כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

המפיק המוזיקלי ראובן שפירא הלך לעולמו

הוא היה טכנאי סאונד, מדריך, מרצה, מעבד, מלחין ומפיק מוזיקלי של כמה מהאלבומים החשובים בצליל הישראלי, ראובן שפירא הלך לעולמו בגיל 64

משינה, אביב גפן, בלקפילד, ריטה, רמי קליינשטיין, יהודה פוליקר, נינט טייב, היהודים, סטלה מאריס, פבלו רוזנברג, החברים של נטאשה, כמעט כל השמות הגדולים במוזיקה הישראלית בארבעים השנים האחרונות חבים את איכות שיריהם לראובן שפירא, מעצב הסאונד, המעבד והמפיק המוזיקלי שאחראי על יציקת הצליל הנכון ליצירותיהם.

ראובן שפירא עיבד יחד עם חברי להקת משינה את שירי אלבומה הראשון, שיצא בשנת 1985 והפיק בשנת 1988 את האלבום "משינה 3" של משינה, ויחד עם חברי הלהקה עיבד את שיריו, שמתוכו הצליחו במצעדים "אהובתי", "ברחובות שלנו" ו"שלג צח". בשניים הראשונים השתתף שפירא גם בלחן. בשנת 1993 הפיק שפירא את האלבום "סטלה מאריס" של להקת סטלה מאריס. להיט האלבום היה "לילה טוב", ששפירא כתב ועיבד בעצמו, וכן השתתף בהלחנתו. בשנת 1996 השתתף בעיבוד שירו של אביב גפן "שיר תקווה".

עדכון – הגיעו מספר פניות להודיע לציבור החברים של ראובן המנוח על מועד הלוויה

מועד הלוויה, ראובן שפירא ז"ל
מועד הלוויה, ראובן שפירא ז"ל

 

כמה מהשירים שיצאו תחת ידיו של ראובן שפירא

בין היתר לימד והרצה מחזורים רבים של מוזיקאים וטכנאי סאונד במכללת "סאונד" של גרא. הוא היווה דמות שהייתה מנטור לאנשי מוזיקה רבים בראשית דרכם. עם היוודע דבר פטירתו העלו רבים מילים לזכרו.

כך שלומי ברכה, גיטריסט ויוצר מלהקת משינה על ראובן שפירא – "בשנת 1985 נכנסה משינה לאולפן לראשונה בחייה מייקל ואיגי המליצו על טכנאי לא מוכר עדיין שיצא להם להכיר ונכנסנו אתו לאולפני די בי לא היה לנו ניסיון וראובן עזר לנו לעבד ולהפיק את האלבום הוא המציא לנו את הסאונד והרבה בזכותו האלבום הצליח היה לו סאונד חדשני דאז ומטורף ולאחר מכן עבדנו איתו על התקליט השלישי שם הוא השתתף בהלחנה של של הפזמון של אהובתי והפזמון של ברחובות שלנו למדנו ממנו המון הבן אדם גאון פרפקציוניסט ואם היה עובד בחו"ל הוא היה אחד הטכנאים הגדולים בעולם" .

גם הזמרת ריטה ביכתה את לכתו של ראובן שפירא במילים אלו – "כמה עצוב, ראובן שפירא, מדהים ויקר לליבי. הלך לעולמו. האיש שאחראי על הסאונד של שני האלבומים הראשונים שלי בהפקתו של רמי. ראובן בכשרונו הענק הביא בשורה של סאונד שגם אחרי 33 ו35 שנים מאז הקלטתם, השירים הללו עדיין נשמעים יוצאי דופן. "בגידה", "אהובת הספן", "הכניסיני תחת כנפך", "בוא", "עטוף ברחמים" ועוד רבים השירים שסאונדמנים צעירים למדו אותו וממנו כהכהן הגדול שלהם. יהי זכרך ברוך ראובן, הכשרון והרוח שלך נמצאים בתוך השירים וילכו איתנו תמיד"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא