כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

המתופף יותם חיים נהרג ברצועת עזה

יותם שהיה בין החטופים בידי החמאס נהרג בשוגג כשניסה להימלט מידי חוטפיו וחיילי צה"ל פגעו בו, כל הפרטים

במוצאי השבת השחורה 7.10 היה אמור יותם חיים, המתופף בן ה- 28 המנגן בן היתר בלהקת Persephore ליטול חלק בהופעתה במסגרת פסטיבל המטאלקור psychoward אשר תוכנן להיערך במועדון גגרין בתל אביב ובו יופיעו 11 להקות מטאל ישראליות. לצד אהבתו למוזיקת המטאל שיחק יותם בקבוצת הכדורסל של הפועל אשכול.

הגורל רצה אחרת ובבוקר אותה שבת שחורה יותם חיים המתגורר בכפר עזה נחטף מביתו בידי מחבלי החמאס לרצועת עזה. יותם שנכנס לממ"ד בבית והמשיך להתאמן על מערכת התופים עוד הספיק לסמס בווצאפ למשפחתו –  "כוסאוחתק, לא נגיע להופעה שלנו בתל אביב בגלל החמאסניקים". 

חבריו ללהקה ובני משפחתו יצאו בקמפיין ענק כדי להביא למודעות את היותו חטוף ולדרוש לעשות הכל כדי להחזירו הביתה בשלום. בשבוע הבא היה אמור להתקיים ערב להקות מטאל במועדון לבונטין 7 בתל אביב במטרה להגביר את המודעות להמצאותו של יותם בשבי החמאס ולתרום את ההכנסות מהמופע למשפחתו כדי לסייע במאמצים להגביר המודעות.

פוסטר שפורסם ברשתות
פוסטר שפורסם ברשתות

גם הזמרת הבינלאומית נטע ברזילי הקדישה ליותם את השיר "נערי שובה אלי" במסגרת הפרויקט המוזיקלי "אור ראשון" בו נטלה חלק ואמרה – "אומרים שזה נגע בכולם. תובל, המתופף הג׳ינג׳י שנמצא בצד ימין שלי, מנגן בלהקה שלי ויצא איתי להופעות מסביב לעולם לא פעם. והיה בשבילי אח גדול תומך כשהרגשתי לבד בדרכים. בבוקר השביעי באוקטובר, אחיו הקטן של תובל, יותם חיים, נחטף מביתו שבכפר עזה. העולם כפי שהכיר אותו התפרק. יותם הוא ילד של אור ומוסיקה. גם הוא מתופף בלהקת מטאל. בבוקר החטיפה שיותם ראה שהמחבלים בדלת, יותם לקח מקלות וניגן על השולחן בממד. כדי להירגע. אז קראתי לדגל לזהר אחי, שרון פטרובר וטל כהן, מתופפים מובילים בארץ בסדיר – והפעם רוקעים להשבתם של יותם ושל עוד 239 חטופים."

הערב בישר דובר צה"ל בשעת הפריים טיים בערב שישי לעמישראל את בשורת האיוב על מותם של שלושה מהחטופים – "במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח צה״ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים גופותיהם נבדקו ב״מרכז הצבי״ שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים: יותם חיים ז״ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. סאמר טאללקה ז״ל, אשר נחטף מניר עם על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. הודעה נמסרה גם למשפחת החטוף השלישי, שלבקשתה שמו לא ימסר כעת. ההודעות נמסרו למשפחותיהם על ידי נציגי צה״ל ומשטרת ישראל. צה״ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו התקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה״ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות. צה״ל ימשיך לפעול בכלל המאמצים להשבתם של החטופות והחטופים הביתה."

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא