כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

האחים גרוסברג מדליקים את הכיכר

האחים ברק ויהונתן גרוסברג בהופעה משותפת עם הדלקת נרות חנוכה בכיכר צינה דיזנגוף בתל אביב, גם דילן היה שם...

את האחים ברק ויהונתן גרוסברג אנחנו מכירים עוד כשהיו ילדים קטנים, בעצם כשאני הייתי נער נגררתי אחרי אביהם שאול גרוסברג המיתולוגי ממועדון אחד למשנהו בעלילות מועדון הרוק הישראלי של שנות השבעים, בין האחים פיאמנטה, זבוב, זינגלה ועוד שמות שעליהם מוטלת האחריות ליצור את סצנת הרוק הישראלי…

בשנים האחרונות עבר ברק תהליך של חזרה בתשובה וחבר לקהילת חסידי חב"ד המקומית והעולמית. כמוזיקאי שגדל על הרוק הכבד משנות השבעים הוא לוקח את כשרונו, תובנותיו ויוצר מוזיקה שנעה בין כלל העולמות בהם הוא פוסע.

כך אמש הגיע ברק גרוסברג לכיכר על שם צינה דיזנגוף בלב תל אביב על מנת להגיש מופע שירים ורוקנ'רול כחלק מטקס הדלקת הנר השביעי של חג החנוכה, זאת במסגרת פעילות קהיליית חב"ד המקומית. מי שנכח במופע מטעם האתר הוא שדרן הרדיו המיתולוגי וחבר בצוות המסקר של האתר טוני פיין שצילומיו ותיעוד השירה בוצעו על ידו, זאת אחרי תקופה ארוכה בה נעדר מפעילות בעקבות ימי המגיפה. ברוכים השבים!!

מעבר לטקס הדלקת הנרות וניגון אמוני הצטרף לברק גם אחיו יהונתן המוכר לקוראי האתר מלהקת הרוק התל אביבית "קדחת" שהחלה את מסלולה לפני מספר שנים תחת השפעות כבדות (תרתי משמע..) של המוזיקאים המובילים בסצנת הרוק הכבד של הסבנטיז. שני האחים בצעו יחדיו את השיר "מתדפק על דלתות גן עדן – Knockin' on Heaven's Door" שכתב יהודי חשוב ממינסוטה ארה"ב, בשם רוברט אלן צימרמן המוכר ברחבי העולם בשם הבימתי בוב דילן. הנה קטע מתוכו. חג שמח

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא