כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

הדמעות של שרק

הראפר שרק חוגג את השקת האלבום "דמעות של גבר" במועדון גגרין עם אורחים, היינו שם

שי הורוביץ (29), הידוע בשם הבמה שרק הוא ראפר וזמר ישראלי, חבר לשעבר בצמד "שרק וצוקוש". לאחר שבשנה האחרונה כבש את הרשת וחרש את כל הארץ עם הלהיט ״סטלות״ הצטרף שרק לאמנים הגדולים במדינה כשחתם בחברת pai של עומר אדם. בחודשים האחרונים הספיק לכתוב ולהלחין את ״תרקוד לנצח״ של עומר אדם ואינפקדט מאשרום ואף להוציא שיר משותף עם עומר ״השמחה״ / ״מדברים על שלום״ שיצא לאחרונה לרדיו. כעת הוא סופסוף חוזר לבמה במופע חדש מלא הפתעות בעקבות אלבום חדש "דמעות של גבר"

כך שרק הכריז לפני מספר ימים – "כל התקופה הקשה והמשוגעת הזאת, הגעגוע אליכם, להופעות ולטירוף שאנחנו עושים ביחד התגבר אצלי בכל יום… אז עשינו ישיבת קבינט מצומצמת, כל הקודקודים, וקיבלנו החלטה מאוד קיצונית וב24.2 כולנו נפגשים בגגרין לערב של חיזוק לבבות והרמת המורל״.

מוצאי שבת ובכניסה למועדון הגגרין בקיבוץ גלויות בתל אביב המוני בני נוער וצעירים צובאים על הכניסה למועדון. אנו ממתינים לפתיחת דלתות. צפוי ערב מהסרטים בניהולו של הראפר הסופר מוכשר שיצר לאחרונה מגה להיטים/ שיתופי פעולה כמו: חייאתי  עם רואי אדם, סטלות עם עומר אדם ומשהו באוויר עם אורי קומאי (דודו פארוק).

שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני

מעט אחרי עשר וחצי בלילה עולה לחימום דראפט. כל מי שמאזין לראפ ישראלי זמן רב מכיר את השם דראפט. מהראפרים הותיקים בארץ, היה חלק מההרכב KMG (נטורל, שרק וסבסטיאן) שגידלו דור שלם של ראפרים חדים ואגרסיבים. דראפט נחשב לראפר מחתרתי. ביצע את טיקטוק, תופעות לוואי וכוח רצון. נגנים עולים ומתנגן החדש של שרק, דמעות של גבר מהEP שיצא לפני מספר ימים..הפרויקט החדש שכולל 5 שירים יצא לפני כשבוע לאוויר העולם בפלטפורמות הסטרימינג השונות. "זמנים קשים עוברים עלינו ואני מתפלל שהמוזיקה שלי תכניס קצת אור ואהבה בכל החושך והטירוף הזה", כתב שרק בחשבון האינסטגרם שלו עם יציאת האלבום. שרק עולה וסוחף את הקהל הצעיר עם "רילקסי": "אז קח רגע בן אדם 'תה לא סופרמן כפרה, לא תציל את העולם, יה' כל אחד צריך פינה חמה עם אהבה בסוף היום שתחכה לו שם, יה". "פצוץ" כי " לא צריך תירוץ לסיגריה בוף של היום". "אתם מוכנים להתחיל את הערב הזה" ומסתערים על הבמה, "הלם תרבות" (הרכב ראפ ישראלי) מזמינים אותנו ל"גראס"/ "ירוק". אווירה אש ושחרור ניכר פה על הנוער והכל בחסות שרק. הוא אוהב את כולם ומודה לנו שבאנו לתת בראש "משפחה שלי אתם". קופצים ונהנים ושואגים מילה במילה ומתענגים. הלהיט שלהם, "שקט" היה ביצוע חזק ביותר. לחיזוק נוסף ולהרים כמה שיותר עולה "צוקוש" (עילי רביב. ראפר ומפיק מוזיקלי ישראלי ושותפו בעבר של שרק). מפרקים את הבמה לצרחות הקהל עם "דופק קופה" ו"שלאקות" : "חוף הים, מטקות, סטלות, כאפות. שלאקות, שלאקות כל היום כל היום שלאקות". ו"למה כל הדרמה" (כולם מהפרוייקט המשותף צוקוש ושרק).

שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני

נזכרים בזוועות ה7 באוקטובר ונפעמים מהביצוע של מאור אשכנזי ונעם כהן שעלו לביצוע "השיר של נעם 2" (נעם כהן שרד את הטבח ברעים לאחר שהתחבא במיגונית מתחת לגופות של נרצחים. הראפר מאור אשכנזי, חבר טוב, לקח את החוויה הטראומטית שלו והפך אותה לשיר שהם מבצעים יחד). "אין לאן לרוץ, אני שומע ת'פיצוץ ואני מתמלא בדם, יצאתי במזל ורוב הגוף שלי ניצל אבל הראש שלי עוד שם". מצמרר.

נכנסים לאווירת "סטלות" (הלהיט ההיסטרי שכתב והלחין שרק ומבצע עומר אדם). כמה שהמילים סוחפות והמלודיה נהדרת. " בייבי את לא אוהבת שאני כל יום אוכל פה סטלות. בלילה לא חוזר אוכלת עליי באסות במסות".

שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני
שרק בגגרין. צילום דניאל אהרוני

כבר מעל ל4.8 מיליון צפיות ביוטיוב ורק יצא לאחרונה. לא להאמין כמה ש"סטלות" ריסק את מצעדי הסטרימינג השונים. "מלאך" של שרק ותמר ריילינגר שמכבדת ומתארחת כעת במועבט אקוסטי שמוכיח שוב שמזרחית וראפ זה השילוב הכי טוב שיכול להיות. נפלא וכובש. תמר נשארת למשאפ של "הסוד" (סאבלימינל והצל). שרק מקפץ, רוקד והקהל בטרפת.." יש לי ימבה תוכניות אבל זה יכול לחכות כי החיים שלי סופ"ש אחד ארוך". מבצע גם את "שחר חיון" (מתוך ה.EP שיר בו מארח הראפר והזמר את אושיית האינסטגרם והדוגמנית שחר חיון. מילים שלו יחד עם אודיה). רואי אדם (אח של עומר אדם)  ו"חייאתי" (של שרק) וכמה שזה היה אדיר. מרגש ולא פלא שיש לו הצלחה מסחררת (רק ביוטיוב כבר מעל 2.8 מיליון צפיות). ואם לא די במסיבת הראפ שמוענקת לנוו כאן הלילה ב"גגרין" עולה לפרק את הבמה טוטאלית אורי קומאי (דודו פארוק). תחילה ל"משהו באוויר" של שרק: "אני מריח משהו באוויר אני מתניע את כל המנועים אני מגיע עד אלייך וואו". ו"חגורה שחורה" ואז בכלל התפרקנו לגורמים. גפן גרינברג (השתתף בתכנית אקס פקטור עונה 3) מלטף בשירתו ומתארח עם "זיגזגים" החדש שלהם.

ולסיום צוקוש ושרק עם להיטם המשותף, "בראש שלי" : "כן אני לא יכול איתך ובלעדייך גם ואני לא מוצא סיבה שאת תלכי מכאן אז למה זה קשה כל כך למה זה קשה כל כך שאת תקועה בראש שלי (ראש שלי)" וכל החברים עולים לפרידה נוספת עם "סטלות".  שרק הוא יוצר ומוזיקאי נפלא וזכינו למסיבה סוחפת על טהרת הראפ.

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא