כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים
כולל וידאו

טוניק קלוניק – היה לנו מן משהו

נישקתם פעם בתולת ים? טוניק קלוניק בקליפ חדש מתוך האלבום השני שייצא ממש בקרוב

זה היה רק לפני חודשיים שטוניק קלוניק הוציאו את השיר "כל אחד יושב לבד" מתוך האלבום השני המתעד לבוא והנה אנו עם עוד סינגל וקליפ "היה לנו מן משהו" שגם נושא את שמו של האלבום המתוכנן לצאת לקראת סוף השנה, הפעם אנחנו עם מפגש רומנטי בחוף הים אך כמו שלמדנו להכיר מטוניק קלוניק, אין דבר כזה תחושה טובה.

טוניק קלוניק הם לא הלהקה הרגילה שאתם שמחים להציג בפני ההורים, המוזיקה שלהם יותר מנסה להעביר מסר מאשר לעשות נעים באוזן וההופעות המאוד תיאטרליות שלהם רצות על ציר שבין ייאוש וחרדה קיצוניים לשמחה בלתי מוסברת. הלהקה הוקמה ב-2015 ואת אלבום הבכורה שלהם שיצא ב-2019 מעטרים מספר קליפים מיוחדים ובראשם "טרילוגיית העצב-קצב" שביים אופיר בן שמעון, סולן ומנהיג הלהקה. שלישיית הקליפים כוללת את "רגרסייה" שבמרכזה שומר קניון מתוסכל, "אהבה אמיתית" שמתמקד בבחורה שצמאה לאהבה והלהיט "כל העצב הזה" עם הקליפ על בחור בעבודה משרדית רגילה, בורג במערכת שהסערה הפנימית שלו בדרך להתפוצצות חיצונית.

כאמור, לפני כחודשיים הוציאו טוניק קלוניק את הסינגל הראשון "כל אחד יושב לבד" הלקוח מאלבומם השני והממשיך את כיוון האלבום הקודם עם קליפ שמזכיר פרק מהסדרה "אזור הדימדומים" ובמרכזו בחור שנכשל בכל פעם בהצעת הנישואין מכיוון שהטבעת נעלמת בכל פעם מהקופסא ברגע שהוא מנסה להציע נישואין לבחירת ליבו.

מסורת יש לכבד וגם השיר החדש שומר על אותו הכיוון של קודמיו, הכותרת מדברת בשל עצמה "היה לנו מן משהו", וגם אם הפעם יש כאן סיפור אהבה, הוא נשאר רק בתחושה חמקמקה ומתגמד ל"מן משהו", כזה שבדרך כלל לא מצריך אפילו התייחסות, אבל בעולם של הגיבור שלנו גם פירורים זה נחשב הרבה. "אני זוכר את זה, כאילו שזה היה… היה לנו מן משהו, להחזיק במשהו"

טוניק קלוניק - היה לנו מן משהו
טוניק קלוניק – היה לנו מן משהו

הקליפ שביים אופיר בן שמעון (כמו את יתר הקליפים הקודמים), לוקח אותנו אל חוף הים ואל מה שיכל להיות קליפ לשיר רומנטי צרפתי עם הגיבור שלנו בחליפה לבנה מהלך אל מול הגלים, אבל כבר עם תחילת השיר תחושת האי שקט מתגלגלת אלינו עם השוט הראשון ועם אישה פרוסת ידיים על הצוק בספק שירה ספק צעקה של חוסר אונים, משם אנחנו אל גיבורנו שמנסה להיאחז בשאריות רגש שחווה אל מישהי דמיונית שהופיעה בחלומו וכהקבלה לכך בדמותה של בת ים שמושכת אותו אליה, הוא מנסה להתמסר אבל אפילו בחלום הוא מרגיש שהרגש הזה לא אמיתי. הרי מי מאיתנו לא זוכר את התחושה הזאת שקמים מהשינה עם תחושה של פספוס וגעגועים לרגש שלא היה.

במרבית הקליפים הקודמים של טוניק קלוניק נבחרו שחקנים אורחים לתפקידים הראשיים, הפעם זהו האלטר-אגו של אופיר בן שמעון שלמדנו להכיר מההופעות התיאטרליות של ההרכב שמקבל כאן את דמות המספר והגיבור הראשי, אליו מצטרפים גם שאר חברי הלהקה בהופעה על חוף הים ובשוטים של שירת מקהלה מצמררת. בתפקידים אורחים הילה מן כבת הים ו-וואננה לו בתפקיד הזמרת בשוט הפתיחה.

קרדיטים נוספים לקליפ: צילום – אביעד פוקס, איפור: נטע שושן, ע.הפקה: מירב דגן, לנואל תשבי, אלה פולק, תסריט, בימוי, צילום ועריכה: אופיר בן שמעון

אופיר בן שמעון –  מילים, לחן, שירה | נילי פינק–  הפקה, גיטרה חשמלית, שירה | דור הייטנר– בס, שירה | סיוון )צוףדהן – קלידים, שירה | איתי )חמודי(לוי – תופים | מירב דגן – שירה, ריקודים | שקד מוכיח –  שירה ריקודים. מיקס ומאסטר: אסף שי

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא