כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

המוזיקאי מארק לאנגן הלך לעולמו בגיל 57

המוזיקאי מארק לאנגן, גיבור סצנת הגראנג', הלך לעולמו בגיל 57

אמש הלך לעולמו מארק לאנגן, אחד המוזיקאים האהובים בסצנה הישראלית, כך פורסם אמש בחשבון הטוויטר שלו – "החבר האהוב שלנו מארק לאנגן הלך לעולמו הבוקר בביתו שבקילרני, אירלנד. זמר אהוב, כותב, סופר ומוזיקאי, הוא היה בן 57 והותיר אחריו את אשתו שלי. בשעה זו אין מידע נוסף. המשפחה מבקשת מכולם לכבד את פרטיותה כעת".

במהלך השנה החולפת נדבק מארק בקורונה שהסתבכה עד כדי איבוד הכרה וטיפולי דיאליזה כתוצאה מהוירוס. כאשר התאושש מכך הוא חיבר ספר בו פירט את החוויה הקשה – Devil In a Coma .

ההיסטוריה של מארק לאנגן כמוזיקאי מתחילה אי שם בסצנת הגראנג' הרחק אחורה אצל The Screaming Trees , ומממשיכה עם אלבומי סולו, הצטרפות להרכבים "Queen Of The Stone Age", ו- "The Gutter Twins", לצד שיתופי פעולה רבים ויוצאי דופן.

מארק נחשב כאחד המוזיקאים האהובים בארץ בסצנת הרוק כאחד מאמני הגראנג הנחשבים והאיכותיים. הוא הופיע מספר פעמים בישראל. לאנגן תמיד דיבר בביקוריו בחום על הקהל הישראלי ושם לו למטרה לפקוד את ישראל כמעט בכל סיבוב הופעות/ לפני אחת ההופעות הוא הצהיר על אהבתו אלינו – "אני נרגש לשוב לבארבי תל אביב. בשנים האחרונות שמתי לי למטרה לחזור לתל אביב כמעט בכל סיבוב הופעות שלי ואני לא יכול להדגיש מספיק כמה אני נהנה מההופעות האלו עם הקהל הישראלי. מצפה לראותכם שוב בקרוב !"

בשנת 2012 נכחנו במופע שלו במועדון בארבי בתל אביב, הנה קטע וידאו מתוך אותה הופעה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא