כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

איה כורם במופע חי בתל אביב

איה כורם ואדם בן אמיתי חנכו את עונת ההופעות עם קהל במרכז ענב שעה קלה לפני כניסת העוצר המנדטורי לתוקפו, פברואר 2021, היינו שם.

האמת שציפיתי לראות חיילים ושוטרים עם כובעי שעם וגרביים עד הברכיים ממשטרת המנדט הבריטית מוצבים בצמתים של תל אביב כאשר חזרתי מההופעה של איה כורם ואדם בן אמיתי הערב במרכז ענב, אך פרט לניידת משטרה אחת בכניסה ליפו העיר הייתה די חיונית, פורים…

בשעה שש בערב קהל שמנה כ- 300 איש.ה בעלי תו ירוק מלאו את המושבים במרכז ענב היכול להכיל ביום שגרתי מעל 600 איש. רובו של הקהל באופן טבעי היה מעל גיל חמישים ולו בשל העובדה שרוב המתחסנים הם בקבוצות הגילאים הללו ומעלה. המופע התקיים בחסותה של עיריית תל אביב אשר סבסדה את הכרטיסים לתושבי העיר במחיר סמלי באמת.

לפני שבוע קיימה איה כורם יחד עם בן זוגה אדם בן אמיתי מופע השקה לאלבומה החדש – "הכוכבת של נצרת עלית", המופע היה און ליין, לרוכשי כרטיסים מראש. איה ואדם נגנו ושרו בסלון הביתי את שירי האלבום מהתחלתו ועד סופו והוסיפו לכבוד הצופים כמה מהלהיטים המוכרים, הכל יפה וטוב אבל עדיין מדובר במופע מעל המרקע ולא בדבר האמיתי.

הערב נתנה לקהל ההזדמנות לחוות את דבר הנכון, אמנם כולם עוטים מסכות נייר ויישובים על פי מיפוי רכישת הכרטיסים, קוראים לזה גרעיני…

איה כורם ואדם בן אמיתי במרכז ענב. צילום יובל אראל
איה כורם ואדם בן אמיתי במרכז ענב. צילום יובל אראל
איה כורם ואדם בן אמיתי במרכז ענב. צילום יובל אראל
איה כורם ואדם בן אמיתי במרכז ענב. צילום יובל אראל

איה ואדם התקבלו במחיאות כפיים מהקהל ופתחו בשיר הדואט החדש שלהם – "רק אהבה", והמשיכו עם "קיץ" מתוך אלבומה הראשון שיצא בשנת 2006. השיר השלישי במופע היה "ציפור זהב" שכתב המשורר חיים נחמן ביאליק ומופיע באלבומה  הרביעי "הלב הזה, המשומש" ושוב חזרה לאלבום האחרון, החדש והטרי עם השיר "חורף", בין השירים מוצאת איה זמן לפטפט עם הקהל, או יותר נכון לומר כמה משפטים בין לבין, על המצב בכלל, על המצב האישי, אוטוטו והיא עומדת ללדת, על בן זוגה שהשיק לאחרונה אלבום יחד עם דניאל סלומון והם מתכננים מופע השקה, גם על העובדים "השקופים" של התעשייה היא אמרה כמה מילים, התאורנים, טכנאי הקול, עובדי הבמה, הסדרנים, וכול מיי שמצוי במעגלי העבודה והיצירה כדי שמופע יקרום קול וצלילים. איה ממשיכה בביצוע האינטרפטציה שלה לשירו של לאונרד כהן "המעיל הכחול" מתוך אלבומה "שלך א. כורם" שיצא לפני שנתיים ומיד אחריו שיר נוסף מתוך אותו אלבום "דמוקרטיה" שהיה בזמן הזה אקטואלי ביותר…

איה כורם במרכז ענב. צילום יובל אראל
איה כורם במרכז ענב. צילום יובל אראל

בהמשכו של המופע בצעה איה עוד מספר שירים מהאלבום החדש, "כוח" המצויין ו"יהלומים" והמשיכה עם "אלף פעם" מתוך האלבום הסמי אפוקליפטי "2023". כעת המופע באמת התחמם והגיע הזמן לבצע את "הכוכבת של נצרת עלית" כולל כל הדיבורים מסביב על בת הפריפריה שמגיעה לעיר הגדולה ולהיפך, עם קוריוז שאדם היה מאושר כי מצא בקבוק בשניים וחצי שקלים בקיוסק בנצרת עלית ולמה חושבים שתומר שוורץ מי"ב שלוש מפורסם ממש כמו יונתן שפירא…

לקראת סופו של המופע ממשיכים עם שיר נוסף מהאלבום האחרון "לא עושים את זה ככה" ובמעבר נכון ביצוע בפעם המיליון ואחת – "יונתן שפירא".

אבל הסט המשולש בסוף היה מדהים, איה פתחה עם "שיר אהבה פשוט" כשהקהל מצטרף בזמזום ואפילו שירה, המשיכה עם הדרן כפול – "מצרים" וקינחה בביצוע מרגש עם הגרסה שלה ללאונרד כהן – הללויה. בגדול היה זה מופע אקוסטי כאשר את שירתה של איה ליוו גם קולו של אדם והגיטרה שנתנה קצב ומלודיה יחדיו.

איה כורם ואדם בן אמיתי במרכז ענב. צילום יובל אראל
איה כורם ואדם בן אמיתי במרכז ענב. צילום יובל אראל

אחרי יציאת הקהל באופן מסודר ואחראי, יצאתי גם אני ולשמחתי לא פגשתי באף חייל או שוטר של משטרת המנדט בחוץ.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא