כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

שלושה מחזות זמר חדשים בתיאטרון חיפה

שלושה מחזות זמר חדשים מככבים בעונת התרבות החדשה של תיאטרון חיפה, כל הפרטים.

הבוקר הכריזו בהנהלת תיאטרון חיפה על עונת התרבות החדשה ובראש רשימת המחזות וההפקות החדשים מככבים שלושה מחזות זמר חדשים לצד הפקות מתחדשות אף הן כולן מוזיקה ושירים. 

 "השנה היפה בחיי"

מחזמר חדש ומקורי שנכתב בידי אוהד חיטמן, יוצר המחזמר המצליח "בילי שוורץ", בבימויו של משה קפטן, בהפקת תיאטרון חיפה בשיתוף תיאטרון הבימה אשר יעלה בבכורה בתאריך 17 בספטמבר 2022

זהו סיפורם של דנה ורוני בלומנטל- זוג צעיר קרייריסטי ומצליח, המתמודד עם המעבר מחיי נישואין רומנטיים, יציבים ורגועים לשגרה המאתגרת שבהורות לבנם אריק שזה עתה נולד בליווי אמא וחמות דעתניות השונות בתכליתן…

במחזה יככבו השחקנים לי בירן/נדיר אלדד, רוני דלומי/אילי עלמני, מיקי קם, אורנה דץ, בן יוסיפוביץ/אליעד סודאי, יואב מילשטיין, ישראל ארנסט, שירה לוי, חנן שורצברג, גל שטרית, נועם גז, עדן גולדמן וגיא מאור.

סוניה

מחזמר מקורי מאת גיא פרטי (מוסיקה)  ושחר שמאי (מחזה ומילות השירים) בלוויית תזמורת חיה על הבמה. מדובר ביצירה מוזיקלית-דרמטית, בהשראת סיפורם של סוניה ושמעון פרס. במערכת היחסים של השניים שזורה ההיסטוריה של מדינת ישראל, מהמפעל הציוני והקמת קיבוץ אלומות, דרך מירוץ ההתחמשות, המאבקים הפוליטיים, ההסכמים המדיניים, האתגרים הכלכליים, הביטחוניים ועוד. עם זאת, השירים ביצירה אינם מתמקדים בפרסונות הציבוריות, אלא מספקים נקודת מבט אינטימית על היחסים ביניהם.

האהבה ממבט ראשון כפי שמתאר אותה שמעון ('סוניה'), החלטתה של סוניה להתגייס לצבא הבריטי ('אשה כמוני'), החיים בניו-יורק ('שינוי בנוף') האתגרים שסיפקו להם החיים הציבוריים, כמו למשל בבר המצווה של בנם יוני ('לחייך ולשתוק'), שיאו של הקונפליקט ערב מועמדותו של שמעון לתפקיד נשיא המדינה ('חוזרת הביתה׳) ורגעים רבים נוספים.

סווינג

מחזה מוזיקלי מאת ובבימוי צביה הוברמן המביא את סיפורו של מועדון ריקודים תוסס בתל אביב הקטנה כשבעולם  מתרחשת מלחמת העולם השנייה ובארץ מתקיים המנדט הבריטי. מועדון ה"ריץ" נחשב לאחד ממקומות הבילוי המצליחים בעיר, בזכות הכוכבת שלו ובזכות הרפרטואר של להיטי התקופה הלקוחים מסרטי הקולנוע האמריקאים  (להיטים של אירוינג ברלין, גרשווין, קול פורטר וכו'), הקהל שמגיע למועדון מורכב מקצינים וחיילים זרים מכל העולם, סוחרים  ערבים עשירים,  ויהודים שנמלטו מאירופה בעור שיניהם ומגיעים למקום כדי להתרפק על העולם שעזבו מאחור. על רקע זה צומח סיפור אהבה בלתי אפשרי בין צעירה יהודיה שברחה מגרמניה הנאצית לבין בעל המועדון -גרמני מקהילת הטמפלרים  מהמושבה שרונה ,שרוב חבריה  תמכו במפלגה הנאצית בגרמניה.

תחילת החזרות על המחזה נקבעו לאוקטובר 2023.

הכתובה

ובנוסף לשלושת ההפקות החדשות הללו יעלה במסגרת התיאטרון החיפאי עיבוד בימתי חדש ומפתיע לקלאסיקה של אפרים קישון – "הכתובה בבימויו של משה נאור שביימו גם לפני 18 שנה בתיאטרון הבימה. המחזה כולל נגינה חיה על הבמה וביצועם של שירים מתקופת העשור הראשון למדינה. סיפור העלילה הסיפור מתרחש בישראל, בשנות ה-60 כאשר הדמויות – אלימלך ואשתו שפרה הם חברי קיבוץ לשעבר, שמגלים אחרי 25 שנים של חיים משותפים, שייתכן שמעולם לא התחתנו כדת. כאשר בתם איילה עומדת להתחתן, היא מבקשת מהם את כתובתם, למען הסדרי החתונה, אך הם לא זוכרים היכן הכתובה והאם בכלל התחתנו כדת וכדין. כאשר אלימלך מבין, שללא הכתובה לא תוכל איילה להינשא לרוברט, הוא מבקש משפרה שתינשא לו, אך זו כבר אינה מעוניינת בכך, מפני שאינה מאמינה שאלימלך באמת אוהב אותה. אלימלך ואיילה בתו עושים הכול על מנת להחזיר את שפרה אל אלימלך. האם יצליחו?

במחזה יככבו שלמה בראבא (שכיכב בגרסה הקודמת), יעל טל, רוית יעקב, יובל סגל, עומר עציון ואיילת רובינסון

המחזה יתחיל לרוץ בדצמבר 2022.

הטוב הרע והנערה

עוד בפן המוזיקלי עולה כבר בימים אלו קברט האימפרוביזציה "הטוב והרע והנערה" אשר בוים בידי עומרי כהן, מדבור במופע שבכל ערב הוא חד פעמי והקהל קובע מה יקרה על הבמה – שני שחקנים ושחקנית יציגו מופע הכולל שירים, מערכונים וסצינות- והכל על טהרת האלתור! על הבמה – קרן צור, רון ריכטר, נעם רובינשטיין בליווי פסנתרן: איגור אליושין

המופע עולה כבר בימים אלו בתיאטרון

התחנה

מחזמר מקורי נוסף הרץ בימים אלו במסגרת התיאטרון החיפאי נכתב בידי דפנה אנגל ושי להב ובבימויו של שוקי וגנר, המספר את סיפורה של קבוצת חיילים צעירים המסיימת את קורס הכתבים הנחשק והמבוקש של תחנת שידור צבאית. מורת רוחם הם מגלים שתפקידם בתחנה משני, ומסתכם בעבודה משרדית אפורה נטולת כח, השפעה ויוקרה. אולם, אירוע ההתנתקות ההיסטורית מגוש קטיף שולח אותם לדווח היישר מהשטח ומוליד דרמה אישית ולאומית מרגשת, השמה אותם בחזית ובעמדה שונה ומפתיעה.

המחזמר בהשתתפותם של יובל אבירם, אלון אופיר, אדם אלשיר, דפנה דקל, רועי וינברג, נעם חן עפרון, רכס יצחקי, תימור כהן, דניאל מורשת, דביר מזיא, שמעון מימרן, גל מלכה, יניב פולישוק, יעל פולקה, שיר פופוביץ, אביב פנקס, עידו קולטון, יונתן רוזובסקי.

המחזמר רץ בימים אלו בתיאטרון

כל הפרטים ומכירת הכרטיסים באתר התיאטרון

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא