כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

ג'ימבו ג'יי – אה וואו

אלבומו החדש והרביעי במספר של ג'ימבו ג'יי (עומר הברון) הוא מסמך נבואה מוזיקלי, האזנה

הבוקר יצא לאור אלבום האולפן הרביעי של המוזיקאי ואמן המילים עומר הברון או כפי שכולם מכירים אותו בטייטל הבימתי ג'ימבו ג'יי.

בעומר הברון נתקלתי לראשונה כמעט כמו כולם כשיצא לאור השיר "עשיתי" במסגרת אלבום הבכורה שלו "בואו לפני" ששבר את הרשת ובתכל'ס גם את ההופעות, יחד עם להיט נוסף שמיצב אותו כנוער עוטף באופן רשמי – "עזבנו את תל אביב" עם משחק כפל הלשון בשורת המפתח – " עזבנו את תל אביב עברנו לעוטף עז-בנו את תל אביב", מבחינתי עומר תויג במגירה של האמנים שמגיעים מהנגב הצפוני למרות שבמקור הוא בכלל מרחובות…

אישית הספקתי לעבור כמה סימני דרך חשובים בקריירה של עומר – בנוסף להופעה דאז בבארבי, גם שיתוף הפעולה עם פול טראנק בשיר "סתלבט בקיבוץ" שנרשם בדברי הימים כסוג של שובר רשת ומצעדים, השתתפות באופרת הראפ " עלייתו ונפילתו של שם טוב הֶאבִי" בתפקיד עורך דין המלוקק בסרט שחתם את האופרה, הסרט המטורף "העיר הזאת" – תוצר של שיתוף פעולה ארוך ימים עם עמית אולמן אקא פדרו גראס במופע פרינג' שהפך לסרט בלשים מוזיקלי.

ולעניינינו, על פי עומר האלבום היה מוכן כבר בתחילת ספטמבר. מדובר באלבום שעשרת שיריו נכתבו במהלך השנתיים האחרונות בקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה, שירים שסובבים סביב נושאים כזוגיות, אבהות, ותחושת האטרף על קו התפר בין מרחב העוטף והעזאזל שמעבר לגדר.

כחודש אחרי שהחומרים כבר היו מוכנים מצא עצמו עומר הברון באותה שבת שחורה 7.10 נמלט מאזור מלחמה עם אשתו ושתי בנותיו, אחרי שעות בממ"ד. החל מאותו יום, השירים קיבלו אופי נבואי, והטקסטים הפכו לעדות של ממש על תמרור האזהרה שהתנוסס באזור בעשור האחרון. אין ספק כי המילים של עומר מכות לך ישר בבטן הרכה ועוד טיפה למעלה במפתח הלב, נעימי במלודי קשוח בטקסטואלי.

למשל השיר "בומים", שהיה הסינגל הראשון מתוך האלבום שיצא בלוויית ווידאו קליפ כבר בחודש אוגוסט, השיר עוסק ברצונו של עומר לשדר עסקים כרגיל לבת שלו בעת שהמציאות הישראלית המטורפת מתחוללת באין מפריע, הצורך לתווך לילדים את המציאות הביטחונית ביישובי העוטף, על מלחמה שפורצת, ועל פסטיבל מוזיקה שמתבטל. אה וואו.

אין ספק שכפי שכבר ציינתי קודם לכן מדובר בנבואה מוזיקלית אמיתית כולל אור אזהרה שנדלק כבר אז (ובתכלס, אור האזהרה נדלק בשנת 2005 עם הרקטות הראשונות מעזאזל לישראל…)

מי שעבד לצידו של עומר על הפקה השירים הוא רועי דורון שניהל את הפרויקט בפן האמנותי, מפיקים נוספים שחותמת טביעת אצבעותיהם מצוייה באלבום הם ישי סוויסה, איציק פצצתי ואוריה ויצטום. האלבום מציג גם שיתופי פעולה עם מספר אמנים ביניהם זאב נחמה, אלון עדר, אורית טשומה, אברהם לגסה, וכן עם עמית אולמן, מוריה אקונס ואלון נוימן, חברי סרט הקאלט 'העיר הזאת' בו כיכב ג'ימבו ג'יי השנה.

עומר "ג'ימבו ג'יי" הברון החליט להקדיש את האלבום לזכרו של גיא אילוז הי"ד, איש סאונד וחבר של ג'ימבו והלהקה, שנחטף ממסיבת NOVA ברעים לרצועת עזה ונרצח בשבי החמאס. כך עומר עם יציאת האלבום – "מוקדש לזכרו של גיא אילוז. הצוות ואני זכינו להכיר את גיא בשנה שקדמה ליציאת האלבום, והוא ליווה אותנו בהופעות כבקליינר. היכרנו בחור עם נפש של אמן, צנוע ושקט, ומקצוען אמיתי. יהי זכרו ברוך." כזכור גם שלום חנוך ומתי כספי הקדישו את אלבום ההופעה החיה שלהם לזכרו של גיא.

גיא אילוז הי
גיא אילוז הי"ד. פייסבוק

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא