כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

דן תורן – חוזר לשם עכשיו

דן תורן חוגג את יום הולדתו ה- 60 עם שיר געגועים לימי הנעורים, צפו בקליפ

דן תורן העומד לחגוג החודש את יום הולדתו ה- 60, מעניק לעצמו מתנה אישית – שיר חדש שכתב הלחין ומבצע – "חוזר לשם ועכשיו" שעל פי מילותיו הוא בעצם שיר געגועים לימים שחלפו את היה צעיר והרוקנ'רול היה משאת חייו, עניין שנשאר עמו עד עצם היום הזה.

באופן אישי אני חוזר עוד יותר לאחור בזמן, המפגש הראשון שלי עם תורן, יליד קיבוץ ראש הנקרה, אשר הגיע כילד לעיר הגדולה היה אי אז בשנות השישים של המאה שעברה, אני בבית הספר היסודי, ילדים מהכיתה, משחקים באחת הגינות העירוניות הנחבאות לא רחוק מגן החיות ובית העירייה, גינת דבורה בארון, סופרת, ילד אחד, מתגורר ממול, מצטרף למשחקים, מחבואים, מלחמות מדומות, הרפתקאות ילדים בגינה ציבורית – דן תורן.

בשנות השמונים תורן מפציע ככותב, מלחין ומבצע משיריו, אלבומים, מנגן עם אחרים, מפיק מוזיקלית, רבים מכירים את יצירותיו ופעילותו לצד שמות "מפורסמים", כאריק איינשטיין, ברי סחרוף, פיטר רוט ודנה ברגר, תורן נמנה על החבר'ה הטובים ונחשב בצדק לאחד מעמודי התווך של סצנת הרוק שצמחה כאן במאה שעברה.

את שירו החדש עוטף כעת וידאו קליפ שביים והפיק שחר אבן צור ובו משובצים קטעי סרטים וקליפים מתחנות במסלול חייו של דן תורן, זו גם ההזדמנות לאחל ברכת יום הולדת שמח ומזל טוב!!

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא