כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מוזיקה על המסךסיקור הופעותפסטיבלים ואירועים מיוחדים
כולל וידאו

פסטיבל הולגאב 2020 – טעימות מוזיקליות

הפסטיבל למוזיקה אתיופית – ישראלית התקיים השנה במתכונת און ליין, הופעותיו ניתנות לצפייה חופשית

פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית נוסד בשנת 2010  ביוזמת והפקת בית הקונפדרציה בירושלים, במטרה לחשוף את התרבות העשירה של יוצאי אתיופיה בישראל בתחומי המוזיקה, המחול והתיאטרון.

השנה בעקבות המגבלות התקיים הפסטיבל במתכונת מקומית בלבד ללא אורחים מעבר לים ובשידור מקוון ברשת. לצד אירועי התרבות השונים התקיימו כמובן הופעות מקוונות של כמה מהשמות המוכרים והחשובים בתחום היצירה והמוזיקה של בני העדה, רובן – זמרות יוצרות בנות העדה. שמות כאסתר רדא, עדן אלנה, אבבה, תמר רדה, אדוניה, אושי מסלה ככבו השנה בשלל המופעים.

 

 

לצערנו, המופע הפותח של הפסטיבל בו ככבה הזמרת היוצרת והשחקנית אסתר רדא  הוסר מהרשת שעות ספורות לאחר שידורו בידי ההפקה, לטעמנו מדובר בטעות, במהלך המופע בו בצעה אסתר חומרים מהאלבום החדש לצד שירים בשפה האנגלית כמחווה לזמרות הגדולות היא ארחה את הזמרת עדן אלנה, זוכת "הכוכב הבא" 2020 ונציגת ישראל לאירוווזיון, הרגע הכי מרגש במופע הוא הביצוע המשותף של השתיים לשיר של אסתר – Could It Be. ועל כך אנחנו מצרים.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא