כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

שלומי שבן פותח בית בפסטיבל ימי זמר בחולון

המוזיקאי שלומי שבן מגיע עם מופעו ואלבומו החדש לתיאטרון חולון במסגרת פסטיבל ימי זמר, הוא מארח את נינט, היינו שם

הפסטיבל, האלבום

פסטיבל ימי זמר המתקיים מידי שנה בתיאטרון העירוני בחולון הוא אחת הפנינים המוזיקליות הארצישראליות הנותנות כבוד לשירים והפזמונים שנכתבו ונכתבים כאן בידי יוצרים מוכשרים. השנה אירח הפסטיבל את המוזיקאי והיוצר, חתן פרס אקו"ם, שלומי שבן אשר קיים את מופעו החדש "בית פתוח" המגיע בעקבות אלבום חדש אף הוא הנושא שם זהה – "בית פתוח חלק א". כאמור המופע הוא חלק מסבב ההופעות החדש של שבן. בחולון הוא אירח, לשמחת הקהל, את הזמרת והיוצרת נינט טייב.

האלבום עצמו – "בית פתוח חלק א'" הכולל שבע רצועות ושיתופי פעולה עם אמנים שונים – שולי רנד, רביד פלוטניק, מירי מסיקה, נטע אלקיים. הפקה מוסיקלית של אסף תלמודי ותמיר מוסקט. שבן הצהיר לקראת צאתו של האלבום – "אין לי מושג אם זה האלבום הכי טוב שלי. יכול להיות שהוא הכי רע. בדבר אחד אני בטוח – הוא הכי טעון שלי. האלבום ייצא בשני חלקים. זה החלק הראשון שלו. אני מאוהב בו ומתעב אותו, ובעיקר מאוד שמח להוציא אותו, ואולי גם את עצמי, לאור."

המופע

חול המועד של פסח וצאת המימונה הערב. כאן בתיאטרון חולון, אוירה חמימה ונחמדה ובחוץ גשם סוער והחורף חזר לבקר. קהל רב ובעיקר מבוגרים אך לא רק, ממלאים את אולם 1 וממתינים לתחילת המופע.

שלומי שבן עולה לבמה ומבקש, "אל תתעלמי ממני", בלדה כובשת ומרגשת, "אני כותב את השורות מבטן של ספינה טרופה בחשכה מוחלטת ובדעה צלולה". עוברים ל "מאני טיים" "עם מועקה תמידית בלב ושיר ערש על השפתיים", על תפקיד האבהות, נרקסיזם וקצביות סוחפת בלחן.

שלומי שבן בפסטיבל ימי זמר בחולון. צילום יניב לוי
שלומי שבן בפסטיבל ימי זמר בחולון. צילום יניב לוי

תזמורת שלמה של הלהקה המלווה וכמה שהם כובשים בטירוף, כישרוניים ויוצרים בעצמם. מאיה בלזיצמן: צ׳לו. עוזי רמירז: גיטרות. אורי קוטנר: בס. טאפש: גיטרות. מעיין ליניק: שירות, עוד, ומקלדות. נדב לוזיה: תופים. עומרי בר: מקלדות.

"לה ויטה א לונגה" (החיים ארוכים) ומנסים לחזור לאהבה של פעם. יש גם ניחוחות פלמנקו.

התפאורה מרהיבה, הוידאו ארט שמלווה מהפנט. בהחלט חגיגת צבעים ותאורה מחשמלת.

נכנסנו לפגישה עם המאהב של אשתו. מין מחזמר (אנחנו הרי בתיאטרון). משחק של מילים בעברית ובאנגלית.

קצת בוב דילן לנשמה כעת, "אולי זה הצבע של השמש שדהה, ומכסה את הצומת בו אני עומד. או שאולי זה משהו באויר או משהו אחר, אבל מותק, את אצלי בראש".

ברוח התקופה בארצנו, קיבלנו דייט עם ראש הממשלה: "אתה יודע מה אומרים, עדיף ללכת עם הרוב כשהתעקשת, זה נגמר לא טוב,חבר. ראש ממשלה לא בוחרים". מחיאות כפיים חזקות והתעוררות של הקהל.

יצאנו לשופינג ב "דיוטי פרי" שלקראת סיומו, די צרם לשמוע מה קיבלה אשת החייל מחברון.

חזרנו למלחמת יום כיפור ואל לאונרד כהן (Lover Lover Lover ) עם "אנא אנא אנא" של שי צברי כאשר על התרגום מופקד ידידינו, שבן. סוג של תפילה

שבן הוא גאון במילים ובהלחנה. וירטואוז, תיאטרלי ומבריק. האוירה המתקבלת בהופעותיו היא שונה, יחודית הנעטפת במין מופע קברט ומשהו אחר, יפהפה, שונה ויחודי רק לו.

לכבוד 15 שנות זוגיות עם בחירת ליבו, יובל שרף, מקדיש לה שלומי, באהבה את "שמש עלי אדמות".

מסמר הערב/ השילוב הקטלני ממש ברגעים אלו כאשר נינט טייב, להלן המלכה שרה את "מלכה לב שבור" בדיוק כמו באלבום האולפן הקודם של היוצר.

שלומי שבן ונינט בתיאטרון חולון. צילום יניב לוי
שלומי שבן ונינט בתיאטרון חולון. צילום יניב לוי

נינט משתחררת ופוצחת בריקוד מסעיר לצלילי "קמתי לרקוד", הלהיט שלה.

"לאן הלכת אהובתי? אני ממש לידך". הדואט הכובש של שבן, "תרגיל בהתעוררות" שבוצע במקור עם חוה אלברשטיין, מרסק את החושים עם נינה. כמה שהם קטלניים יחדיו.

נינט מכריזה יחד עם שלומי: "בשקט יש יותר מקום לתת למחשבות לרוץ ולא בטוח שאוכל, לא לפחד כלל".

נינט נפרדת מאתנו לעת עתה וזהו זמן מצוין ללהיטים של שבן שמשתלבים יפהפה עם הנגנים/ מוזיקאים כאן בתיאטרון. מעיין ליניק עם "כולם אומרים" וטאפש בערבית עם "אל תדברי על אריק". עיבודים חדשים ומסקרנים לשני הלהיטים החזקים ביותר של שבן. מעיין וטאפש נפלאים ביותר. מוזיקאים בחסד.

השיר הגלגל"צי והיצירה הגדולה בפני עצמה, כנען (12 מרגלים). וואווו. זה היה מענג ומרסק בו זמנית.

ירידה להדרן קצר. שלומי חוזר עם "שגר פגר" (במקור של "הבילויים").

"עכשיו תביט בשקדייה בפרח לוע הארי, עכשיו תריח את זה". ונינט מצטרפת בהפתעה לבבית ל"עברנו לצפון". שיא הרגש בשיר הסיום, שלומי יושב על דופן הבמה מול הוריו שמכבדים גם הם בערב הנפלא הזה ומבצע את "נורי" המוקדש לבנו, בכורו, נורי. "אני שומר עליך ואתה שומר עלי". משב נעים של נוסטלגיה.

זהו…הזמן טס כשנהנים. תמו להם שעתיים נפלאות של יוצר מחונן, כובש ומסקרן. מהפנט ויחודי בנוף המוזיקה הישראלית. הינו במופע תיאטרלי, מין קברט שמרסק את החושים.

רוצו לרכוש כרטיסים ל"בית פתוח". בקרוב באמפי קיסריה (6 במאי) שם יתארחו על הבמה יוני רכטר, ברי סחרוף ונטע אלקיים

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא