כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

התיאטרון הקאמרי מציג – החבדניקים

הפקה חדשה של התיאטרון הקאמרי בבימויו של גלעד קמחי מביאה בגרסת מחזמר את סיפורם של שני תאומים מכפר חב"ד המחפשים שידוך, ההתרשמות מהפרזנטציה מבטיחה לקהל שעתיים מרתקות, מצחיקות ומשעשעות, המחזמר יחל לרוץ בעוד שבועיים.

אכן, עוד שבועיים יחל לרוץ מעל הבמה בתיאטרון הקאמרי המחזמר החדש – ,חבדניקים – מחזמר אלוהי" שאת סיפור העלילה כתב אודי גוטשלק הנוטל חלק בבימוי לצידו של הבמאי גלעד קמחי. את המוזיקה לשירים כתב אלעד פרץ יחד עם אמיר לקנר, חברי תזמורת המהפכה ילוו את המחזמר בניצוחו של רועי אופנהיים.

החבדניקים, צוות ושחקנים. צילום - אור גפן
החבדניקים, צוות ושחקנים. צילום – אור גפן

סיפור העלילה עוסק בשני אחים תאומים בני 23,מכפר חב"ד, יהודה הוא תלמיד חכם ו"גאון" בתורה, חיים לא מתעניין בלימוד, רב הקהילה עורך לכבוד השניים התוועדות גדולה, במהלכה הם נפגשים עם הכלות המיועדות. יהודה העילוי משתדך בהצלחה רבה לרינה, בת הרב החסודה, וטקס האירוסין נקבע לעוד שבעה ימים. השידוך של חיים, לעומת זאת, נכשל כשלון חרוץ, והוא מגורש מכפר חב"ד עד שימצא שידוך ראוי.

יהודה לא רואה את עצמו מתארס בשעה טובה ללא נוכחות אחיו היקר, וצמד האחים יוצאים ל"מבצע שידוך", במטרה למצוא לחיים כלה תוך שבעה ימים! המסע לוקח אותם לאחת השכונות המפוקפקות בשולי המטרופולין, אלגוריה לאזור הדמדומים של התחנה המרכזית הישנה שם הם נתקלים ופוגשים לראשונה שלל דמויות ומנהגים שאינם מוכרים בכפר חב"ד, מושב הקודש שממנו הם מגיעים.

זה נפתח בהומלס טבעוני, עובר לנרקומן שמזריק עם תפילין, ממשיך במפגש עם מעצב שמלות כלה גיי ועובר לפגישה רבת משמעות עם אבאל'ה ראש משפחת פשע העוסק בסחיטת דמי חסות ומפעיל חמארה בה עובדים רק מהגרי עבודה זרים. בסופו של המסע הם מגיעים לבית חב"ד המקומי..

למעשה מתחת למעטה ההנאה והצחוק מעביר אורי גוטשלק הצצה לכמה נושאים חברתיים חשובים כתופעת היציאה מהארון של צעירים בעולם החרדי, היחס המכפיר למהגרי העבודה הזרים ופגיעה בנשים. מה שמתחיל כמסע למציאת בת זוג הופך לתסבוכת שספק אם אפילו אלוהים יכול להתירה…

כל הסיפור המרתק הזה הולך ומסתבך כשהוא מלווה בדאחקות על ימין ועל שמאל, רמיזות וקריצות לתופעות בחיי היום יום בעיר העברית הראשונה בשנת 2022, תוך הפעלת קאסט הכולל עשרות שחקנים ברובם צעירים (ומבטיחים), רקדנים ( שאותם מעמידים הכוריאוגרף אביחי פרץ ועוזרו לירון כהן) וגם מיטיבי זמר.

במהלך ארבעים דקות תמימות הוצגו הבוקר באחד מאולמות החזרה של התיאטרון הקאמרי כמה סצנות מתוך המחזמר שבחישוב נבון נמשך כשעתיים ועשר דקות של צחוק, הנאה והפתעות.

בין השחקנים במחזמר החדש מצאנו את טלי אורן בתפקיד השדכנית חנה חיה, יניב סוויסה (נסים מ"קופה ראשית") (ובחילופין שלומי קוריאט) בתפקיד אבאל'ה ראש ארגון הפשע, אוראל צברי (שב"בניקים) בתפקיד העסקן "משה רבינו", עופרי ביטרמן בתפקיד האח יהודה, רפאל עבאס בתפקיד האח חיים, גלעד מרחבי בתפקיד כפול הן כנרקומן והן בדמותו של הרב מנחם, דניאל סטיופין (אנטולי מ"קופה ראשית") כנסים, מתן און ימי (אחיה של הזמרת והדוגמנית מובילת קמפיין העצמה לבנות הפלאס סייז דניאל טליה און ימי) בתפקיד אבבי העובד הזר מאפריקה, וכן אלעד אטרקצ'י, מאיה לבני, שני שאולי, ועוד שחקני משנה (לא זיהיתי את כולם…סורי), רקדנים וזמרים.

כאמור המחזמר יחל לרוץ בקאמרי בעוד שבועיים בדיוק. מכירת הכרטיסים כבר החלה, כאן.

קבלו הצצה לכמה סצנות מהמחזמר (פרזנטציה ללא תלבושות ותפאורה מלאה)

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. רציתי לשאול האם במופע "החבדניקים" יש שירת נשים ותלבושות חשופות? אנחנו פשוט דתיים ונורא בא לנו לראות את הצד הזה של ההצגה..

  2. שלום הדר, אכן במחזמר משתתפות גם שחקניות ורקדניות, יש קטעי שירה בהשתתפות של נשים. טמח בהןא כי למאות המגבלות של החיים במסגרת חרדית או דתית כדאי לראות את המחזה ולו בשל העבודה כי הוא מציג בעיות שהמגזר הדתי מבקש להסתיר. הטןפן כללי מדובר במחזה עשוי היטב לטעמי.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא