנגנים באלבום אבל לא מופיעים בקליפ, ובן ארול מתופף רק בקליפ. וכן אפילו שמוכרחים לפקוח עיניים, לפעמים אפשר ללכת בעיניים עצומות. בתור ילדה העברתי ככה לא מעט הליכות בשבילי הקיבוץ. ממליצה לנסות לפחות לשלוש דקות."

כך גיא עם יציאת השיר הטרי – "היום יצא השיר "בעיניים עצומות", שהוא השיר הראשון מתוך פרויקט שירי הילדים של יערה שחורי ושלי הנקרא "מלכת הבלגן". קישור לקליפ המהמם שביים אדם גבאי בתגובה הראשונה. אני ויערה התחלנו לעבוד ב2020 כאשר יערה הגיעה אליי עם ערמה ענקית וחדשה של שירים לילדים ויחד בחרנו שירים, אני הלחנתי ויערה אמרה לי שזה יפה – ממליץ מאוד על השיטה הזאת. לאחר מכן אספנו זמרות מופלאות, נגנים מדהימים ועוד אנשים מוכשרים מאוד שנתנו בנדיבות מכשרונם. עבר די הרבה זמן ותהפוכות רבות, ניסינו להמתין לרגע הנכון לצאת עם הפרויקט, אבל אף אחד לא בטוח שיהיה כזה בזמן הקרוב, אז הנה זה יוצא ובתקווה לשמח כמה שיותר ילדים. בסוף מרץ ייצא האלבום המלא!"

 

האלבום המלא יצא בסוף מרץ ומידע אודות המיקום המדויק להופעת השקה יתפרסם בהמשך

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. שיר וקליפ כל כך יפים – מתאים לילדים אבל בהחלט גם למבוגרים. חבל שזה רשום ביוטיוב כשיר מיועד לילדים. אי אפשר לשמור לפלייליסט או לכתוב לה כמה מילים חמות.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא