כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

פסטיבל ענבל סוכות תשפ"ג יוצא לדרך

חגיגה של מופעי מוזיקה קצביים , מחול ותיאטרון חוצי תרבויות ומגדרים בהשתתפות מיטב האומניות והאומנים המובילות בתחומם הנותנים במה ליצירות של קהילות ממגוון מסורות עשירות ומפוארות כמו גם שירת נשים המשמרת את סיפורן של הנשים בחצי האי ערב. תיאטרון ענבל – מרכז אתני רב תחומי. בין 1-5 באוקטובר, חוה''מ המועד סוכות

פסטיבל ענבל חוה"מ סוכות תשפ"ג – בשיתוף עם "מרכז זלמן שזר" ועמותת "אעלה בתמר" – יוצא לדרך עם הפקות מיוחדות של מוזיקה, מחול ותיאטרון אתניים שייערכו בחול המועד סוכות. הפסטיבל ייפתח במופע מיוחד המוקדש לשירת הנשים העממית המשמרת את סיפורן של הנשים בחצי האי ערב במסגרתו יופיעו יחד הזמרות מעוררות ההשראה תמר שאוקי, שרון בן צדוק וסופי צדקה בניהולו המוסיקלי של גדי סרי וישלבו בין שירת הנשים בערבית ושומרונית ובין פיוטים וטקסטים בעברית ומהמקורות.

הזמרת יסמין לוי שאלבומיה והופעותיה זיכו אותה בביקורות מהללות של מיטב מבקרי המוזיקה בעולם תופיע בפסטיבל עם מיטב יצירותיה. לוי רכשה את פרסומה הראשוני בחידוש שירי לדינו, התפתחה לזמרת יוצרת ומספרת ספורים. קולה העמוק ושירתה מלאת הרגש נגעה  בקהלים רבים ומגוונים והיא הפכה לכוכבת בינלאומית בקטגורית מוזיקת עולם

אנסמבל "אומני-על" יעלו עם המופע המוסיקלי "קיצת יוסף" – סיפור מפי יהודי תימן, שנכתב בערבית ומשלב מקורות יהודיים ואסלאמיים. הסיפור המקראי של יוסף משולב גם עם מסורת סיפורו מפי נשות תימן, וכפי שהופיע בשיריו של המשורר רבי שלום שבזי. סיפורו של יוסף היפה והאמיץ, שלא פחד לומר את האמת, הוא סיפור שחוצה גבולות של דתות ומגדרים.

עוד בפסטיבל, מופע דואו עם נטע אלקיים ועמית חי כהן שהפכו לשם דבר בסצינה הצפון אפריקאית הבינלאומית עם היסטוריה של הופעות על הבמות הנחשבות ביותר על ציר ירושלים-צרפת-מרוקו, שיתופי פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה ומנעד יצירה רחב החולש על מדיומים שונים כמו אמנות פלסטית, קולנוע ומוזיקה. במופע יארחו השניים  נגנית הנבל עדה רגימוב.

הפסטיבל ייחתם עם מופע מרגש במיוחד של אחת האומניות הישראליות הכי מצליחות בחו"ל המוזיקאית, הזמרת והשחקנית לירז צ'רכי לירז שיחד עם להקה הישראלית  ומוזיקאים ומוזיקאיות מאיראן הקליטו את האלבום החד  Roya  ויצאו לסיבוב הופעות משותף שמתנגן בכל העולם בימים של מחאת החיג׳אב והכמיהה לחופש באיראן. השירים שהקליטו יחד, והטקסטים המחאתיים המשוועים לחופש, מתנגנים ומשמשים כפס הקול למחאת הנשים

ענבל-המרכז האתני נוסד לפני כ-20 שנה מתוך צורך בכיבוד מסורות אתניות מגוונות. במהלך שנות קיומו הולך ותופס המרכז מקום מרכזי בחוגי התרבות והאמנות בתל אביב בפרט ובישראל בכלל. החשיפה והייצוג של תרבויות, מסורות אתניות ומופעי תרבות ואמנות ממלאים תפקיד נכבד בחינוך לרב תרבותיות בחברה הישראלית. המרכז האתני ממשיך את הפרויקט בו החלה שרה לוי תנאי המייסדת המיתולוגית של להקת ענבל, והוא יוזם, מפתח ומקיים אינספור פעילויות למען הקהילה, בתחומי התרבות והאמנות עם מגוון רחב של אירועים, ממופעי מוזיקה, מחול, ערבי ספרות ועד תערוכות וידיאו ארט והקרנות סרטים.

מחיר כרטיס: 70-99 ₪

להזמנת כרטיסים:

אתר תיאטרון מחול ענבל / עמותת "אעלה בתמר" –  08-6566900

תיאטרון מחול ענבל, יחיאלי 5, תל אביב יפו.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא