פס קול שבועי
כולל וידאו

צאן ברזל – קמה ורדי ויונתן רזאל

צמד שירים נוסף מתוך פרויקט שיריו של יורם טהר לב

"צאן ברזל" הינו מיזם מוזיקלי מבית aromamusic וקשת 12 בניהולו האומנותי של קובי בן עטר, אשר נועד להנציח ולכבד את יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, משוררים ופזמונאים שעצבו את פס הקול של מדינת ישראל. הפרויקט הראשון במסגרת "צאן ברזל" נוצר סביב היצירה של הפיזמונאי הסופר והמשורר יורם טהרלב – "יעלה ויבוא".

אחרי שנחשפו כאן שני השירים הראשונים "בשביל אל הבריכות" בביצועו של המוזיקאי לירון עמרם ו"הביתה לחזור" בביצועה של הזמרת אודיה,  הבוקר יוצאים לאור שני שירים נוספים מתוך הפרויקט, קמה ורדי, נכדתו של יורם טהר לב, עם השיר – "אין אהבה אחרונה" שסבה כתב בצעירותו וקמה העניקה לו לראשונה לחן עם המון ניחוחות של רוח נעורים מארץ ישראל הנאיבית של פעם. לצידה חושף היוצר יונתן רזאל את גרסתו לשיר – "חלקת אלוהים", השיר השתתף בפסטיגל 1986 וזכה במקום הראשון. הוא הופיע באלבומה של רבקה זהר, "עברייה" שיצא לאור בשנת 1987 בהלחנתה של מלחינה נורית הירש

כך קמה על השיר שקיבל חיים בפיה – "לפני שלוש שנים, ביום הולדתו ה80 של סבי, חשבתי שבמקום מתנת יום הולדת סטנדרטית אלחין למענו שיר שלו שמעולם לא הולחן. יש עשרות שירים נהדרים שהוא כתב במהלך השנים ומסיבה כזאת או אחרת נותרו ללא לחן, והרגשתי שזו יכולה להיות מתנה משמעותית יותר, מתנה עם חיים משל עצמה. כשניגשתי לעיין בהם מצאתי את שיר האהבה היפהפה הזה, ״אין אהבה אחרונה״, שיר מלא בחכמה, ברגישות ובאהבה אשר זהר אליי מתוך האוסף. זהו שיר אשר בתמימותו מבטיח שאף פעם לא מאוחר מדי להתאהב שוב, לא בגיל 30 ולא בגיל 90. לפני מספר חודשים קובי בן עטר פנה אליי בהצעה להשתתף ב״צאן ברזל״, שנתנה לי הזדמנות להקליט סוף סוף את השיר הזה ולשלוח אותו לדרכו בעולם. אני ובן זוגי אורן לביא, אשר הפיק את השיר (ואף מבצע בעצמו שיר בפרויקט), החלטנו ללכת על ההפקה הכי קלאסית שיש – רצינו לשכוח לרגע מהשפע חסר התקדים של העולם היום, לחזור לעולם הישן: תזמורת כלי קשת, גיטרה קלאסית, ביצוע חשוף אשר מעמיד את השיר עצמו במרכז."

כך יונתן רזאל על חלקו בפרויקט השירים – "שמחתי מאוד לפגוש את יורם (אחרי ששרתי ושמעתי את שיריו כל כך הרבה שנים). מדובר בדור אחר, מלא שמחת חיים ושמח בחלקו. הלוואי עליי !! כשהשמעתי לו את מה שעשינו, ראיתי בעיניו ובפניו כמה השיר הזה (כמו גם השירים האחרים) הוא ממש בנפשו; כל מילה ותנועה במנגינה זוכה לתשומת לב וכל שינוי זוכה לחיוך. זכות בשבילי לשיר את "חלקת אלוהים" מלא התום, היופי ,השבח והתקווה, וגם זכות להביא את השיר (יחד עם המוסיקאים הנפלאים שעזרו לי) לכאן, לעכשיו, לדור הזה. הילדים שלי כבר התאהבו."

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: