כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

רונה קינן – Light Sleeper

אלבומה הראשון באנגלית של היוצרת רונה קינן, סיפור והאזנה

שנה וחצי אחרי שהשיקה את האלבום "זמן התפוז", הזמרת והיוצרת רונה קינן משיקה הבוקר את האלבום Light Sleeper הכולל עשרה שירים באנגלית, אותם היא כתבה, חלקם עם אחותה שלומציון, הלחינה ומבצעת, למעט השיר Love Me or Leave Me  אשר נכתב בידי גאס קהאן והולחן בידי וולטר דונלדסון. זהו אלבום הסולו השישי של רונה והראשון בשפה האנגלית, הוא הופק בשיתוף פעולה עם תמיר מוסקט, יזהר אשדות ובושל בידי המפיק זוכה הגראמי קונגלטון וו'ג.

רוהנ קינן צילום אסף עיני
רוהנ קינן צילום אסף עיני

כך רונה מיד עם צאתו של האלבום – "הנה זה קורה – אלבום חדש בחוץ! ככה, בהפתעה, בחתיכה אחת, כמו שהוא, עשרה שירים שחיכו בסבלנות ארבע שנים – הכירו את Light Sleeper. זה התחיל בהרפתקה. הצטרפתי לחברי אסף אבידן לסיבוב הופעות של חודש באירופה. מעבר לחוויה החזקה של נגינה בהרכב של מוזיקאי כה מוכשר שנמצא ברגע משמעותי מאוד במיוחד עבורו, מצאתי את עצמי עולה כל ערב לבד (לראשונה בחיי) על הבמה, מול אלפי אנשים (באמת אלפים, לא כדרך ביטוי), שרה שירים ישנים שלי באנגלית, באולמות מיתולוגים ששמם התנוסס על תקליטים ישנים שהחזקתי ביד בתור ילדה. כשחזרתי לארץ, החלטתי לנסות לכתוב אלבום חדש באנגלית. אז התחילה הרפתקה מסוג אחר – כתבתי את השירים לבד ויחד עם אחותי, שלומציון, חלקם חדשים לגמרי, חלקם ותיקים יותר. עבדנו עליהם למעלה משנה באולפן של יזהר אשדות, שהפיק את האלבום והיה שותף למסע הזה. יצרנו את התשתית עם תמיר מוסקט ושחם אוחנה הנפלאים, המשכנו אחר כך, יזהר ואני, להוסיף שכבות נוספות בעזרת כל הכלים המשונים והפחות משונים שעמדו לרשותנו, זימנו לאולפן מוזיקאים שאנחנו אוהבים כדי שיוסיפו שכבות משלהם: אילן מוכיח, ערן ויץ, יונתן דסקל, פיטר רוט, רוני עברין, עדי רנרט, דניאל רובין, יעל דקלבאום ואחרים. כשהאלבום היה סופסוף גמור, שלחנו אותו למיקסים אצל ג׳ון קונגלטון, מפיק ומיקסר נערץ עלינו שאחראי על אינספור אלבומים מעולים, ביניהם של St. Vincent, גם זו היתה חוויה מרתקת. אה, ובדרך היתה החתמה בלייבל צרפתי קטן שנקנה בסופו של דבר ידי לייבל גדול יותר, הייתה ציפיה, הייתה אכזבה, היה אבל, האלבום נגנז לזמן לא מוגבל, נעשתה החלטה מחודשת להוציאו, באה קורונה, הוחלט להקפיא שוב ואז נחתה ההבנה שהחיים קורים עכשיו ואין טעם לבזבז אותם על תכניות סדורות לעתיד מעורפל. בסוף כל זה, הכירו: Light Sleeper, אני מקווה שתאהבו אותו!"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא