כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

צברי וצברי – ג'וני תימוני

המופע החדש של שי צברי במועדון בארבי, אורח בהפתעה – בר צברי, היינו שם.

סגירת חשבון. בתאריך 11 במאי התכנסנו במועדון בארבי בתל אביב לקראת הופעה של שי צברי אחרי שנה ארוכה של מגפה ונעילת דלתות עולם המופעים. אך לנו תכנית אחת ולחמאס תכנית אחרת. בשעה 21:00 באותו ערב. אזעקה בהפתעה בגוש דן הניסה את כול מי שכבר הספיק להגיע למועדון בארבי למתחם הממוגן בשולי המועדון, אי שם מתחת לרחוב הרצל. זה לקח כמה דקות ומנהל המועדון הודיע כי זה לא יקרה הערב, נקבע תאריך חדש ולשמור על עצמנו עד יעבור זעם.

המופע היה אמור להביא צלילים חדשים ורעננים. שי צברי היה מלווה תמידית ב"נבחרת הגרוב של המזרח התיכון". השנה הוא רענן את ההרכב עם רשימת נגנים חדשה ושונה לחלוטין. את מקומו של המנהל המוזיקלי תפס כעת הקלידן נועם חבקין. אליו חוברים יוגב "יוגי" גלוסמן בגיטרה, אליסף בשארי בעוד, טל כוכבי ואמיר ברסלר בתופים וכלי הקשה, מעיין ליניק וג'ני פלקין בשירות וקולות.

שי צברי בבארבי. צילום יובל אראל
שי צברי בבארבי. צילום יובל אראל

המופע כלל גם הפתעה – הזמר והיוצר העולה בר צברי היה אמור להיות ההפתעה של המופע, הקהל הרחב לא ידע על כך מאומה, רק בני משפחתו וחבריו של בר צברי, תושבי חדרה ידעו והגיעו. מופע ראשון בתל אביב, שבועות ספורים לפני מופע הבכורה הצפוי במועדון רדינג 3.

בר צברי בבארבי. צילום יובל אראל
בר צברי בבארבי. צילום יובל אראל

אמש, חודש ושבוע אחרי. חזרנו לאותו מקום. מועדון בארבי בתל אביב. המופע שנדחה עולה. המועדון הומה קהל, האמת, אפילו יותר מהפעם הקודמת. בכל זאת. השמועה כבר גונבה לעוד אוזניים. באופן רשמי הכל בהפתעה. השביעו אותי לסתום את הפה לפני.

שעה עשר בדיוק, האורות על הבמה נדלקים וחברי ההרכב תופסים את מקומם. שי צברי עולה לבמה ופותח עם השיר הדי טרי שלו – "דע". שנכתב בידי המשורר אבישי חורי והולחן על ידי אלון לוטרינגר במשותף עם שי. זו הסנונית הראשונה מאלבום שני ההולך ומתהווה. מצד אחד ממשיך את מתווה הדרך המוכר ומצד שני מצביע על מסלול מוזיקלי חדש.

אחרי כמה מילות פתיחה לקהל ושי ממשיך עם שורת שירים וותיקים הנעים בין פיוטיות לרפטטיביות המוכרת והאופיינית. גרוב מסורתי. האווירה מתחממת. הקהל מצטרף באופן מלא לשירה.

אורח במופע

כמה שירים ושי שוב עוצר ופונה לקהל. כעת הוא מזמין את בר צברי לבמה. הם מבצעים יחדיו את השיר "בעבר היו זמנים" שמילותיו נכתב בידי סוזי סרנגה והוא הולחן על ידי המלחין הטורקי נג'ה קרבוצ'ק. השיר בגרסתו העברית הופיע לראשונה באלבום הנושא את אותו שם של זוהר ארגוב המנוח. שי צברי חידש אותו במסגרת השתתפותו  בפרויקט המוזיקלי "תו השעה" כשהוא משתף פעולה יחד עם הזמרת היוצרת קרולינה.

ביצוע מצויין שמוביל מיד ללהיט הענק של בר צברי – "ג'וני". הקהל עף.

בר מפנה את הבמה. שי ממשיך עם שורת השירים המוכרים והאהובים כשהוא מגיש ביצוע לשיר חדש נוסף "מכור לאהבה" שיצא בתחילת החודש. השיר נכתב בידי שי לפני שנים רבות והמתין במגירה. המילים שעודכנו בסיועו של נעם רותם מצאו את מקומן ללחן בסגנון מרוקאי ישן שאיתמר ציגלר אילתר ונולד להיט אהבה חדש.

צברי וצברי. צילום יובל אראל
צברי וצברי. צילום יובל אראל

החפלה וההקדשה

עוד אנחנו מפזמים בצוותא עם שי שאף יורד אל לב הקהל כדי להרים ולהלהיב, הווקליסטיות והנגנים והזמן לא מתמהמה, הוא מתקתק…אנחנו מגיעים לזמן ההדרן, בר צברי חוזר לבמה. כעת מבקש צברי הוותיק מאורחו להצטרף אליו בישיבה על שולי הבמה. הקהל נעמד במקום, רגעים של אינטימיות. השניים מבצעים דואט חצי אקפלה למעט נגינת גיטרה חרישית של יוגי. השיר "מעליי דממה" מחווה וזיכרון לזמרת והיוצרת שהלכה לעולמה לפני מספר שנים והיוותה דמות חשובה בעולמו המוזיקלי של שי צברי – אהובה עוזרי שהלחינה על פי מילותיה של חני ארבל והופיעה באלבום הנושא את שם השיר שאהובה הוציאה משירה המושרים בפי זמרים אחרים, שי זכה לבצע את השיר באלבומה וכן כלל אותו באלבומו "שחרית".

המופע נחתם עם ביצוע ל"שחרית" ומחווה נוספת של צברי לאהובה עם השיר "קול קורא לי במדבר".

ואל השאלה המרכזית – לא. שי צברי ובר צברי אינם קרובי משפחה. כמו הרבה שמות משפחה של בני העדה התימנית, שמות משפחה מעידים על עיר המוצא בתימן, צנעני, שרעבי, דהרי, דמארי וצברי. השם צברי או צוברי קשור בשמה של העיירה צובירה, המצוייה כ-13 ק"מ מהעיר קטעבה (מכירים קעטבי?..), בדרום תימן.

את שי צברי תוכלו לפגוש במופע שיתקיים בתאריך 26 ביוני בתחנת רוח בקריית טבעון,  כאן איוונט, כאן כרטיסים.

את בר צברי תוכלו לפגוש במופע הבכורה המלא שלו ברדינג 3 בתאריך 24 ביולי, כאן איוונט, כאן כרטיסים.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא