כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

ETLAS – לב שלם

הרכב האתנו - אלקטרו - רוק ETLAS בביצוע גרסה חדשה לשיר "לב שלם", האזינו

הרכב חדש ומסקרן נולד בסצנה – ETLAS, בו חברים שלושה מוזיקאים המגיעים מעולמות תוכן ויצירה שונים – הזמרת ונגנית הבס טל לוטן המגיעה מעולמות הרוק הישראלי ומאחוריה אלבום סולו מצליח ומוערך, הזמר והקלידן צביקה (סיבי) אלייב בן למשפחת אלייב המפורסמת עימה הוא מופיע לצד הופעותיו בהרכב "הסלון של אלייב" ועוד שורת הרפתקאות מוזיקליות מגוונות כשהוא מביא עימו את ההשפעות מהמוסיקה הבוכרית העממית בשילוב מוסיקת עולם, והגיטריסט והמפיק המוזיקלי עומר גורן Electrockrat המגיע מעולמות האלקטרו אינדי-אלטרנטיב. החיבור בין השלושה מוביל לשילוב ייחודי בין עולמות הרוק, האלקטרו-פופ והמוזיקה הבוכרית.

החיבור נוצר בעקבות מפגש והכרות של שלושת המוזיקאים בפסטיבל Electro Indie Fest Israel שהפיק עומר גורן. החיבור בין שלושת המוזיקאים היה בקליק שהובילם ללכת יחדיו לאולפן ולהתחיל לעבוד על פרויקט משותף. אחרי עבודה ממושכת שוחררה היום הסנונית הראשונה מתוכו לרשתות בהפקתה של הבמאית יהל יעקב.

מדובר בביצוע מחווה לשירו של ברי סחרוף – "לב שלם". שיר אשר יצא במקור במסגרת האלבום "נגיעות" משנת 1998. ברי עצמו הושפע מסיפור חייו של רבי מנחם מנדל מורגנשטרן מקוצק אשר טבע את האמירה – "אין שלם מלב שבור; אין זעקה גדולה מהדממה; אין ישר מסולם עקום" לפני יותר ממאה וחמישים שנה. הוא אימץ את חלקה הראשון לשירו שהולחן בידי חיים לרוז. כעת מגיעים חברי ההרכב ETLAS והפכו את המלל למונולוג בין גבר לאישה ושברו אותו כדי ליצור מחדש את השלם.

ואם במחווה עסקינן הרי אי אפשר שלא להיזכר באחד הביצועים המצוינים של ברי יחד עם הזמר זיו יחזקאל בביצוע מרטיט לבבות

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא