כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

פסטיבל המגבר – זואי פולנסקי במרכז ענב

זואי פולנסקי מארחת את אור אדרי במרכז ענב במסגרת פסטיבל המגבר הראשון - – אמביאנט אלקטרוני למיטיבי לכת

מאז שהיוצרת זואי פולנסקי הוציאה את אלבומה "Violent Flowers" ביולי 2020, לא הייתה ממש הופעת השקה מסודרת לאלבום הזה, אז מבחינתי ההופעה שלה אתמול במרכז עינב, יחד עם השותף המוסיקלי שלה אביעד סינמנס ובחיזוק של אור אדרי ויעל לביא, הייתה סוג של ההשקה שכה נידרשה לאלבום הזה. ההגברה המעולה במרכז ענב כמו גם התאורה הירקרקה שאפפה את המופיעים על הבמה, סיפקו את הסביבה האידיאלית להוצאה לאור המחודשת של האלבום הזה. שהוא עדין ומורכב בשכבות המוסיקליות שפולנסקי רקחה לתוכו.

פולנסקי בחרה לפתוח את ההופעה שלה ב-Violent Flowers, שיר הנושא מהאלבום שלה שעליו סינמנס הלביש פתיחה דרמטית שעליה פולנסקי שילבה את הגיטרה שלה ואת השירה המרחפת שלה. הביצוע החי של Pharaoh’s Island בליווי של יעל לביא שהצטרפה לבמה לנגן על תוף, המשיך את האווירה השלווה רגועה שמאפיינת את האמביאנט של פולנסקי.

Closer זה שיר שאני אוהב במיוחד מהאלבום, יש שם משהו כזה מסתורי בשירה הלוחשת של פולנסקי שאני אוהב לשמוע. אז כמו שאתם רואים, פולנסקי בחרה להתחיל את ההופעה לפי הסדר של המחצית הראשונה של האלבום והביצועים הם אחד לאחד כמו האלבום, היא וסינמנס ולביא מנגנים הכי טוב שאפשר את האלבום אבל יפה ככל שהאלבום הזה יהיה (והוא אכן אלבום יפיפה ומשובח), אני חושב שבהופעה הזאת פולנסקי הולכת בנתיב מאוד צמוד לאלבום ואני חושב שיוצרת מוכשרת כמוה שהעבירה כיתת אומן לתלמידי בית הספר "רימון" על איך יוצרים ומאלתרים לופים, יכלה להרשות לעצמה קצת לסטות קצת יותר מהמוזיקה המאופקת משהו של האלבום וללכת בשבילים מוסיקליים פחות מוכרים, ז"א לבצע אותו לייב אבל בצורה שונה יותר מגירסת הסטודיו.

פולנסקי מחליפה בין השירים גיטרות והיא ביצעה על הגיטרה שיר חדש תוך שהיא מפגינה יכולת אילתור יפה על המסגרת המוסיקלית שסינמנס סיפק לה, אבל גם השיר הזה נשאר בתוך המסגרת המאופקת משהו של האלבום. אח"כ היא וסינמנס עברו ליצירה חדשה שנקראת Kissed שעם מסגרת הקצב המוגברת בהחלט העלתה את ההופעה רמה אחת למעלה. זה מה שאני מתכוון כשאני אומר שפולנסקי היא במיטבה כשהיא משתחררת ממסגרות והולכת על קו אלקטרוני אגרסיבי יותר.

זואי פולנסקי וחברים. צילומסך
זואי פולנסקי וחברים. צילומסך

אח"כ פולנסקי מצרפת לבמה את היוצרת והבאסיסטית אור אדרי, שותפה ותיקה של פולנסקי לבמות (הן מופיעות מדי פעם האחת בהופעה של השנייה), שלאחרונה הוציאה לאור את אלבומה השני "20 צעדים" שממנו הן מבצעות את שיר הנושא "בעיבוד מיוחד" של סינמנס, כמו שאדרי מדגישה לקהל. זה נכון, זה היה ביצוע אלקטרוני מאוד מיוחד שהן עשו שם על הבמה. וכיאה לצמד שפעם היה יחד בהרכב ריו, הן מבצעות גם את "זיכרון קצר" גם כן בעיבוד אלקטרוני של סינמנס. Willows סגר את ההופעה הקצת קצרה מדי מבחינתי. כל כך מהר עברו ה-50 דקות של ההופעה שלא שמתי לב. כשנהנים לא שמים לב שהזמן עובר.

זואי פולנסקי וחברים. צילומסך
זואי פולנסקי וחברים. צילומסך

סה"כ מלשבת מול הבמה מקדימה נהנתי מאוד מההופעה, אבל לדעתי אם פולנסקי תכניס קצת יותר רוק וחיספוס, אולי אלקטרוניקה יותר אגרסיבית למה שהיא יוצרת, היא תוכל לקחת את התוצר המוסיקלי שלה, שהוא כבר היום נמצא במקום מכובד מאוד, למקום אפילו יותר גבוה.

כפיר ריפשטוס

משפטן, עורך דין, מתמחה במוסיקה פסיכדלית ומחתרתית

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא