כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

המופע של אמה שפלן

זמרת הקרוס אובר האופראי חזרה להופעה בהיכל התרבות בתל אביב, היינו שם

ביקור נוסף של זמרת הסופרן האופראית מצרפת קריסטל ז'וליטון המוכרת ברחבי העולם בטייטל הבימתי אמה שפלן מעל הבימה בהיכל התרבות התל אביבי נערך אמש. אין זה ביקורה הראשון, אמה שפלן הופיעה כבר מספר פעמים בישראל, לראשונה בשנת 2009, כאשר בחרה בישראל לפתוח את מסע ההופעות שלה בעקבות אלבומה – "Macadam Flower Tour", כן היא חזרה שוב בדצמבר 2015 וכן באפריל 2019 אז אירחה את עידן רייכל.

ביקורה הנוכחי מגיע בעקבות אלבומה האחרון משנת 2020 – "Venere". אמש היה האולם הגדול של היכל התרבות מלא עד אפס מקום בקהל שהגיע במיוחד כדי להנות משירתה הייחודית וממנעד קולה היכול לנפץ כוסות בדולח…

כשלצידה נגני סימפונט רעננה בניצוחו של דוד זבה ומקהלת האופרה תל אביב בצעה אמה שפלן במשך שעתיים מהמבחר של להיטי הקרוס אובר שלה, טעימות קטנות של מוזיקה המתבססת על סגנון האופרה בואכה עולם הפופ או כפי שנהוג לקרא לכך – שירת קרוס אובר שהחלה להתפתח ולהפוך לפופולארית בשנות התשעים של המאה שעברה.

אמה שפלן בהיכל התרבות תל אביב. צילום יובל אראל

אמה שפלן בהיכל התרבות תל אביב. צילום יובל אראל

אולם בקונצרט הייחודי הזה שבמהלכו הספיקה אמה שפלן, כהרגלה, להחליף שלושה סטים של תלבושות שנעו בין שמלה מנופחת עם שובל ענקי, דרך שמלת נשף סקסית חושפנית עם שרשראות פנינים ועד חליפת מכנסיים צמודה, העיבה נקודה טכנית אחת על הפלואו של השירים. הציוד הטכני אשר הורכב עליה וכלל מיקרופון "מדונה" ואוזניית אינאייר לשמיעת התזמורת היו מחוברים בכבל ארוך שנמתח מגבה ועד לוח הקונטרול בציד הבמה, זה גם הפריע להתהלכותה על הבמה וגם החיבורים לא היו מדוייקים והיא סימנה פעמים רבות לטכנאי הסאונד להגביר את המוניטור והאוזנייה תוך כדי השירה.

אמה שפלן בהיכל התרבות תל אביב. צילום יובל אראל

אמה שפלן בהיכל התרבות תל אביב. צילום יובל אראל

אולם מעבר לכך היה תזמון מושלם בין הזמרת לבין התזמורת והמקהלה שליוו אותה כאשר המנצח חלק את זמנו בין נגינה על גבי פסנתר הכנף הענק לבין ניצוח על הנגנים. הקהל שמילא את ההיכל זכה להאזין לכמה ביצועים מתוך האלום החדש לצד להיטיה המוכרים והאהובים ובראשם השיר – Spente le Stelle (כבה את הכוכבים) שזכה לפרסום עולמי כאשר לפני עשרים שנה בצעה אותו אמה במסגרת טקס הפתיחה של המונדיאל בקוריאה הדרומית אשר שודר ברחבי העולם. הפעם בצעה אותו שפלן פעמיים, גם במסגרת הסטליסט שנקבע מראש למופע וגם לאחר הסטנדינג אוביישן הממושך לו זכתה בסיום המופע כהדרן. זכינו.
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא