כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

נשמה – אישה קטנה

הטריו נשמה משיק את השיר "אישה קטנה" צפו

נשמה הם הזמרת עדי לוז, הבסיסט והמפיק המוזיקלי טל רווה והגיטריסט יונתן קורן. את השיר "אישה קטנה" שכתבה והלחינה עדי לוז עבור מופע קברט נשי של תנועת התרבות "בונא" ועוסק במבט אל המציאות הנשית בת זמננו, האמירה השזורה בשורות השיר היא כי עברו הזמנים בהם האשה הייתה "העזר שכנגדו" או צלע מגופו ויש להתייחס אליה כשוות זכויות, ישות עצמאית העומדת על שלה, משפט אחרי משפט בשיר משילה עדי לוז את כל המחשבות והרעיונות של עולם הגברים כלפי הנשים ומציבה את המציאות בפנים, לא בעדינות ולא בנימוס, אלא באופן בועט ואסרטיבי. את האמירה הבלתי מתפשרת עוטפים חברי "נשמה" במעטפת משולבת של סגנון מוזיקלי קצבי וויז'ואל די ביזארי הנע בעולמות המערבבים מגדרים ותשוקות.

השיר לא חדש בשטח, כמו שגם ההרכב הנוכחי הוא מה שקרוי צמצום המרק עד כה, הכל כמובן כזיקוק לטובה. הגרסה הנוכחית, שדי מזכירה את השיר של פרינס Kiss, מהודקת מאוד הודות להפקתו המוזיקלית של טל רווה, היא יכולה להוות מעין סנונית ראשונה בדרך לאלבום כלשהוא, כך אני סבור.

על הקליפ אחראי יובל המאירי.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא