כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה

רוג'ר ווטרס קורא לסטיבי וונדר שלא לקבל את פרס קרן וולף

בקריאתו אל המוזיקאי סטיבי וונדר ציין רוג'ר ווטרס כי לפני שבע שנים ביטל וונדר הופעה במסגרת אירוע איסוף תרומות לצה"ל והוא מבקש שגם הפעם יבטל את השתתפותו, כל הפרטים

כן, הוא כל כך שונא את עמישראל ומדינת ישראל עד כדי כך שהוא מחפש כל הזדמנות כדי לפגוע במורל היהודי, הפעם הודיע אקס פינק פלויד רוג'ר ווטרס, הידוע ביחס האנטי ישראלי ופרו-BDS למוזיקאי סטיבי וונדר לסרב לקבל את פרס קרן וולף משום שהוא מגיע מישראל. כך צייץ ווטרס בחשבון הטויטר שלו ופנה לסטיבי וונדר

קרן וולף הינה קרן ישראלית ממלכתית, שמטרתה קידום המצוינות במדע ובאמנות. היא נוסדה בשנת 1975 על ידי ד"ר ריקרדו וולף ז"ל, ממציא, דיפלומט ונדבן, ואשתו, פרנסיסקה סובירנה-וולף אלופת העולם בטניס בשנות ה-20, אשר תרמו את הונם לשם הקמת הקרן.

בראש מועצת קרן וולף מכהן שר החינוך. ומדי שנה, מעניק נשיא ישראל בשם הקרן את פרס וולף היוקרתי – פרס בין-לאומי המוענק למדענים ואמנים מרחבי העולם, עבור הישגיהם "לקידום המדע והאמנות לטובת האנושות". הפרסים מוענקים בתחומי המדעים: רפואה, חקלאות, מתמטיקה, כימיה, פיזיקה ובאמנות: ציור ופיסול, מוזיקה ואדריכלות. הזוכים נבחרים על ידי וועדות שיפוט בינלאומיות.

השנה לצד זוכים נוספים נבחר המוזיקאי סטיבי וונדר להיות חתן הפרס "על תרומתו העצומה למוזיקה ולחברה כמי שהעשיר את חייהם של דורות שלמים של אוהבי מוזיקה".

במהלך השנה האחרונה השיק סטיבי וונדר חברת תקליטים עצמאית ושיחרר שני שירים חדשים.

כך פורסם בנימוקי וועדת השיפוט

סטיבי וונדר, יליד מישיגן, 1950, זמר בעל שם עולמי, פזמונאי, נגן, מפיק תקליטים – ושגריר מצטיין לשלום. המוזיקה של סטיבי וונדר שואבת את השראתה מקצב ובלוז, ג'אז, סול ופאנק, אך הליבה שלה מושרשת עמוק בתרבות העשירה של הקהילה השחורה לאורך ההיסטוריה של ארצות הברית ושורשיה שבאפריקה. הטקסטים היפים והנשמתיים של סטיבי וונדר משקפים מגוון רחב של נושאים רלוונטיים, החל ממחשבות ורגשות אישיים עמוקים וכלה בסוגיות חברתיות ופוליטיות העוסקות באפליה, גזענות, עוני וביטוי תרבותי בחברה ככאלו, הם ממשיכים להיות רלוונטיים ביותר כיום, בעוד שתרומת המוזיקה של סטיבי וונדר עיצבה את המוזיקה הפופולרית ברחבי העולם מאז שנות השישים, עם עשרות תקליטים ושירים בלתי נשכחים רבים, מחויבותו המתמשכת לתמוך במאבקים חברתיים לטובת האנושות ופעילותו למען השלום.

סטיבי וונדר, חתן פרס וולף במוזיקה לשנת 2021, הוא אחד הכוכבים הזוהרים ביותר ברקיע המשובץ זמרים וכותבי שירים כבר כמעט 50 שנה. בארה"ב הוא זכה בכל אות הצטיינות והוקרה שאפשר להעלות על הדעת וככלל, נחשב לאייקון של סצנת המוזיקה האמריקנית. בשפתו המוזיקלית המבריקה והייחודית אשר הרחיבה את קונספט המלודיה, ההרמוניה והצליל של סוגה זאת, הוא חולל שינוי בעולם המוזיקה והשפיע על רבים מהמוזיקאים הגדולים שבאו בעקבותיו. וונדר משלב מלים ומוזיקה בכדי לבטא שמחה וכאב המושרשים עמוק בחיי תלאות, עצב ואי-צדק תוך שהוא מותח ביקורת על החברה האמריקאית הגזענית. מסרי האהבה, השלום ואהבת האדם שלו העניקו השראה לרבים. וונדר הותיר חותם ברור שלא יימחה כפעיל הומניטרי, נדבן ולוחם למען זכויות אדם ומינף את הצלחתו ופרסומו כדי להשפיע על חייהם של בני אדם ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. תודה לך סטיבי.

 

אוף רוג'ר, ליב דה קידס אלון יא עלוב, השיעמום אוכל לך את הראש, כל היום אתה מחפש עם מי לריב, דוש…

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא