כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

ארבע על ארבע עם עמית פרידמן

המופע של רביעיית עמית פרידמן לצד רביעיית כלי המיתר במועדון שבלול, אורחת- חן לוי, היינו שם

שמו של עמית פרידמן מוכר מאוד בסצנת הג'אז הישראלית, מוזיקאי המנגן בסקסופון ומלחין היוצר מלודיות קליטות עם עיבודים מוזיקליים מאוד עשירים. עמית החל את הקריירה שלו כמוזיקאי לאו דווקא בעולמות הג'אז אלא כנגן ורסטילי בסוגות שונות החל מפופ ישראלי נושן, דרך מוזיקת עולם וחוזר חלילה אל הביג בנד.

אולם בראש ובראשונה עמית הוא סקסופוניסט ומוזיקאי ג'אז שיודע ליצור תוך שילוב של סגנונות בתוך יצירתו ובכך הופך למוזיקאי שאינו מקובע בסגנון אחד. לפני חודש השיק עמית שיר בעברית – "סתיו" שבישר את הדרך לאלבום חדש שכולו על טהרת השירים בעברית. אישית פגשתי את עמית במרתון ג'אז שהכנסותיו נתרמו למען הנפגעים בפסטיבל נובה באתה שבת שחורה

אמש הוא הוביל בחוכמה ובנדיבות מוזיקלית קונצרט בו חברו יחדיו גם רביעיית הג'אז שלו בה חברים גיא לוי נגן הקונטרבס (ליילי), קטיה טובול על הפסנתר ועופרי נחמיה על התופים כשאליהם מצטרפת רביעייה של נגני כלי מיתר הכוללת את הילה אפשטיין בצ'לו, אביטל נוסימוביץ' בוויולה וצמד נגני הכינור עדי חלבין ואבנר קלמר (אבנר שהוא גם יוצר, מלחין ומעבד מוזיקלי הנו יליד קיבוץ בארי והוריו שהגיעו למופע אמש היוו את הייצוג הכי אותנטי למפוני העוטף).

עמית פרידמן בשבלול. צילום יובל אראל
עמית פרידמן בשבלול. צילום יובל אראל
עמית פרידמן בשבלול. צילום יובל אראל
עמית פרידמן בשבלול. צילום יובל אראל

החיבור הבלתי שגרתי של שני עולמות מוזיקליים בין הקופצניות הג'אזיסטית לבין האדיקות והמהודקות של כלי המיתר הביאה לעיבודים מרתקים לכמה מהיצירות של עמית שיצאו בשלושת אלבומי הג'אז שלו ולקחו את המופע למקום קסום מחד, מורכב מאידך ומאוד מרגש ותזזיתי באופן כללי.

עמית פרידמן וחן לוי בשבלול. צילום יובל אראל
עמית פרידמן וחן לוי בשבלול. צילום יובל אראל

את המופע עיטרה לקראת חלקו האחרון הזמרת היוצרת חן לוי המנהלת את מסלול הג'אז הווקאלי ברימון לצד ניהול ההרכב המוזיקלי הנשי – אנסמבל קווינטה והפקת פסטיבלי ג'אז על טהרת הנשים, אשר בצעה יחד עם השמינייה בביצוע בכורה עולמית את השיר של עמית – "שיר תקווה" ואף חזרה בהדרן לביצוע שיר נוסף.

אם אתבקש לסכם את המופע במשפט אחד ועוד כמה מילים אכתוב כי מדובר במופע המכנס בחובו פניני ג'אז שרובן מקוריות הנעטפות בשכבות כלי המיתר היוצרים מארג קלאסי חלומי למוזיקה היוצאת מהקווים, פנינים שגאוניותן בכך שהם מאוד מלודיות, קליטות ונשמעות כאילו וכבר האזנת להן בעבר (למרות שלא…), שילוב של עולמות שונים בכור היתוך מעובד נכון.

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה מהמופע

כמה רגעים מתוך המופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא